Mama of papa dillemma

hoi dames wij hebben een beetje een dillema…we hebben nu afgesproken om het maar ff zo te laten zoals het ‘werkt’ want de situatie levert zoveel stress en irritatie op…maar vroeg me af of er ‘herkenning van jullie kant in deze situatie is’… het was voorheen weinig problematisch… mama of papa die haar op bed legde, geen probleem …nu mega probleem…papa krijgt haar niet op bed,het loopt uit op een drama… al doet hij precies hetzelfde als mama…drama, al doet hij het anders drama… het werkt gewoon niet…toenstraks ook weer niet,en binnen 10min heeft mama dr dan op bed… en ik vroeg nog aan haar…mag papa jou niet op bed legggen ? 'nee nie papa ikke mama’zei ze…

om alle rotsituaties te voorkomen hebben we maar ff besloten deze ‘fase’ af te wachten… want papa word er lijp van ,kind over de emmer…en mama ken eerst de boel boven sussen en dan beneden… heel irritant,
hebben jullie kindjes ook van deze periodes, dat ze maar door 1 iemand op bed gelegt willen worden ?moet mama gewoon haar tijd uitzitten en papa het weer proberen als zij het aangeeft? of over een week weer proberen ? of 2 weken… ik vind het echt moeilijk…

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier net zo… Als ik thuis ben doe ik het, dan geeft het ook de minste weerstand.
Gelukkig mag mijn vriend het wel doen als ik niet thuis ben, dus kan ik wel met een gerust hart weg gaan, kan dat bij jou wel?
Ik maak er hier ook geen drama van, zolang ze maar wel fatsoenlijk welterusten zegt tegen haar vader, en een kus geeft

@Melancholiek
tuurlijk nie meid, wat jij schrijft hadden wij natuurlijk ook in overweging genomen, tis 19 feb,dus duurt nog wel ff maar anyways wat jij zegt denk ook dat dat zijn uitwerking heeft op haar, en na de drama pogingen staat papa natuurlijk al met een gespanne houding haar in bed te legge…
@manderijn, nou daar gaan we dinsdagavond of achterkomen want ik mot om 19.10 weg,of ik leg haar eerst op bed,kdv dag,dus later haalt ze dan niet natuurlijk
@miss T, ja ik ben ook liever van de volhou maar vrees dat het nu voor dochter en papa niet haalbaar is en wil de boel ook nie nog gespannender maken…

thanks voor jullie ervaringen voel me weer gesterkt!lucht toch altijd ff op vind ik je ervaringen ff delen

Hier ook herkenbaar hoor.
we gaan alle 3 naar boven…aaron stoeit met papa op bed, ik poets zijn tanden en lees een verhaaltje voor en dan gaat papa alvast naar beeneden en ik doe het laatste stuk.

Alleen is hier nu afgesproken dat als ie snachts lastig is geweest, dat dan papa hem savonds op bed legt en dat wil ie liever niet want mama moet als laatste weggaan.
Dus moet ie er nu voor werken door goed te slapen zodat mama hem op bed legt.

Maar hier dus ook altijd “mama doen”!

Gr,Danielle

Ja hoor, heel herkenbaar. Hier 2 mamakindjes…

Hier wel altijd voet bij stuk gehouden. De ene dag brengt papa je naar bed, andere dag mama.
Maar of het écht een fase is…??? De oudste is nu 6, en probeert nog elke dag het trucje uit te halen “nee papa heeft t gisteren gedaan, mama is aan de beurt” GRRRR en de jongste doet dus gewoon lekker mee.

Zij heeft overigens wel net een fase gehad dat ze echt NIKS van papa wilde hoor (als ik erbij was dan, als ik weg was, geen probleem). Dat is gelukkig wel minder nu. Heel frustrerend voor papa. Wilde geen kusjes, knuffels, op den duur mocht papa zelfs niet meer tegen haar praten, ja doeiiiii!
Toen zei ze ook heel vaak: Papa is van N., en Mama is van mij

Maar, ze heeft t uiteindeljik wel altijd geaccepteerd dat papa haar naar bed bracht als ie aan de beurt was.
Vaak wel even drama… is toch even doorbijten. Dan maar brullend het bedritueel afmaken. Als alles gedaan is komt mama nog een kusje geven en dan ga je slapen. Tja en als ik dan als laatste geweest was, was het ook goed.

En andersom, is het nu op het moment juist lastig als ik haar naar bed breng, want ze pakt me vast als een pitbull en laat me niet gaan, haha! Moet ik haar echt lospeuteren… met als gevolg drama. En dan gaat papa naar haar toe voor een kusje en dan ist over, want hij mag wel weg.

Dusss… we kunnen niet zonder elkaar hihi

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ook hier herkenning! Vooral onze oudste. Het is een drama als papa haar op bed wil brengen. We hebben het een tijdje samen gedaan. Ik maakte dan de kleine smurf bed klaar en mijn vriend de oudste. Dat leverde geen problemen op zolang ik maar ik de buurt was. Daarna deed ik de kleine op bed en ging dan naar de badkamer om de tanden te poetsen van de oudste. Daarna legden we haar samen op bed, eerst papa een kus en daarna uitgebreid knuffelen met mama

Nu gaat het een stuk beter, ik kan nadat ik de kleine op bed heb gelegd en de oudste een kus heb gegeven naar beneden gaan en doet mijn vriend de rest.

Ik denk dat het een fase is! Gelukkig was hij hier maar van korte duur

nou wij gaan het zeker ff proberen, gewoon papa doen, en dan mama nog kussie geven… want ze pikt alles totdat hij de deur echt dichtdoen… ja maar ja …kijk laten brullen … is hier geen brullen meer, dat ontaard in een driftbui en dan zijn we minstens een uur verder, om dat om de dag aan me fiets te hebben hangen , da trekt niemand hierow…
dus we gaan het ff proberen met papa doen,mama sluit af

Ow heel herkenbaar, bij ons is het niet alleen met op bed leggen, zelfs met een boterham smeren, slabber omdoen bekertje sap maken… Echt je kan het zo gek niet bedenken. Als Aaron met papa alleen is zijn er geen problemen maar als ik in de buurt ben mag niemand anders iets doen dan "mammaaaa"
We houden het erop dat t een fase is en vanzelf weer over gaat.
Nu ik zwanger ben van een tweeling hebben we Aaron wel zover dat papa hem in bed mag leggen maar mama moet nog steeds t speeldoosje aan doen en nog een stuk of 20 kusjes geven voor ze weg mag…

Succes!
Liefs,
Chirley

Zo herkenbaar! Wij zijn er nu redelijk door (heeft twee maand geduurd) alleen als ze heel moe is MOET ik haar naar bed brengen… denk dat het gewoon een fase is!!
Succes

nou vanavond wast ook weer vette keet (in de keet) …pfhhh …bleef bezig…
uiteindelijk moest mama weg…en heb papa haar ff uit laten razen en ging ze om 21.00 keurig netjes slapen … door papa op bed gelegt…dus het kan wel …