Maizena tegen rode billetjes?

Hallo,

Mijn dochter is nu net 7 maanden oud en heeft haar hele kontje kopot en poept steeds kleine beetjes. (denk dat het tandjes zijn) Plassen en poepen en verschonen doet natuurlijk heel erg veel pijn. Nu lees ik op de forums dat maizena heel erg schijnt te helpen tegen de rode billetjes, helpt dit ook als de billetjes helemaal kapot zijn??
Ik heb dikke klodders sudocreme gebruikt, babypoeder maar het werkt allemaal niet, het geneest domweg niet. Ook stop ik haar vaak mat haar kontje in bad dit vindt ze heerlijk.

Maar mijn vraag is of maizena echt helpt, en ook voor haar kapotte billetjes. En smeren jullie dit dik er op??

Dit is zo zielig allemaal!!

Jane

Gewijzigd door - jane73 op 06 May 2009 08:07:58

kijk is bij de topic kapot kontje van rainbow daar wordt een spray benoemt die erg goed moet werken.
succes met je kleintje zo zieligg als ze pijn hebben

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt voor jullie reacties en ook zo snel. De vellen hangen er niet bij aan, maar het is wel helemaal schraal. De dokter had ik gisteren gebeld en die zegt sudocreme of babypoeder. Nu lees ik op verschillende sites dat babypoeder helemaal niet goed is. Sudocreme is zo hard dat krijg ik bij haar er niet op.

Maar Wil jij gebruikt dus bij smet plekjes wel maizena, en helpt dit??? Want bij haar zijn het ook smet plekjes.

De spray hadden wij ook in huis gehaald, maar als ik het er op spuit dan huilt ze heel erg, kennelijk bijt dat dan nogal. Ik wil haar niet meer pijn doen dan dat ze nu al heeft.

Dit is echt niet meer leuk voor haar.

Jane Snijder

Maizena werkt inderdaat heel goed, maar als de huid echt kapot is zou ik het niet doen. Dan kan er ook een schimmel zitten en dan moet je even langs de HA.
Joey heeft het gelukkig nog nooit gehad, maar mijn achterneefje wel. Hij had geen schimmel, maar flinke luieruitslag. En omdat de sudocreme zo moeilijk uitsmeert op dat toch al zo pijnlijke kontje, deed zijn moeder altijd zo’n klein potje van de sudocreme (proefverpakking?) in het badje zodat het wat zachter werd, en na het afdroken makkelijker uit te smeren was. Misschien kun je dat eens proberen…? Even in een bakje warm water kan natuurlijk ook.

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Jane,

Ik heb met Eva (8 maanden) inderdaad hetzelfde. Helemaal kapotte billetjes en knalrood. Ik begon met Sudocreme en Maizena, maar dat hielp niets. Toch maar gebeld met de assistente van de ha en ik kreeg een zinkzalf op basis van olie. Die hielp goed. Ook goed is de billenspray van Zarqua. Dan hoef je het bipsje niet aan te raken. Te koop bij de Etos. Wel 12,50 maar het werkt goed!

Groetjes Rainbow, trotse mama

En als je sudocreme (of andere billenzalf) gebruikt, geen dikke klodders, maar gewoon dun uitsmeren. Dan kan er nog zuurstof bij. Dan geneest het beter.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Meiden bedankt voor al jullie lieve reacties.

Ik ben vanochtend vliegensvlug naar de winkel gegaan en ga eens maizena proberen. Baat het niet schaadt het niet. Ik heb somex spray maar dat helpt echt niet, dat bijt denk ik heel erg bij haar.

Ik heb nu al een paar keer (na elke vieze luier) maizena erop gedaan, en ik merk dat de natte kapotte plekjes opdrogen en wat hard wordt (soort korstjes) Ik hoop dus dat DIT de oplossing is. Anders ga ik rainbow’s advies gebruiken en raas ik me weer naar de winkel. Eerst maar eens dit afwachten.

Ik houd jullie op de hoogte.

liefs Jane

Gewijzigd door - jane73 op 06 May 2009 11:00:02