Mamakindje en bijbehorend gedrag


#1

Onze dochter is nu 26 maanden en een echt mamakindje, dat wil zeggen als ik er ben. Als ik er niet ben en ze is bij papa, is er niets aan de hand. Als ik er wel ben, dan moet ik alles doen. Luier verschonen, kleding aantrekken enz. Ik doe dat niet altijd, want onze zoon loopt er ook nog en ik kan niet alles doen. Manlief doet het met plezier, maar zij werkt dan niet mee. Zoals gisteren: manlief is met de kids aan het spelen en ik ben aan het koken. Zij wil met mij spelen. Ik zeg: “mama is aan het koken en papa gaat nu even met jullie spelen, na het eten gaat mama met jullie spelen”. Gevolg: een krijsend kind aan mijn been (net voor het fornuis) die niet opgeeft. Ik heb haar een paar keer in de speelhoek gezet, maar dan komt ze direct weer krijsend aan mijn been hangen.
Verder krijst ze om alles.
Voor het eten wilde ze ranja. Dus ik zeg: je hebt net ranja op en we gaan zo eten, nu krijg je geen ranja. Gevolg: een krijsend kind dat meer dan een half uur om ranja zit te zeuren> Niet gegeven, maar ik vind dat heel vervelend. Ik negeer het nu, maar ik heb niet het idee dat er verbetering in lijkt te komen. Iemand tips?

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#2

Gewoon doorgaan zoals je nu doet. Zoveel mogelijk negeren. Hier hebben we de periodes ook gehad. Tijden mama’s kindje dan weer tijd papa’s kindje. Wij gingen hier ook niet in mee.
Niet wat je wilt horen ws, maar verder geen tips

Liefs Michelle


#3

In ieder geval wel goed om te horen dat het een fase is. En dat met de aanpak op zich, niets mis is
Ik blijf het negeren en dan hoop ik maar dat het snel over gaat. Dank voor je snelle reactie!

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#4

De aanhouder wint… en jij bent de aanhouder ze geeft de moed een keer op hoor
En complimenteer haar ook als ze een kwartier niet gezeurd heeft bijvoorbeeld wat ben je lief aan het spelen zo kan ik even rustig eten koken… nou glim glim doet mijn dochter dan, het kan ook avenrechts werken, het is even ontdekken hoe ze erop reageert maar complimenteren wil nog wel eens motiveren…

Succes


#5

Nou, hier met de jongste al 2 jaar en 3 maanden pret hoor.
Alles mama, behalve als zij niet thuis is.
Negeren kunnen we prima, maar de buurt geniet dan echt wel mee zeg maar.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Jul 2013 20:50:22