@ mama van colin

ik kan niet reageren op je topic. hij springt steeds weg als ik op reactie plaatsen druk dus dan maar even zo.

echt super dat colin nu lekker doorslaapt.

hoe heb je dat alleen voor elkaar gekregen. wij zijn nu zover dat we damian rond half 8 in slaap krijgen (in zijn wandelwagen) dan leggen we hem om half 11 over en geven hem de fles maar toch wordt hij nog steeds in de nacht wakker. het is heerlijk hoor een vrije avond maar die nachten nog steeds.

vertel me je geheim dan gaan we die hier ook eens toepassen want ik zit er nu toch wel doorheen en mijn vriend ook

nou het ging eigenlijk hier heel gemakkelijk. Wij zijn begonnen met een standaard ritme van badje, daarna meteen klaarmaken voor de nacht, dus slaapzakje aan schone luier ed. Dan fles op zijn kamertje in het donker. Na de fles meteen het bed in liedje zingen, kusje van de knuffels, muziekje aan kusje van mama en dan weg. Wij laten de deur op een kiertje. Ik ging de eerste avonden boven iets doen zodat ik er meteen bij was als hij overstuur raakte. Ik liet hem jengelen, huilen maar als hij overstuur werd dan ging ik wel naar hem toe. Zeggen dat hij moet slapen, tutje in de mond en weg. Uiteindelijk ben ik bij hem op de kamer een boek gaan lezen tot hij gekalmeerd was en toen weer weg. Toen hij bijna in slaap was, ben ik hem door zijn haartjes gaan wrijven tot hij sliep. Dit duurde de eerste avond 1,5 uur. De tweede nog maar 30 minuten. Ik ben ook de eerste 2 nachten bij hem op de kamer gaan slapen op een matrasje en iedere keer als hij huilde dan tutje erin meteen. Dit was de eerste 2 nachten een keer of 6, nu doet hij dat ook niet meer. Het is even doorzetten en consequent zijn. Ik had gewoon voor mezelf zoiets van ‘je kan doen wat je wil, maar je komt niet uit bed’

Hopelijk lukt het bij jou ook snel en heb je iets aan mijn manier!!

Succes als je nog iets wil weten, hoor ik het!

22-12-2009 colin geboren

bij damian is het dus zo ik krijg hem heel makkelijk in slaap nu. we leggen hem rond half 8 in de wagen en binnen 5 min slapt ie. rond half 11 leggen we hem over en dan krijgt hij zijn fles en gaat ie lekker doorslapen. alleen dan de nacht hij is standaard wakker de ene keer rond half 1 de andere keer rond half 3. nu heb ik hem van de week gelijk in bed gelegt en hem om half 11 geen fles meer gegaven. het duurde toen zoiezo tot kwart over 10 voor hij sliep(legde hem er om half 11 in) en om 2 uur kwam die en gelijk met zijn wijsvinger in zijn mond(doet ie als tie eten wil) wij laten inderdaad ook altijd de deur op een kier omdat ie ons dan toch nog kan horen en hij hoort de hond lopen(wij hebben maar 1 etage) maar ik ga het gewoon proberen. had van sje ook de tip gekregen om zijn bedje te draaien. wat ik namelijk zo vreemd vind is dat hij van vrijdag op zaterdag bij mijn ouders is wezen logeren. toen sliep hij om half 8 in de wagen. om half 11 overgelegt en de fles gehad en hij werdt om kwart over 6!!! wakker van mijn vader zijn wekker. nou bij ons mag ik blij zijn als hij 5 uur red dus hoe kan dat dan. neemt hij ons echt in de maling?

dat gebeurd bij mij ook regelmatig dat die weg springt als ik wil reageren!
enig idee hoe dat komt??( kijk even naar asje of kimmetje)

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 03 Aug 2010 13:32:32

Klopt, hier ook, dat het wegspringt bij reacties
maarrrr…hij staat er nog wel!!!
gwoon wat meer naar beneden scrollen of op “end” duwen, zodat je helemaal beneden op de pagina bent.
Dan zie je vanzelf weer de reacties en de plek waar je zelf wat kan tikken.

Lilypie First Birthday tickers

dat ie wegsprong kwam door verkeerde onderschriften met teveel code, heb de onderschriften van leony en murielis blij aangepast en nu verspringt het niet meer als je een reactie wil geven

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”