Magnetron

Als ik voor mijn kleine iets moet opwarmen dan doe ik dat in de magnetron.

Ik deed altijd magnetronfolie op het bordje en dan pas in de magnetron maar nu heb ik een magnetron uuhhmmm… deksel zeg maar.

Dus bordje in de magnetron, het deksel er op en opwarmen.
Maar nu vraag ik me af of dat goed is. Of moet ik toch beter magnetronfolie er op doen??? I have no idea???

Hoe doen jullie het??

Het maakt helemaal niks uit. Ik deed het bordje pap zelfs zonder af te dekken in de magnetron.

Groetekes, Sje

wij dekken ook niet altijd eten af in de magnetron. kan volgens mij ook geen kwaad.

groetjes Gytha mama van Lieke

Gewoon warm eten van jezelf wat je opwarmt zal eerder de neiging hebben om droger te worden, maar een bordje pap of een warme babyhap droogt echt niet zo snel uit hoor van dat ene minuutje magnetron.

Dus wij dekken alleen maar ons eigen warm eten af wat in de magnetron gaat.
Brood enzo ontdooien doen we ook zonder af te dekken. Gaat prima.

Ik zou er persoonlijk niet teveel over nadenken en gewoon uitproberen.

Groetekes, Sje

volgens mij gaat het hier om babyvoeding die niet meer in de fles gaat maar van een lepeltje gegeten wordt…

die heb ik altijd in de magnetron gegooid… zonder af te dekken

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

pap zet ik nooit zo in de magnetron. Ik doe 200 ml melk (ik meet dit af in de grote avent fles) in de magnetron op 50 sec op 900 watt en pas in het kommetje meng ik de melk met de bambix. Nu is lucas wel bijna 20 maanden maar dat deed ik vroeger ook zo. En ik dek nooit iets af.
Potjes groente…ik haal de deksel van het potje. Dat potje zet ik zo in de magnetron 40 sec op 900 watt en pas daarna doe ik het op een bordje. Vroeger haalde ik het eerst uit het potje, in een bakje en dan pas in de magnetron (ook zonder iets om af te dekken erop). Maar dan heb je kans dat je vingers verbranden, omdat dit toch best warm word.
Bij mij werkt dit prima zo…Succes ermee!

gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Ik doe altijd eerst het water opwarmen in de magnetron en dan doe ik er pas de melk in. Ik had eerst ook een flessenwarmer en die neem ik nog wel eens mee naar vrienden en familie die geen magnetron hebben.
Maar ik geef toch de voorkeur aan de magnetron, vooral vanwege dat bolletje ongeduld dat ligt te wachten…
Ook ik dek trouwens niks af…

quote:
Had een link naar een site bij mn reactie gezet, maar die is verwijderd zie ik. Zou niet weten waarom het verwijderd is, maar ja. Sommige mensen willen waarschijnlijk niet weten wat magnetron voedsel met je doet, omdat ze het zelf wel altijd gedaan hebben.

So be it…
Ik ben blij dat mijn baby wel gezonde voeding binnenkrijgt.

Misschien wel eens nagedacht of je zomaar linken mag plaatsen ? Zeker als het een link betreft met oude onderzoeken.
Er staat toch echt op onze poedermelkbus dat het in de magnetron opgewarmd mag worden, lijkt me dat de fabrikanten van babymelkpoeder hier echt wel onderzoek naar gedaan hebben. Daarbij is je opmerking dat “je blij bent dat je baby wel gezonde voeding binnen krijgt” zeer onaardig en ook zeer ongepast op een forum waar we allemaal het beste willen voor onze kinderen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ook ik heb altijd gewoon het (bron) water in de magnetron gedaan en dan poeder erbij, maar nu gaat het om bordjes eten. die heb ik altijd onafgedekt in de magnetron gedaan en mijn oudste is er goed groot van geworden, Dus ook mijn kind is er gewoon groot mee geworden, Ben het met Asje eens, iedereen wil het beste voor zijn kind. Weet nu wel van de kraamhulp dat je met bv, (wat de oudste door te vroeg geboren niet kreeg) niet in de magnetron mag, door verlies van anti stoffen. En het vet van de melk kan warmer worden dan rest, en kan je kind zijn mondje branden.