Mama Stress

Net nieuw op het forum en nu al zo brutaal om een topic op te zetten. (hopelijk is dit geen probleem)
Ik heb twee schatten van kinderen waar ik ontzettend veel van hou. Mijn zoon Wolf is het meest eigenwijze mannetje wat er rond loopt denk ik. Hij wil zo graag de wereld rondom hem regeren. Helaas wordt zijn eigenwijsheid voor autisme aangezien. Ik werk zelf al 13 jaar met mensen met autisme en autistich verwante stoornissen. Hij heeft er inderdaad wel wat trekjes van. Dat zal ik ook geheel niet ontkennen. Maar veel dingen die als autisme trekjes omschreven kunnen worden kunnen ook oorzaken zoals verlegenheid en zoals ook in zijn geval eigenwijsheid voortkomen. Zo weigerde onze Wolf om te gaan praten. Tot zijn derde jaar hield hij de lippen stijf op elkaar. Ik heb alles geprobeerd om die jongen aan het kwebbelen te krijgen. Maar hij vond het gewoon niet nodig. Op een gegeven moment is hij toch wel in gaan zien dat praten best handig is. Maar hij heeft nu een taal achterstand. Hierdoor lopen we het ziekenhuis in voor allerlei onderzoeken. Ze kunnen niet vinden waarom Wolf niet praat. Maar het gekke is dat wanneer hij ergens van schrikt hij er ineens een compleet verstaanbare volzin eruit kan gooien. Zo reed een mevrouw hem een keer half om met haar boodschapen karretje en riep mijn mannetje: Mevrouw U moet wel uitkijken voordat U de bocht omgaat! Terwijl hij normaal maar wat brabbelt. En zo ga ik nu dus alweer een jaar braaf twee keer per week met hem naar logopedie. Waar meneer de lol de laatste tijd niet meer van inziet. Hij zit daar en bespeelt de logopediste. Mijn Wolf heeft een sterk karakter en scoorde tijdens een intelligentie test (iq 115) ruim anderhalf jaar boven zijn leeftijd voor beredeneren. Hij ziet dat hij met de logopediste kan "spelen"en doet dit ook. Hij weet wanneer de juf geen tijd heeft om boos te worden en kliert juist dan. Mijn man en ik kunnen wel 100 keer aan hen uitleggen dat wolf soms gewoon even moet weten wie de baas is. Graag zelf zijn keuzes maakt. Ook al is dit tussen luisteren en “ruzie”. Dit is een keuze die ik hem vaak geef. 9 van de tien keer kiest hij voor luisteren en is er niets aan de hand, kiest hij voor ruzie mag hij daar in de hoek even over na gaan denken.
Wij zien zijn praat probleem, wij zien zijn koppigheid, wij zien de problemen die dit met zich mee brengen. Wij doen er van alles aan om de situatie te verbeteren. Maar we weigeren om onze zoon alle onderzoeken in het boekje te laten doorlopen. Hij heeft nu wat onderzoeken gehad met betrekking tot zijn spraak. De fouten die in dit onderzoek staan vertekenen het beeld over Wolf. Ik heb de fouten aangevinkt en terug gestuurd met twee pagina’s uitleg. Nee wolf heeft niet vijf dagen in het ziekenhuis gelegen maar vijf weken, omdat hij te vroeg geboren was. U heeft zelf gezegt dat hij U niet aankeek omdat hij verlegen was in het begin van het onderzoek, waarom zet u dan in uw verslag: maakt geen oogcontact (autisme???) en ga zo maar door. Met mijn brief is verder niets gedaan. Laatst kreeg ik weer een preek van de logopediste. Waar Wolf zelf bij was. (terwijl we al meerdere malen gevraagd hadden niet omdat Wolf alles begrijpt en er zijn ding mee doet.) Waarom wij niet samenwerkten met de onderzoekers. Wolf praat slecht! Dat is zijn probleem. Moeten we nu doorgaan met allerlei aanverwante onderzoeken tot dat ze een stempel gevonden hebben om op zijn koppie te zetten? Of totdat zijn karacter gebroken is? Of totdat hij er aan onderdoor gaat zoals sommige van de jongens op mijn werk…
Mama stress dus! Ik zou wel willen gillen: blijf met je handen en stempels van mijn kind! Zorg dat hij gaat praten! Zet een keer een methode voort ipv elke week wat anders proberen!
poehpoeh dat lucht op… zijn er mensen die dit herkennen?

