nou het ging eigenlijk hier heel gemakkelijk. Wij zijn begonnen met een standaard ritme van badje, daarna meteen klaarmaken voor de nacht, dus slaapzakje aan schone luier ed. Dan fles op zijn kamertje in het donker. Na de fles meteen het bed in liedje zingen, kusje van de knuffels, muziekje aan kusje van mama en dan weg. Wij laten de deur op een kiertje. Ik ging de eerste avonden boven iets doen zodat ik er meteen bij was als hij overstuur raakte. Ik liet hem jengelen, huilen maar als hij overstuur werd dan ging ik wel naar hem toe. Zeggen dat hij moet slapen, tutje in de mond en weg. Uiteindelijk ben ik bij hem op de kamer een boek gaan lezen tot hij gekalmeerd was en toen weer weg. Toen hij bijna in slaap was, ben ik hem door zijn haartjes gaan wrijven tot hij sliep. Dit duurde de eerste avond 1,5 uur. De tweede nog maar 30 minuten. Ik ben ook de eerste 2 nachten bij hem op de kamer gaan slapen op een matrasje en iedere keer als hij huilde dan tutje erin meteen. Dit was de eerste 2 nachten een keer of 6, nu doet hij dat ook niet meer. Het is even doorzetten en consequent zijn. Ik had gewoon voor mezelf zoiets van ‘je kan doen wat je wil, maar je komt niet uit bed’
Hopelijk lukt het bij jou ook snel en heb je iets aan mijn manier!!
Succes als je nog iets wil weten, hoor ik het!
22-12-2009 colin geboren