Sinds een aantal weken hangt mijn zoontje van 2 erg aan mij. Zodra ik in de buurt ben, kan mijn man niets goeds meer doen. Moeten zijn schoenen aan, dan moet mama dat doen. Moet hij getroost worden dan kan dat niet bij papa. Wil papa een beker drinken maken, dan is dat niet goed want dat moet mama doen. Simpel wordt ik ervan. Daar komt bij dat ik 25 weken zwanger ben van de tweede en erg bang ben dat hij erg jaloers gaat worden als zijn broertje of zusje er is. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat papa alles kan wat mama ook kan? Herkend iemand dit en heeft iemand goeie tips?
Mama voor en mama na
Wij hebben deze periodes ook gehad, Dan was het mamma dan was het pappa. Wij hebben de ouder die favoriet was toen een stapje terug laten doen en haar bewust een beetje genegeerd. Dus als ik favo was deed ik een stapje terug en negeerde in haar een beetje en als pappa weer favo was deed hij dat. Ze kon het niet altijd waarderen, maar zo hadden de favoriet wel even lucht en zag zij dat pappa en mamma dingen konden. Wat de baby batreft heb ik geen ervaring. Dus daar kan ik je niet mee helpen.
Groetjes,
Michèle
Tja, het is herkenbaar en een fase. Straks is papa weer de favoriet. Een beetje een balans vinden tussen in hoeverre je erin meegaat en in hoeverre je doet wat Michèle zegt: haar toch ook laten zien dat de andere ouder ook gewoon dingen voor of met hem doet.
Groetjes,
M