1 blik zegt meer dan 100 getypte woorden

Ik herken hier helemaal niks in, dus ik kan je niet verder helpen.
Maar ik kan me zo voorstellen dat je soms wel kan GILLEN!
Hoe gaat het eigenlijk met wolf opschool? praat hij wel met zijn leeftijdgenoten?
En je zou denken dat de doktoren er voor geleert hebben, maar tot nu toe ben je dus niet veel verder gekomen.

Het enige wat ik kan doen is je veel sterkte toe wensen, en wie weet dat de mede mama’s je verder kunnen helpen.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Natuurlijk hebben de doktoren er wel verstand van. Maar het lijkt wel of ze gewoon wat willen vinden tegen woordig. Is je kind zeer levenslustig: adhd.
Loopt het allemaal niet volgens het regelementen boeken: pdnos
en ga zo maar door. Het vermoeit me. Wolf loopt nu al twee jaar in allerlei inderzoeken. Heel hevig onderzoek. Uitslag: hij heeft een taalachterstand. Ja duhuh!
En ja wolf is een aparte naam. Hij heet voluit: Wolf Fokke Merlijn. En wolf wordt aan de de dapperste indianen gegeven. Voordat de verloskundige zijn naam wist zei ze al: wat een dapper mannetje! Hij is zo vroeg geboren dat hij nog een vachtje had en puntige oortjes. En elke maand met volle maan stress in huis omdat hij moest huilen. En dit is geen grapje

Trouwens, een apparte naam Wolf dat hoor je niet elke dag

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

jeetje wat een verhaal! Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik wil je heel veel succes wensen. Lijkt me heel moeilijk om al die beslissingen te moeten nemen, zonder dat je weet wat de uitkomst is. Sterkte!

[/url]

Wolfje doet het op school redelijk goed. We bespreken regelmatig onze problemen met zijn jufvrouwen. De ene juf heeft het begrepen en pakt hem op precies de zelfde manier aan als wij thuis doen. En dit gaat goed. De andere juf verkiest nog steeds een beetje de popularitiet boven de struktuur die ons mannetje hard nodig heeft. Wolf is erg geliefd op school en loopt er als een "beroemheid"in het rond. Kindertjes zijn dol op hem. Op valentijn lag er een bult meisjes op de grond onder de bult uit staken alleen nog maar wolf zijn voetjes. Zo werd hij begroet. Hij heeft 1 beste vriendje waar hij alles mee doet. Maar het is niet zo dat hij niet met andere kindjes speelt. Alleen wil hij ook dan graag de regie in handen hebben.

bedankt voor jullie lieve woorden. Ik kom nu net weer uit een klein duel met de logopediste en dan doen dit soort woorden je wel goed!

Gewijzigd door - Dawn op 01 Mar 2006 11:01:43

Van de week het tien minuten gesprek op school gehad voor mijn beide kindjes. De tegenstrijdigheid was haast te groot. Lotte doet het zo goed. Wolf had daar tegenover maar vast meteen 20 minuten gekregen. Ook op school beginnen ze steeds over autisme. Als ik dan zeg: ik werk al 13 jaar met autisten, mijn zoon is niet autistisch… wordt dat gewoon weggewuift. Wolf wil gewoon de regie in handen hebben en zij laten hem dat in handen houden…
En waar ze zo bang voor waren bij wolf (door zijn slechte praten en zijn koppigheid en anders zijn) gebeurd bij Lotte. Ze blijkt vaak gepest te worden door andere kindjes. Maar dat ziet de juf niet. We moesten hen er op wijzen maar ze zullen er nu extra opletten,

