Mag pap ipv brood 's middags?

Deze week (afgelopen maandag) ben ik begonnen met brood en koekje (zie topic introduceren brood en koekje). Het brood ging op maandag best goed voor de eerste keer. Wel dompelen met melk. Vanaf dinsdag niet meer. 2 kleine stukjes hooguit. Hij slikt het niet in maar laat het op zijn tong liggen een poosje. Na ongeveer 1,5 minuut slikt hij door of als ik met mijn pink in zijn mondje ga. