Makkelijkste manier van trui of shirt uittrekken

De titel zegt het al:

Wat is de makkelijkste manier voor een kind om zelf haar trui of longsleeve uit te trekken? Nora kan zich zelf aankleden, maar met uitkleden blijft ze vaak steken met de mouwen van haar trui. Ze draagt vaak longsleeves en die zitten best strak bij de armsgaten zeg maar. Hebben jullie tips hoe ik haar dit het makkelijkst aan kan leren?

Ben benieuwd, bedankt!

Liefs

Met de hand onder het shirt naar de oksel van de andere arm. Vanuit die kant de hand (alleen de hand tot de pols) in de mouw steken en dan de arm die in de mouw zit langzaam terugtrekken. Dan komt-ie vanzelf uit de mouw. Werkt als een soort schoenlepel. De onderkant van de bovenarm schuift als het ware over de hand de mouw uit.

Heb je hem? Of spreek ik wartaal?

Groetekes, Sje

Miss T, ik denk dat het gemakzucht van je kleine meid is.

Onze jongste heeft het ook lang volgehouden dat ze het zelf niet kon. Althans ze deed net of ze het niet kon want ze vond het wel lekker makkelijk om geholpen te worden. Tot ik op een bepaald moment van de een op de andere dag heb gezegd “Nu is het klaar, je kunt het volgens mij makkelijk maar je vindt het gewoon fijn als wij het voor je regelen”. En vanaf dat moment lukte het gewoon goed.

Ze wil als ze het net te moeilijk denkt te vinden nog weleens om hulp vragen, maar dan zeg ik “Eerst zelf proberen!”. En 9 van de 10 keer lukt het dan ook gewoon.

Groetekes, Sje

quote:
Voor mij ben je duidelijk hoor, Sje. (ik zal eerlijk bekennen dat ik je antwoord wel twee heb gelezen)

Gewoon meteen even zelf meedoen met de tekst, dan is 1x lezen voldoende. Haha!
Wel even de gordijnen van je woonkamer dicht doen want dat staat heel raar voor voorbijgangers!

Groetekes, Sje

Sje, dank voor je uitleg. Heel duidelijk hoor! Zo probeer ik het haar ook aan te leren, alleen dan laat ik haar de onderkant van het shirt meenemen omhoog… Doe het zelf ook zo. Toch lijkt dit ingewikkeld te zijn voor haar. Dan heeft ze die oksel vast en probeert ze de arm via onder door het shrt te halen. (Kan niet anders dan in wartaal uitgelgd worden geloof ik) Mischien dat het scheelt als ik haar de hand echt onder de trui laat doen en dus niet de trui op laat stropen tot de oksel… ga ik vanavond is proberen.

Miss T, Ik moet zeggen dat ik vaak help 's ochtends om er een beetje tempo in te houden. Noor kan nogal dromerig en afgeleid zijn, dus als ik haar het zelf laat doen, moet ik een tijd en geduld hebben. Das s ochtends een hele opgave! Los daarvan vindt ze het prachtig zoveel mogelijk zelf te doen. Ze zou het liefst alles zelf doen en regelen. Zelfstandigheid is haar niet moeilijk aan te leren. Karakterdingetje denk ik. Zelluf doen horen we vaker dan eens per dag!

Lfs

Het enige wat ik gedaan heb om onze jongste ertoe aan te sporen om het wel zelf te doen is: deur van haar kamer dicht (zodat ze niet afgeleid werd door alles wat er op de overloop en in de badkamer gebeurde. Dus niet bij wijze van straf ofzo) en pas naar de badkamer komen als ze klaar was. En toen lukte het haar ineens allemaal wel.

Dus eigenlijk weinig aansporing nodig verder.

Groetekes, Sje

Hier laat ik Seth altijd bij mij aankleden, terwijl ik mijzelf aankleed.
Maarre… als hij er geen zin in heeft, dan loopt hij rustig gewoon bloot rond en heb ik niks te vinden
Ik help hem ook regelmatig, hetzelfde als bij jullie Liske: Seth is ook een dromertje… en er moet meestal tempo in ziiten.

Rits, knopen van de broek en kleine knoopjes heb ik een keer voorgedaan en die kan hij ook zelf. Maargoed ook hierbij geldt: Als hij er geen zin in heeft, dan gebeurd het niet

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hier gaan juist de armen wel maar hij krijgt hem niet uit over zijn hoofd

Verder doet Dylano alles zelf, aankleden doet hij helemaal en uitkleden ook behalve zijn trui over zijn bol.
Knoopjes heb ik hem eigenlijk nog nooit laten doen, morgen ofzo eens mee oefenen.

Liefs Michelle

Vanaf welke leeftijd zouden ze het zelf moeten kunnen?
Onze zoon kan wel zelf zijn trui uittrekken, haha, is ook weer zo’n fase op dit moment.

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

nou dan moet ik er hier ook maar is aan gaan geloven hihi.
lindsey is idd ook wel van het gemak en vind het prima als een ander het doet. bij haar is het eerder ‘dat kan ik niet’ dan ‘zelf doen’ haha.
en daarbij is het van mij ook wel gemakzucht hoor, omdat ik er dan niet tegenin hoef te gaan en het dan tenminste wat sneller gaat. ik zal eerst echt de discussie aan moeten gaan dat het eerst moet proberen. van t weekend maar is doen, dan hebben we wat langer de tijd.

liefs,
Rinske

Dank Sje! Gaat goed op deze manier!
Ze is helemaal happy met zichzelf en het gaat zelfs best rap.

Nuttig topic geweest

@Mooie zoon: Nora is ruim een jaar ouder dan Siem, dus geen haast! Als ie erin is geinteresseerd; lekker mee door gaan, anders niet!

Lfs