Mama schoppen

Mijn dochtertje heeft er de laatste tijd een handje van om heel hard te gaan trappelen op schoppen tegen mijn borst als ik haar aan het verschonen ben. Hoe leer ik dit af? Ik heb haar al een keer duidelijk gezegd dat dat zeer doet en dat dat niet lief is. Vindt ze alleen maar leuk. Ze begint dan te grinneken en doet het weer. Heb ook een keer haar benen vastgepakt en luid NEE gezegd. Helpt ook niet, vindt ze ook leuk. Negeren is ook geen optie, want ze schopt echt hard en het doet echt zeer! Herkent iemand dit en hoe leer ik dit af?

mama1980

Ja hoor, herkenbaar! Onze dochter heeft dat ook gedaan… wij hebben het aankleedkussen gedraait zodat je ze niet van voren maar vanaf de zijkant verschoond. Haar uitgelegd waarom we dat deden en dit een paar dagen gedaan. Daarna het kussen weer terug gedraaid (vind ik zelf prettiger verschonen) en vanaf toen heeft ze het niet meer gedaan.
Groetjes Nancy

Erik heeft het ook wel gedaan. Gewoon tegenwerken en uitdagen, dat was het hier. Als hij het deed ging hij meteen naar de gang. Blote billen of niet, hupsakee. En daarna wilde hij echt wel rustig meewerken aan het verschonen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Sylvie doet dit ook al… Heeeeeeel vervelend… Ze blijft maar trappelen en schoppen. Maar bij ons is het geen uitdagen ofzo, maar ongeduldigheid… Ze wil niet meer liggen, ze blijft het liefst gewoon staan. Dat hebben we al wel eens geprobeerd maar dat werkt helemaal niet…
Dus ik ga inderdaad ook net als de rest zegt er naast staan ipv er voor. Is wel wat minder makkelijk, maar goed ik wil liever ook niet dat ze ineens keihard in mn buik trapt. Dat kan de baby vast niet zo waarderen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Heeft Luka ook gedaan ja, toen had ik ook een hoogzwangere buik… Was niet fijn!
Hier ook het aankleedkussen gedraaid zodat ik aan de zijkant stond en zoveel mogelijk uit bereik van zijn benen blijven, en als hij en dan toch deed, negeren…
Het heeft een week of 3 geduurt, toen was het over.

Lilypie First Birthday tickers

Wil je op de gang? Vraag ik als het trappelen/schoppen begint, hier is het dan gelijk over!

Senne heeft dat 2 weken terug ook een paar dagen gedaan, toen ze zo slecht slopen en dus super sacho was. Ik ben een keer best boos geworden en heel boos en wat harder gezegd dat dat niet mocht.
Toen was het bij Senne al over, maar vrees dat dat niet bij ieder kindje zo snel ophoudt

Groetjes van Sascha en Senne