Mama is op

hallo meiden wilde even wat vragen

hoogstwaarschijnlijk zit agim in de pubertijd maar hoe lang kan dit gaan duren
want ik begin een beetje op te raken
zijn driftbuien overdag zijn nog wel te overzien zolang papa er zich niet mee bemoeit want dat lijkt momenteel alles alleen erger te maken hij bedoelt het goed maar de jongeman wilt momenteel niks van hem weten dat is voor hem natuurlijk heel vervelend. hem negeren dat kan hij niet dus hij zet hem op de gang maar daar word het alleen erger van. ik negeer hem als hij een driftbui heeft en dan met 5 min is het ook weer over. s´nachts daarin tegen kan ik daar niet goed tegen en word negeren wat lastiger.
omdat hij nog steeds niet praat kan hij me dus ook niet vertellen wat hem op dat moment dwars zit maar meestal zit er heel geen aanleiding voor teminste voor zover ik zie dan.
in ieder geval loopt mama nu dus al dagen met hoofdpijn en wallen onder de ogen dus ik wil graag weten hoe lang dit kn gaan duren en of ik nog iets anders kan doen.
vrijdag heb ik een afspraak gemaakt met de ha om uitsluitsel te geven of er medisch iets is wat ik niet verwacht eigelijk en morgen een afspraak bij de logepedi om te kijken of we zijn spraakvermogen kunnen verbeteren en/of versnellen.

helaas slaapt hij s´middags ook niet meer anders zou ik dan even bij kunnen tanken maar helaas…

hoop op hulp

groetjes

ik weet niet hoelang dit gaat duren ik denk dat het net als met sprongen toch ook wel even aan kan houden. ik heb op een kdv gewerkt leeftijd 2.5 tot 4.
kinderen rond de 3 a 3,5 waren daar een stuk rustiger en niks mee aan het handje.
rond 2.5 was het nog wel lastig soms.
kan daar ook niet echt een antwoord op geven verder… hopelijk wordt het snel beter.

Maar het lijkt mij dat als je kindje nog niet kan praten dat hij daar veel moeite mee heeft, omdat hij dat natuurlijk wel graag wil, zich duidelijk maken, en vertellen wat ie vind en voeld.
ik weet niet hoe oud hij is?
ik denk wel dat spraakoefeningen hem goed zullen doen, heel veel succes

hij is 24 okt 2 jaar geworden

Grote kans dat zijn gebrek aan spraak zijn driftbuien veroorzaken, het is natuurlijk heel frustrerend dat hij jou niet duidelijk kan maken wat hij wil of andere dat duidelijk kan maken.

Hopelijk kan de logopedie hulp bieden want dit lijkt me inderdaad niks. Hoe lang het duurt kan ik je geen antwoord op geven. Wij worstelen nog met sprongen.

Groetjes,

Michèle

De PeuterPubertijd kan heel lang duren, ik heb me wel eens laten vertellen dat de meeste kids rond een jaar of 4 uitgeraasd zijn…Dat is voor ieder kind verschillend natuurlijk he! Maar het is net als met sprongen, althans in mijn ervaring tot nu toe. Het zijn fases, bergje op en bergje af.
Soms is Jack wekenlang zo zoet als wat, en dan heeft hij weer een paar dagen dat hij de grens opzoekt, meer correcties nodig heeft. ( Zoals deze week, zucht). Ik houd me voor dat het weer een fase is en dat hij vanzelf weer leuk wordt hahah. Tot nu toe werkt dat goed.

Driftbuien, wat verstaan jullie daar onder? Jack kan ook wel fel reageren, maar dat is dan een schreeuw zeg maar ( of zoals nu een loszittend handje, waar mama overigens gelijk korte metten mee maakt, de gang is geduldig ) en dan is het over.

Wat betreft Spraak. Jack praat wel redelijk voor zijn leeftijd denk ik, maar met name losse woordjes, Af en toe 2 woord zinnen. Hoe praat jouw zoontje? Jack maakt op zich wel duidelijk wat hij wil door bijvoorbeeld te zeggen: Maken! Doen! Open! Enzovoort. Ik denk ook dat het frustrerend is als je iets wilt zeggen maar het nog niet kan. Dat speelt bij Jack ook wel mee. Alleen kan ik niet zeggen dat hij echt een Driftbui heeft, in die zin dat hij echt minutenlang boos is ofzo. Hij is makkelijk af te leiden, mss is dat ook een tip voor jou. Afleiden van de situatie die hem boos maakt.

Of Logopedie nu al zin heeft weet ik niet, ik weet niet in hoeverre je zoontje een achterstand heeft ( of je daar nu al van kan spreken). Stimuleren kan altijd door boekjes te lezen, en heel veel tegen hem te kletsen, maar ik ben er ook van overtuigd dat het komt wanneer je kind er klaar voor is. Forceren is ook niet goed, raakt hij alleen maar gefrustreerder van lijkt mij.