ik ben 18 jaar oud geboren op 27-11-1989
mijn sterrenbeeld is boogschutter.
bij mij is van jongs af aan adhd, gediagnosteerd op latere leeftijd bleek na vele onderzoeken testen opnames zelfs ongepast medicijn gebruik op gevaarlijke niveau’s met bijwerkingen waar ik me weinig van herinner. anyway’s genoeg daarover …
na vele scholen ben ik uiteindelijk gaan nadenken en gaan werken aan het kunnen focussen zonder medicatie op mn school en gedrag, uiteindelijk zijn er testen gemaakt voor beeldend denken omdat ik altijd moeite had met rekenen, heb altijd grote uitgebreide interesses gehad in veel verschillende dingen *(denk aan kunstzinnig,muziekaal, vechtsporten culturen en veel meer).
veel mensen snapte mij niet terwijl alles voor mijzelf heel duidelijk was eigenlijk simpel, logisch.
het scheen dat ik 100% beeldend denken had en daarmee was alles opeens te verklaren : hoe ik op me zevende al hele stukken van chopin bach mozart speelde terwijl ik nog nooit les had gehad/noten kon lezen.
mijn iq scheen zelfs boven gemiddeld te zijn.
na die testen is mijn leven veel veel verbeterd en dat van mijn ouders.
klinkt mischien gek maar mijn ouders zijn na 21 jaar getrouwd te zijn op het punt dat ze gaan scheiden.
zelf zit ik er niet mee vind het zelf prettig hun ook.
heb altijd een hele goede band met mijn moeder gehad die mij overal dik en dun steunde en nu nog steeds !
op het moment zit ik op een school voor mensen die muziekaal en beeldend zeer gevorderd zijn.
ook heb ik mezelf ingescreven voor de luchtmobiele brigade van de landmacht en ben met goed resultaat door de keuringen heen gekomen, alleen moet er op dit moment nog een test voor urine overgemaakt worden omdat er moeglijk nier problemen zijn.

anyhow dat ben ik en hopelijk geeft dit een kleine verlichting of hulp aan hetgene was je zoekt, ben tijdens het opzoeken van een site op dit forum gekomen en vond het belangrijk om te reageren omdat ik heel goed begrijp wat je doormaakt maar tegerlijk ook het kind.
en hoop dat het net zoals bij mij is gebeurt alles uiteindelijk goed terecht komt

ik heb een link die mischien alle informatie, inzichten en hopelijk de antwoorden/oplossingen voor jullie situatie.
ik ben er op de lange moeilijke weg achtergekomen, dit wens ik jullie niet toe als iemand ooit vragen heeft dan kunnen jullie mij altijd emailen en ik zal altijd antwoorden

hier de link waar ik het over had: http://nl.wikipedia.org/wiki/Beelddenken

ik ga nu naar bed en wens jullie veel geluk

mvg,
joey

Gewijzigd door - deeming op 09 Aug 2008 00:35:20 : er zijn veel meer testen en soorten gemaakt (staat niet in verhaaltje)
ook heeft het ontzettend veel oefening en wilskracht van eigenkant gekost, maar alles wat je beschrijft in het verhaaltje is bij mij exact ook zo gegaan: de hersens verstand heeft hij alleen de manier van denken is voor anderen onberijpbaar en lijkt bijna extact hetzelfde als die van autischtishe kinderen.
er zijn bepaalde trainingen voor mensen met een extreem geval vaan beeldend-denken zoals ik, en die werken ook echt!, op een gegeven moment zal alles beter gaan maar zoals bij mij gaat het in een keer achteruit en op die momenten kan zo een training heel handig zijn als ik hier eerder van had geweten was dit allemaal niet gebeurd, ** last but not least*, naast dit en raad maar die bijwerking heb ik ook is,er een zeer zeldzame milde vorm van manisch depressief wat vaak gepaart gaat met extreme beeldende denkende personen.! zeker de moeite waard om uit te zoeken want het zou zomaar kunnen dat dat hetzelfde is, veel is er niet over bekent maar op jong leeftijd kan het nog vastgesteld worden later is dat amper mogelijk.
ik slik sinds mijn dertiende geen medicatie meer en heb op het moment een heerlijk leven een zeer grote sociale vrienden kring en veel hobbies.

nja nu echt teruste dan maar
en succes

Gewijzigd door - deeming op 09 Aug 2008 00:51:25

dit is al een oud topic van 2 jaar terug

over mama stress

Al is het een topic van twee jaar terug, er kan misschien een moeder wel baat bij hebben. Dus eigenlijk geen probleem.

Heel knap dat je zo goed muziek kan spelen. Daar ben ik best jaloers op! Heb vroeger op blokfluitles gezeten en een keer begonnen aan een cursus keybord maar niks voor mij! Petje af dat je het zo goed doet en wie weet heeft er toch een moeder hier wat aan!

