@Mama van Rico

Had een berichtje van je in een ander topic gelezen,
Dus even deze speciaal aan jou gericht;

quote:
wat ik al zei; probeer die bariere creme van conveen. alleen verkrijgbaar in de apotheek en waarschijnlijk op bestelling.

Is deze creme speciaal tegen kapotte billetjes door zure ontlasting? En kan je het zonder recept krijgen?
Jasper heeft n.l sinds vanmorgen acuut na de diaree/poepluier, vuur en vuurrode billen en bij het schoonmaken, hoe voorzichtig ik ook doe, meteen al wat bloed zo kwetsbaar en gespannen rood is het weer… Hij krijgt volgens mij weer kiezen, want dit heeft ie steeds gehad bij (hoek)tandjes en kiezen.
Het enige wat een beetje hielp was een hele dikke laag sudocreme zodat de zure poep niet zo snel in contact met z’n huid kwam, dus dat heb ik nu ook maar weer gedaan. Ren zodra ik merk dat ie bezig is met poepen naar boven, om het zo snel mogelijk weer schoon te maken, of spoel het af onder de douche zodat ik hem niet zoveel pijn doe maar het toch goed schoon is. Maar als deze creme er speciaal voor is en beter werkt dan ga ik dat natuurlijk halen!

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

ben geen mama van rico maar ik zou gewoon effe de apotheek bellen om het te vragen kan je het gelijk bestellen als dat nodig is

before you judge me, try hard to love me

Ik ben ook geen mamavanrico, maar ik zou ook gewoon bellen, dan hoor je het vanzelf!

Ik gebruik dezelfde créme (ook op aanraden van Inge ) hahah.

Hier werkte ook niks van bepanthen of sudocréme enzo, steeds maar open billetjes tot bloedens toe… duurde dan minimaal 2 weken voordat het beter begon te worden. Heel zielig.

Met die barriérecreme is het binnen 2 dagen helemaal over!!

Het is niet zozeer speciaal tegen luieruitslag, het wordt bijv. in ziekenhuizen ook gebruikt voor mensen die bedlegerig zijn, ivm doorligplekken. Maar het is dus ook voor de huid die aangetast is door onlasting en urinezuur.

Kun je zonder recept krijgen. Is wel €16euro ofzo voor een tube…

Ik kreeg het niet mee van de apotheek!!!

Niet te geloven toch…
Ik vroeg om de creme, vraagt ze…wat is het voor?
Dus ik uitgelegd, en benoemd dat ik het als tip had gekregen…

Nou nee hoor zij ze, daar is het echt niet voor, dat wordt eigenlijk alleen gebruikt met mensen met stoma’s of bij doorligplekken, maar dat is niet voor kleine kinderen! Ik moest het maar gewoon vet houden met vaseline of sudocreme.

Tja in een bomvolle apotheek ben ik maar niet de discussie aangegaan…
Maar ondertussen zitten we nog steeds met de zure luiers…vanmorgen tot aan z’n nek…dwars langs de luier, door z’n pyama en in z’n mooie woezel&pip stoel gelekt Ik moet het weekeind nog maar even zo door, en anders ga ik maandag naar een andere apotheek en probeer ik het daar opnieuw te bestellen…

Dank voor jullie reacties,
ook al zijn jullie geen mama’s van rico
Ik had de titel van het topic wel even willen wijzigen, maar geloof niet dat dan kan…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ik weet niet hoe je contact is met je ha maar bel doe anders even of ze het als recept uit wil laten schrijven. Kans dat het misschien nog vergoed wordt en je krijgt het zo mee. Heb ik toen ook gehad met morgan der klisma’s, Mijn ha zei dat ik ze inprincipe zo kon halen, maar omdat zij een recept uitgeschreven had werden ze vergoed en de apotheek komt niet met hele verhalen. Al moet ik zeggen ik sta op heel goede voet met de dames van mijn apotheek.

Groetjes,

Michèle

wat jij krijgt het niet mee!
ja sorry ik ben nu pas op ikkeben…
maar mijn dokter heeft een recept uitgeschreven.
want in het ziekenhuis hadden de dermatologen dat aan ons gegeven voor het verblijf daar.
ze konden het wel moeilijk bestellen maar uiteindelijk is het allemaal gelukt
enne jawel ze gebruiken het zeker bij kinderen die zo open liggen
in feite tegen doorliggen van ouderen maar een kind die altijd een pamper draagt en kapotte billen heeft: ligt ook door!"
wat een domme muts zeg, wat weet zij nou. geitewollesokken die kan ze vast wel breien. pfff

@ mamavanrico

tsjaa… het is toch zo, wat een kromme doos zeg, om zulke mensen kan ik me echt kwaad maken het gaat verdomme toch niet om haar ego : JA MAAR IK WEET DAT ZE DAT VOOR OUDEREN GEBRUIKEN "(zeg ik met een nazeg stemmetje en heel vals) het gaat erom dat je kind er beter van wordt, zeverwijf.
hmm inge dim effe. ja sorry maar ik weet hoe het is als je kind zich suf krijst van de pijn aan de billen. deze zalf werkt!! en er zit niks geks in wat slecht is voor de babyhuid. daarom maak ik me ook zo kwaad, heb me zo rot gevoeld destijds met rico, en dit hielp hem zoo goed en ik heb gewoon gehuild van opluchting toen hij eindelijk niet huilde tijdens de verschoning (ik huilde dus tijdens zijn last en na zijn last haha moet je nagaan) dat ik vind dat ze niet moete zeiken om een zalfje, maargoed wel de dokter een recept uit laten schrijven dan MOET ze het wel meegeven. Het is verdorie toch te gek voor woorden…
ik hou al op!

Ik snap je wel hoor!
En zo zijn die mensen dan ook echt, flexibel als een loden deur! Heel jammer!
Voor mensen als ons dan al helemaal, want omdat hun er moeite mee hebben om van die dingen ‘af te wijken’ kom je ja geen steek verder!
Als het echt zo goed werkt, dan zou je huisarts er toch eigenlijk ook makkelijker aan moeten kunnen komen? Bijzonder verhaal…!

@Manderijn: nou de huisartsen moeten hiervoor een recept uitschrijven omdat het als thuismiddel niet vaak wordt gebruikt, maar juist wel in verpleegtehuizen/ziekenhuisen revalidatie centra’s etc. dus moet de apotheek het “groot” inkopen.
dat zeiden ze tenminste tegen ons. maar toen de huisarts het recept uitschreef en erbij zette: spoed 1 a 2 tubes.
ipv 24 tubes het is goed met ze! en toen INEENS kon het wel geregeld worden.
dus de huisarts zelf heeft geen apotheek bij hun praktijk, die zit tegenover hun.

Ik zal op mijn werk eens navraag doen. In werk toevallig in zo’n huis waar ze het dan vast zullen gebruiken! Ben alleen net niet van de afdeling zorg

het kan zijn dat jullie geen conveen bariere creme gebruiken maar een middel van : health care ofzoiets.
die is op vaseline basis maar die werkte bij rico niet zo goed als conveen, die is namelijk op zinkbasis