Dat jij moe bent kan ik me voorstellen, en het is heel vervelend. Ik zou zeggen; als het lichamelijke is uitgesloten dan zou ik proberen om wat strenger op te treden in de nacht. De nacht is om te slapen. En het kan zomaar zijn dat hij je uitprobeert.
Makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Zeker als je moe bent. Misschien kan de kleine man eens een nachtje uit logeren gaan? Dat helpt soms ook om een negatief slaappatroon te doorbreken zegt men. En dan kan je ook even bijtanken zelf.

Succes ermee hoor!

Groetjes van Christa

4 jaar zijn ze officieel kleuter kleuter lol
maar ik heb bij kindjes rond de 3 a 3.5 jaar al geen driftbuien meer opgemerkt op het kdv…

Wat Michele zegt vind ik helemaal niet raar klinken.
Hier liepen ook 2 meiden al gillend, schreeuwend en huilend door huis toen ze nog niet konden praten en mams raakte ook erg gefrustreerd omdat ze niet wist hoe of wat.
Sinds de logopedie begonnen is en ze leren dingen te benoemen gaat het al een stuk beter.

Als je met logopedie wilt beginnen is dat alleen maar goed, kan nooit kwaad.
Zelf kun je al beginnen met dingen benoemen die je doet en wat je geeft.
Wijzen en euh euh negeren. Mam weet natuurlijk wel dat als hij naar de kast wijst en euh euh zegt dat ie een koekje/snoepje oid wilt, maar vraag dan: wil je een koekje, pak deze dan en vraag aan hem of hij koekje wilt zeggen. Pas als hij dat heeft gedaan krijgt hij het koekje. Natuurlijk hoeft hij niet zuiver koekje te zeggen, maar als er maar iets uit komt
Al binnen een paar dagen kun je resultaat horen. Als ‘oeke’ koekje betekend, zul je hem na een paar dagen zo af en toe ‘oeke’ horen zeggen/vragen.

Enne…kun je niet even een dagje er tussenuit? Even met een vriendin weg, of een wandeling maken of weet ik wat, gewoon even tijd voor jezelf zonder kids.
Als je dat zo af en toe doet zul je merken dat je meer kunt hebben.

Hoi,
Mijn ervaring is dat de tijd net voordat ze kunnen praten vaak het moeilijkst en zwaarst is. Het frustreert kinderen volgens mij behoorlijk. Daarnaast speelt de peuterpuberteit ook mee, grenzen op zoeken en het ene kind is nu eenmaal driftiger als het andere.
Ik heb vier kinderen en de oudste had echte driftbuien en de jongste heeft het nu ook. Mijn oudste heeft het nu nog maar heel af en toe, 1 keer in de twee maanden. De jongste heeft het zo om de dag en soms meerdere keren per dag. Zij is ongeveer even oud als jou kindje (2 jaar van 7okt.)
En een driftbui is echt krijsen, gillen, slaan, bijten, op de grond liggen, trappen. Heel vermoeiend. Eigenlijk ken ik maar 1 manier om te reageren: op het stoeltje (op de gang kan niet, dan klimt ze naar boven) en daar mag ze niet af voordat ze normaal doet. Het begint nu te werken, maar dan nog kan een driftbui best lang duren.
Over dat praten zou ik me niet te druk maken. Bij mijn zoontje begonnen ze bij cb ook allemaal moeilijk te doen omdat hij met twee jaar nog amper iets zei. Ik wist dat mijn neefjes allemaal pas redelijk praatten toen ze drie werden. En inderdaad, mijn zoon is nu drie en praat redelijk, in ieder geval wel veel.
Dat je op bent, dat begrijp ik heel goed. Moet zeggen dat ik dat gevoel vaak meerdere keren per dag heb, maar ik heb er geen oplossing voor. Even eruit helpt maar heel even, maar zodra ik weer terug ben, ben ik soms binnen een uur alweer op.
Nouja, ik denk niet dat je veel aan deze reactie hebt, behalve herkenning misschien. Sterkte.
Groetjes,
Aaike

hallo meiden
allereerst bedankt voor jullie reactie´s gister hebben we een goeie dag met hem gehad geen driftbuien en is de nacht ook zonder problemen doorgekomen dinsdag daarintegen was echt een ramp mijn oudste zoon had op school een uitvoering dus daar wilde ik graag bijzijn maar agim had daar dus geen zin in hij heeft staan schreeuwen en stampvoeten en dus omwille van de andere ouders die daar ook aan het kijken waren naar hun eige kindjes ben ik uit de zaal gegaan dus heb weinig van de show gezien mijn oudste zoon begreep het gelukkig wel en vond het niet zo erg maar ik baalde enorm.

