Mama/papa zeggen?

Hoi, weer even een vraagje van mij hoor maar hoe oud is de gemiddelde baby voor het mama of papa gaat zeggen?

Ik zal het me wel verbeeld hebben maar DD was vanmorgen aan het huilen, ze stond in haar box en ze huilt altijd met open mond (whaaaaaaa zeg maar) en opeens leek het of ze mama zei, ik kijk naar haar en ze deed het weer, niet maaaaaammmmmaaaaa maar echt mama, heb ik me dat verbeeld of kan het echt zijn dat ze het zei???

DD is 6.5 maand.

Edit: als ik met haar praat en het over mij heb dan zeg ik ipv ik altijd mama, ik weet niet of dat uitmaakt hoor.

Liefs Mandy mama van Selina en overtuigd lactivist

Ja hoor,

Lieke deed dat ook rond die leeftijd.
Alleen nog neit bewust maar ik hoorde het wel!

Nu wel bewust. Als papa thuis komt is het papapapaaaaaaaaaaaaa en bij verdriet of als ze mij binnen ziet komen mamamaaaaaaaaaaa

leuk toch lekker van genieten.

groetjes gytha

Ik weet het niet. Ik zit er ook op te wachten hihi. Vandaag heel toevallig dacht ik mama te horen. Maar ik tweifel.

Ik zeg ook net als jij niet ik maar mama. Wie weet, hou je ons op de hoogte ?

Groetjes van Miranda

Ja, nou ze heeft het nu in 3 dagen tijd 5 keer gezegd, zal zeker niet bewust zijn maar het is duidelijk mama en één keer was het baba, hihi, dit is echt zo leuk.
Ik zei gister nog tegen mn man dat ze ooit een keer gaat praten en dat ik me daar helemaal nog niet bewust van ben, hoe dat mondje zal bewegen enzo, herkennen jullie dit?

Ja inderdaad,

Toen lieke mama zei keek ik haar aan van oh ja inderdaad praten gaat ze ook nog doen haha. En ineens ging het snel.
Nu sinds een week helemaal wat gaat het hard.
Volgens mij praat ze eerder als ze loopt haha
Sinds een week heeft ze er veel woordjes bij. Papa en mama zei ze al, nu ook tik tak, aaiiii, toet, en ook bewust want als ze de hond ziet steek ze de hand uit en zegt ze aaaiiiiiiiiiiiii. Zo gaaf he!
En als we zeggen hoe doet het paardje zegt ze hihihihi dit hebben we ook vaak voorgedaan omdat we paarden hebben maar ze pikt het zo snel op!

Het is zo leuk binnenkort gaat je dochter ook echt praten daar kun je je op verheugen!
Kleine meisjes worden groot he.

Groetjes Gytha

Ja, leuk hè en het gaat zeker heel erg hard, ik open een nieuw topic met 2 filmpjes van Selina die zich optrekt en sit-ups doet

hoi mommy2007,

Jij hebt een snelle jelle zeg. geweldig!! Geniet he!!

Gaat het al wat beter net het alleen spelen?

Groet Loes

Ja, heel gek maar sinds ze kan zitten, heb ik me toch een berg tijd zeg haha, leuk dat je dat onthouden hebt.

Selina heeft trouwens nu al 5 keer mama gezegd en 1 keer baba