quote:
Net nieuw op het forum en nu al zo brutaal om een topic op te zetten. (hopelijk is dit geen probleem) Ik heb twee schatten van kinderen waar ik ontzettend veel van hou. Mijn zoon Wolf is het meest eigenwijze mannetje wat er rond loopt denk ik. Hij wil zo graag de wereld rondom hem regeren. Helaas wordt zijn eigenwijsheid voor autisme aangezien. Ik werk zelf al 13 jaar met mensen met autisme en autistich verwante stoornissen. Hij heeft er inderdaad wel wat trekjes van. Dat zal ik ook geheel niet ontkennen. Maar veel dingen die als autisme trekjes omschreven kunnen worden kunnen ook oorzaken zoals verlegenheid en zoals ook in zijn geval eigenwijsheid voortkomen. Zo weigerde onze Wolf om te gaan praten. Tot zijn derde jaar hield hij de lippen stijf op elkaar. Ik heb alles geprobeerd om die jongen aan het kwebbelen te krijgen. Maar hij vond het gewoon niet nodig. Op een gegeven moment is hij toch wel in gaan zien dat praten best handig is. Maar hij heeft nu een taal achterstand. Hierdoor lopen we het ziekenhuis in voor allerlei onderzoeken. Ze kunnen niet vinden waarom Wolf niet praat. Maar het gekke is dat wanneer hij ergens van schrikt hij er ineens een compleet verstaanbare volzin eruit kan gooien. Zo reed een mevrouw hem een keer half om met haar boodschapen karretje en riep mijn mannetje: Mevrouw U moet wel uitkijken voordat U de bocht omgaat! Terwijl hij normaal maar wat brabbelt. En zo ga ik nu dus alweer een jaar braaf twee keer per week met hem naar logopedie. Waar meneer de lol de laatste tijd niet meer van inziet. Hij zit daar en bespeelt de logopediste. Mijn Wolf heeft een sterk karakter en scoorde tijdens een intelligentie test (iq 115) ruim anderhalf jaar boven zijn leeftijd voor beredeneren. Hij ziet dat hij met de logopediste kan "spelen"en doet dit ook. Hij weet wanneer de juf geen tijd heeft om boos te worden en kliert juist dan. Mijn man en ik kunnen wel 100 keer aan hen uitleggen dat wolf soms gewoon even moet weten wie de baas is. Graag zelf zijn keuzes maakt. Ook al is dit tussen luisteren en "ruzie". Dit is een keuze die ik hem vaak geef. 9 van de tien keer kiest hij voor luisteren en is er niets aan de hand, kiest hij voor ruzie mag hij daar in de hoek even over na gaan denken. Wij zien zijn praat probleem, wij zien zijn koppigheid, wij zien de problemen die dit met zich mee brengen. Wij doen er van alles aan om de situatie te verbeteren. Maar we weigeren om onze zoon alle onderzoeken in het boekje te laten doorlopen. Hij heeft nu wat onderzoeken gehad met betrekking tot zijn spraak. De fouten die in dit onderzoek staan vertekenen het beeld over Wolf. Ik heb de fouten aangevinkt en terug gestuurd met twee pagina's uitleg. Nee wolf heeft niet vijf dagen in het ziekenhuis gelegen maar vijf weken, omdat hij te vroeg geboren was. U heeft zelf gezegt dat hij U niet aankeek omdat hij verlegen was in het begin van het onderzoek, waarom zet u dan in uw verslag: maakt geen oogcontact (autisme???) en ga zo maar door. Met mijn brief is verder niets gedaan. Laatst kreeg ik weer een preek van de logopediste. Waar Wolf zelf bij was. (terwijl we al meerdere malen gevraagd hadden niet omdat Wolf alles begrijpt en er zijn ding mee doet.) Waarom wij niet samenwerkten met de onderzoekers. Wolf praat slecht! Dat is zijn probleem. Moeten we nu doorgaan met allerlei aanverwante onderzoeken tot dat ze een stempel gevonden hebben om op zijn koppie te zetten? Of totdat zijn karacter gebroken is? Of totdat hij er aan onderdoor gaat zoals sommige van de jongens op mijn werk.... Mama stress dus! Ik zou wel willen gillen: blijf met je handen en stempels van mijn kind! Zorg dat hij gaat praten! Zet een keer een methode voort ipv elke week wat anders proberen! poehpoeh dat lucht op... zijn er mensen die dit herkennen?

kvndrvlt

Ik denk dat dat een naam is Wil, volgens mij gaat het om wat daarboven staat:

‘1 blik zegt meer dan 100 getypte woorden’

Die snap ik ook niet.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk dat er wordt bedoeld dat raporten typen iedereen kan en dat dat heel makkelijk is, maar dat ze beter iemand is goed in de ogen kijken omdat er vaak dan al genoeg duidelijk wordt, denk dat je het hetzelfde moet lezen als 1 blik zegt meer dan 1000 woorden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wil het is inderdaad de naam (zie profiel van kat5)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Thanks Michelle, samen komen we er wel!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Liefs Michelle