over het niet praaten maak ik me eigelijk ook niet zo zorgen mijn tweede zoon begon ook pas met zijn derde te praten maar op advies van het cb ga ik vanmiddag een gesprek aan met de logepediste maar ik verwacht er niet veel van want als hij niet wil dan lukt het gewoon niet maar als er iets anders mis is dan wil ik dat graag zo snel mogelijk weten natuurlijk baad het niet dan schaad het niet.

ik hoop echt dat het in fases gaat want als dit doorgaat tot zijn 4de levensjaar dan kan je me tegen die tijd opbergen hihi

hem uit logeren brengen denk niet dat dat goed gaat hij houd me momenteel elke seconde van de dag in de gaten en daarbij zijn alledrie van mijn kids nog nooit een nachtje weg van me geweest

er even tussenuit gaat heb ik ook wel gedaan een paar uurtjes shoppen ofzo maar idd zodra je terug komt hakt het er gelijk weer in of als je al bij de deur staat en je hoort hem gillen dan voel ik me ook gelijk weer schuldig tegen over mijn man want ik weet dat hij momenteel niks van hem wilt weten waarom niet dat is voor mij een raadsel maar dat zal dan ook wel met de pubertijd te maken hebben

ik maak mijn borst nat voor wat er komen gaat als hij 15 16 is hahaha

ik had het er gisteravond over met mijn man dat ik het zo raar vond dat de andere twee kinderen het niet hebben gehad maar de oudste heeft het waarschijnlijk wel gehad maar dat was in de periode dat zijn broertje werd geboren dus gingen wij ui van jaloezie maar dat was ook niet zo extreem als nu.

mama van rico hoe gaan jullie met driftbuien op het kdv om dan want ik denk eraan om weer een paar halve dagen in de week te gaan werken maar durf het nu nog niet aan ik heb nog nooit 1 van mijn kids naar het kdv gebracht en tot hun 4 waren ze altijd bij mij thuis tot aan de basisschool dus dat valt me al zwaar maar dan met die driftbuien ?

het was een heel ,verhaal vanmiddag dus even naar de logepediste en dan maar kijken wat we kunnen doen en anders … ik zal wel moeten volhouden he heb geen keus hahaha maar als er vaker van die dagen als gister komen dan komt het wel goed …hoop ik

groetjes

o ja gister kwam er ineens wel een woordje uit of eigelijk een tweewoordig zinnetje wij waren klaar met eten (had geen tijd om te koken dus dat werd afhalen) komt hij met zijn bordje naar mij en dr lagen nog wat patatjes op na veel proberen kwam er uit mama mae (maken) dus ik denk wat bedoel je nou na vee; puzzelen en hij wijzen naar zijn bordje bedoelde hij dus dat mama nog een hamburger moest maken nou 1 vond ik wel genoeg dus heb het niet gedaan maar ik was zo trots dus wie weet komt het er wel aan.en napraten doet hij sinds gister ook wat meer goen (groen) woef bij het plaatje van een hond
het is niet veel maar misschien komt het wat op gang

maar helaas zijn er ook woorden die hij kon maar nu niet meer zegt zoals bal.

groetjes

Fijn dat het gister goed is gegaan.
Hij slaapt toch bij jullie in bed? Misschien gaat het ook wel beter als hij in zijn eigen bedje slaapt? Je kan het altijd proberen toch. Hoe wij op het kdv omgingen met driftbuien. Negeren. Hielp goed en daarna uitleggen waarom hij/zij stout is geweest. Of thuis op de gang zetten bv.

Liefs

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed dat het praten nu begint!!
Ik heb gemerkt dat als er eenmaal een begin is, het ineens heel snel kan gaan

Fijn dat er weer een goede dag tussen zat! Hopen dat er meer zullen volgen!

hoi hoi
medisch gezien is er niks mis met hem aldus mijn ha
volgens de logepediste zijn zijn voorste tong spieren onderontwikkeld door zijn speen en fles gebruik.
dus werk aan de winkel ze vond het niet nodig om hem weer te zien want hij heeft geen logepedie nodig maar een kdv of peuterspeelzaal en dan zal het snel goed komen met hem
over een half jaar een controlle maar ze verwacht dat het goed komt als hij zijn speentje maar links gaat laten liggen
o ja lekker timing tijdens zijn puberteit het enigste afnemen wat hem rustig krijgt grmbl dat word een gezellige tijd de komende dagen hij was al boos maar nu nog meer

groetjes

Puberteit? Dat is toch pas over een jaar of 12?
Dan mag hij echt geen speentje meer hoor, hahah!
Grapje hoor, maar je bedoelt natuurlijk steeds de Peuterpubertijd.

Groetjes van Christa