MAM en PAP vertellen over jou!

Wie kent het boek? je schrijft erin voor je kind vanaf de zwangerschap tot haar of zijn 12 levensjaar.
Dion wordt deze maand 2 en ik wil het even bijwerken maar dat valt nog niet mee.

-wat was het meest vertederende moment dit jaar?
-op welke momenten hebben jullie ontzetten moeten lachen om mij?
-welke mensen waren nog meer belangrijk in ons leven? welk rol speelde zij?
-wat waren de belangrijkste veranderingen binnen ons gezin en de familie dit jaar?

??? mijn god zeg weet jij daar zo maar even een antwoord op, ik moet wel even diep graven om iets leuks op te schrijven, ik lach elke dag om Dion en hij verterd mij nog elke dag en geeft zo veel vreugde in mijn leven maar af en toe kan ik hem ook achter het behang plakken hahahahaha

Groetjes

mijn ticker doet het niet meer vreemd he, af en toe moet ik er weer een opnieuw aanmaken

ik heb hem even voor je aangepast, groetjes kimmetje

Ik ken het boek niet, maar het lijkt me idd een hele klus om het allemaal netjes en goed bij te houden… Ik heb al moeite met het baby-boek, daar moet ik nog steeds de laatste dingen in bijwerken en foto’s plakken! En die gaat alleen maar over het eerste jaar…laat staan over de eerste 12 jaar!

Maar je hoeft er toch niet alleen iets leuks in te schrijven, die momenten waarop je hem wel achter het behang kan plakken kunnen voor hem juist wel super leuk zijn om terug te lezen als ie zelf 35 is en vader is van een peuterpubertje!..

Meest vertederend van Jasper in het afgelopen jaar, toch wel de eerste echte bewuste “stevig handjes om mama’s nek knuffel”! SMELT SMELT

Succes, en toch meteen maar even goed voor gaan zitten voordat het er bij blijft…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Wij hebben het boek ook, Ik had me voorgenomen om het trouw in te vullen maar ik zat dus op de avond voor z’n verjaardag ook nog te pennen.
Nu heb ik het boek maar weer binnen handbereik gelegd zodat ik wat vaker de grappige dingen op schrijf. Van een heel jaar valt het niet mee om het allemaal te onthouden.

groetjes Ramona

Ik heb het boek ook. En het ligt nog steeds ongeschreven in de kast. Vind het een hele opgave. Dus weet nog niet of ik het wel ga invullen.

ja ik heb het boek gekocht toen ik zwanger was.
ik probeer het wel bij te houden maar papa moet ook schrijven en die heeft om precies te zijn… 1 vraag beantwoord
en ik heb niet altijd zin en tijd om te schrijven, ik vind schrijven zo vermoeiend ik typ liever.
maar wel een erg bijzonder boek waarvan idd de vragen af en toe… best moeilijk zijn om het antwoord terug te halen uit je geheugen.
daarom schrijf ik bij dat soort vragen elke keer als er wat echt bijzonders gebeurd dat ook op.

Ik heb het boek niet, maar ik hou al vanaf mijn zwangerschapp tot nu een dagboek bij voor Luka ( en ook voor zijn zusje). Ik schrijf standaard elke 1e van de maand in dat dagboek van Luka, het staat zelfs in mijn agenda! Ook al zijn het 3 regels of een half boekwerk, ik vind het leuk om bij te houden.
Ook voor onze dochter hou ik een dagboek bij, ook dat wil ik blijven volhouden. Dat word dan de 2e van de maand!

Ik heb juist het probleem met foto albums… Alles staat bij ons nog op de externe harde schijf, heb nog geen fotoboek van Luka. Terwijl mijn moeer er ondertussen al 6 (!) heeft staan.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Hihi wij hebben precies hetzelfde als Marmama
Ik heb een dagboekje voor Sylvie van tijdens de zwangerschap en hou die nu ook weer bij voor haar broertje/zusje. Ook hou ik Sylvie haar boekjes netjes bij. Ik schrijf alles wat ze voor het eerst doet meteen op
Maar foto’s… Oohhh jeee Die staan nog steeds allemaal op de pc en dvd maar nog geen foto’s geplakt in een album. Alleen de foto’s van de eerste dagen zitten in een fotoalbum haha
Binnenkort toch maar eens ergens de foto’s gaan laten afdrukken

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@bakmama: ik kan me voorstellen dat zo’n boekje dan idd erg pijnlijk kan zijn… Geen dingen waar je over na wil denken tijdens of na je kraamtijd!
Daarom ben ik zelf een dagboek bij gaan houden, ik vond die standaard vragen niet zo heel leuk, en nu kan ik alles in mijn eigen woorden en uitgebreid opschrijven.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@Bakmama: Jeetje dat zijn zeker geen leuke dingen. Ik heb boekjes die echt alleen maar over mijn kinderen gaan en niet over mezelf van vroeger. Die heeft mn moeder toen voor mij ingevuld, dat ga ik niet weer doen
Ik heb boekjes waar je alles in vult wat ze voor het eerst kunnen. Eerst keer omrollen, eerste keer tijgeren/kruipen, eerste stapjes, eerste woordje en ook de tandjes. Heel erg leuk

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie