Mag ze al soep?

Gister heeft mijn dochter van 10 maanden voor de eerste keer champignonsoep geproeft. Alleen geproeft omdat mijn gevoel zegt dat ze het nog niet mag hebben .Achteraf had ik er spijt van omdat ik niet zeker wist of ze het al mogen hebbenZe vond het wel erg lekker. Mogen ze al soep eten of wordt het afgeraden? Als ze het wel al mogen hebben welke soepen mogen ze dan al hebben?

Groetjes Chantal

chantal

Hoi,

Volgens mij kan het niet zoveel kwaad wanneer ze hapje heeft gehad. Weet natuurlijk niet of je kindje overal tegen kan. Ik was afgelopen week bij het CB. Puck is bijna 11 maanden en ze gaven aan dart ze nmet de pot mag meeeten. Dus ik zou denken die ene maand…

Ik denk trouwens dat een heldere soep helemaal geen kwaad kan

Groetjes Loes

Hallo Chantal,

Maak je geen zorgen, het kan geen kwaad dat je dochtertje soep eet! Maar wel enkel vers gemaakte zonder kruiden en met aardappelen gedikt, niet met dikmiddel. Maar zelfs al was het niet helemaal zoals het hoort, een lepel kan geen kwaad!

Groetjes,

Tamara

In pakjes/zakjes/blikjes-soep kan teveel zout zitten voor kindjes jonger dan 1 jaar. De niertjes kunnen dat niet aan.

Dus alleen zoutloze soep geven.

Groetekes, Sje

Hoi allemaal

Bedankt voor de reacties. Dan ga ik haar soep geven zonder kruiden en zout en onverdikt eens kijken of ze dat lust. EEns kijken of ik ergens een recept kan vinden hiervan. Heeft iemand een recept hiervan?

Groetjes chantal

chantal

Kijk eens bij www.keukenkikker.nl

Het lijkt mij dat er in pakjes soep verschrikkelijk veel zout in zit. Omdat de niertjes dat nog niet aan kunnen denk ik dat het beter is even te wachten. Misschien kun je het cb vragen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

hoi hoi
Wat een leuke site bruikbare site. Daar staan heel veel recepten op waarachter staat vanaf wanneer het geschikt is voor de baby. Wat een ideeën! Bedankt. Ik denk dat ik deze week eens de pompoensoep ga maken die is geschikt vanaf 9 maanden. Lijkt mijzelf ook lekker. En iedereen wil ik bedanken voor de reacties!

groetjes Chantal

chantal