Mama-fase (en gedrag bij anderen)

Kan een kindje een echte mama-fase krijgen? Eva is altijd een papa’s kindje, papa kan nooit wat fout doen, maar nu is het sinds een week ofzo alleen maar mama mama. Ze wil steeds bij me zitten, soms zelfs niet bij papa en roept me de hele dag. Soms is ze me kwijt en komt ze bijna huilend aangelopen om me te zoeken. Ze roept steeds ‘mama mama’. Gisteren op het kdv riep ze me ook de hele tijd, dat stond in het schriftje. Verder volgt ze me overal en klampt ze zich om mijn been. Ik vind het wel grappig hoor, fijn dat mama buiten papa óók nog lief is, haha. Maar hebben jullie kindjes ook dat ze soms opeens naar jullie neigen?

En hoe reageren jullie kindjes in gezelschap? Wij merken dat Eva het liefst met rust wordt gelaten. Met Pasen werd ze bv bestormd door neefjes en nichtjes die haar op wilden tillen en haar een pet op wilden doen. Dan krijgt ze een soort paniek over zich en vlucht ze naar papa of mama. Daar voelt ze zich veilig. Als er meer ruimte is en mensen haar niet rechtstreeks ‘bespringen’, komt ze snel los en gaat ze zelf naar mensen toe. Ze heeft dan zelf afgetast hoe veilig het is ofzo en dan is ze echt een mensen-kindje dat in de belangstelling wil staan. Ze begint dan te ‘kletsen’ en laat zich aanhalen. Maar ze klapt dicht als er te veel mensen in één keer naar haar kijken en ze zichzelf niet kan zijn. Herkenbaar?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Nou ja, zoals jij Eva omschrijft zo is Nick ook. Precies hetzelfde.
En wat die fase betreft… op dit moment is het bij ons papa fase Ff wennen maar ja, ook weer wat meer rust voor mama

Groetjes Bianca

Heel herkenbaar vooral het laatste gedeelte van je verhaal! Wat jij op hebt geschreven zou mijn Jada kunnen zijn! Die kleine hier moet eerst ook loskomen en de kat uit de boom kijken, als ze daar eenmaal doorheen is is het goed, behalve dat optillen van andere dat vind ze nooit leuk!

nou rico heeft al heel lang een mama fase,
sinds hij papa zegt trekt ie ook wat meer naar hem toe maar het is nog steeds vol-op mama mama.
hij rent ook naar me toe idd als het hem te veel wordt
in de winkel op straat of als er bezoek is
dan verstopt hij zich helemaal.
beetje eenkennige fase denk ik.

maarre idd heel herkenbaar

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Yep, hier ook van die fases. Eerst moest papa alles doen en zag 'ie mij niet staan, nu is het “papa, weg” als hij te dicht bij Erik en mij in de buurt komt. Schijnt normaal te zijn…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nora heeft ongeveer per week dat ze wisselt van favoriet. Eigenlijk niet eens zo opvallend, je merkt het vooral als ze inderdaad moet huilen. Nu ik er over na denk, denk ik dat ze dan altijd wel wat meer naar mij neigt.

Gedrag in gezelschap is geloof ik typisch voor kinderen tussen de 1 en de ? 5 misschien?

Eerste de kat uit de boom kijken en vervolgens zich helemaal verliezen in spel en gezelschap. Uitzonderingen zijn op deze regel zijn opa en de oma’s. Die mogen altijd binnenstormen en beginnen te knuffelen!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Alletwee heel herkenbar

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier is het volop pappa fase. Mamma is wel leuk en ze vind het ook fijn als ik thuis kom 's middags maar ze roept de hele dag pappa pappa pappa. Als we beide weglopen gaat ze achter pappa aan, mamma komt toch wel terug denkt ze denk ik

En bij andere is Morgan ook zo. Laat haar even gaan. Ze zit bij een van ons op schoot en dan komt ze los en dan gaat ze haar eigen gang. Grappig genoeg speelt ze op het kdv wel met andere kindjes, maar als het haar te druk wordt dan loopt ze weg en gaat ze alleen ergens spelen en dan hoor je haar ook niet.

