Mama probleempje

Ik weet niet of ik dit ook hier kwijt kan, maar heb even een vraag voor mezelf. Indy is nu 9 weken vandaag en ik ben sinds vorige week maandag ongesteld (voor de 1e keer na bevalling) maar het duurt nu al bijna 2 weken en het wil maar niet stoppen. Ben vorige week ook weer aan de pil begonnen. Is dit normaal of moet ik er toch mee naar de HA?

groetjes
Annemarie

Hoi Annemarie,

Misschien kun je even de verloskundige bellen, of inderdaad de huisarts.
Als je zo nog belt, kun je nog terecht. Anders moet je het hele weekend er nog mee rondlopen.
Is 8 weken na de bevalling niet een beetje vroeg om weer ongesteld te worden?

ik weet niet of dat snel is eigenlijk na 9 weken. Ik heb ook niet zo heel lang gevloeid na de bevalling. vaak is dat 6 weken bij mij was het na 4 weken al over… misschien dat er nu nog troep uit moet ofzo… maar ik vloei ook echt nog het is geen oud bloed ofzo.
Ik ga toch maar eens bellen.

Ik denk niet dat je je erg veel zorgen hoeft te maken. Je hebt vrij kort gevloeid na de bevalling, dus het kan zijn dat dan zo’n eerste menstruatie even extra pittig is. Je lichaam en je hormoonhuishouding moet weer helemaal in het normale ritme komen.

Bedenk dat er namelijk ook zoiets bestaat als ontzwangeren. Vergis je niet in wat een zwangerschap met een mens doet.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om even je verloskundige te bellen, maar volgens mij is er weinig geks aan de hand.

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

Tuurlijk, gewoon effe bellen joh daar zijn ze immers ook voor. Ik heb er geen ervaring mee, met de borstvoeding ben ik nu pas weer ongesteld geworden en Jessin is 13 maanden.

Maak je maar geen zorgen, ik heb precies hetzelfde gehad als jij. Doordat ik een keizersnee heb gehad vloeide ik een stuk minder en moest al redelijk snel met de pil beginnen. Ik ben toen ook lang aan het vloeien geweest door de pil. Nadat de 1ste ongesteldheid achter de rug was hield het vloeien ook op. Uiteraard moet je geen buikpijn ofzo hebben en als je toch het gevoel hebt dat het niet goed is, altijd even verloskundige of gyneacoloog bellen!

Anouschka en Émilie

ik heb toch de HA maar even gebeld aangezien ik nu al in mijn 4e week zit. Volgens haar heeft het temaken met dat ik de pil ben gaan slikken op meteen mijn 1e ongesteldheid na bevalling. zodat ik nu dubbelop hormonen krijg. De een heeft er meer last van dan de ander waren haar woorden. Ben dus met de pil gestopt maar helaas nog steeds ongesteld… leuk is anders. Hopelijk stopt het nu snel.