Groetjes,

Michèle

Hier ook alletwee herkenbaar!
Alleen wisselen die fases hier wel om de dag

Liefs, Anne

Eva was vandaag heel lief, maar 's avonds werd ze opeens huilerig. Niet lekker. Ze wilde niet eten en alleen weer bij mama zitten. We hebben haar, met pcm, om 18.50 uur al in bed gelegd, maar tegen achten werd ze huilend wakker. Toen zat ze bij papa en moest ze een beetje overgeven op haar slaapzak. Gelukkig had ik een schaaltje en kon ik voorkomen dat ze meer moest spugen op haar slaapzakje. Daarna weer huilen. Toen wilde ze bij mama zitten. Ze is in slaap gevallen en heeft een uur bij mij op mijn buik geslapen. Zo lief, net als toen ze baby was. Ik vond het heel fijn dat ze zo bij me lag, zeker omdat ze een beetje ziekig was. Maar na een uur kreeg ik een lamme arm, daar lag ze op en hebben we haar toch maar naar bed gebracht. Nu is het stil. Hopelijk blijft dat zo en geeft ze niet meer over. Als je kindje niet lekker is, komt er echt zo’n zorginstinct naar boven. Vind ik dan. En dan vind ik het prima dat ze nu mama wil!

Oh ja…Eva speelt op het kdv ook graag met andere kindjes. Maar als ze het beu is, loopt ze bv weer naar binnen en gaat ze alleen iets doen. Heerlijk toch, als kindjes zo’n eigen plan hebben? Eva speelt ook wel graag even alleen. Op het kdv schrikt ze in eerste instantie ook van huilende kindjes, dat vindt ze niet fijn. Ik denk dat ze best een gevoelig meisje is, zeker omdat ze het ook metéén voelt als je naast haar staat, ook al slaapt ze. Ik heb dat ook, dus dat heeft ze denk ik van mij?

Hoe is het nu met Eva, Rainbow? De nacht goed doorgekomen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ach gosh arm schaapje. Is ze wel de nacht een beetje rustig doorgekomen?? Hier was he op onrustig in slaap vallen de hele nacht stil verder. Dus hopelijk was het inderdaad een eenmalig incident. Vandaag is het prachtig weer dus hopelijk is ze lekker veel buiten en lekker afgemat en afgepeigerd vanavond

Groetjes,

Michèle

Wat kun je daar dan van genieten hè rainbow als ze zo bij je liggen, alleen jammer dat ze er ziek voor moeten zijn hier althans. Andrs houdt Dylano dt geen 5 minuten vol.
Hoe is het nu met der?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Het ging vandaag wel weer meiden. Ze at weer goed en kletste ook weer. Maar vanavond wilde ze niet slapen. Weer huilen. Kwam doordat ze megadorst had (zie mijn topic over die k-fles die maar niet wil lukken) en na een melkje sliep ze als een roos. In de fles. Ja, dat was binnen 10 tellen op, ze wist niet waar ze het zoeken moest van de dorst blijkbaar. Ze had trouwens vannacht perfect geslapen. Ze gaf geen kik en gelukkig heeft ze ook niet meer overgegeven! Hopelijk vannacht wéér een goede nacht, dat is zoooo fijn he?

Wat fijn dat het met Eva weer beter gaat. En vannacht ook goed gegaan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier een keer moeten lopen, maar dat had ik wel verwacht want ik hoorde om een uur of 11 tok en das de speen die uit bed valt. Om 3 uur wilde ze die hebben dus 1 keer geweest en om half zeven was ze wakker, maar ik heb haar tot 8 uur laten klooien.

Fijn dat eva ook weer goed geslapen heeft. En als ze zo slecht drinkt zou ik toch af en toe maar een fles geven hoor want zer moet wel wat binnen krijgen. Ik heb je andere topic niet echt meer gevolgt.

Groetjes,

Michèle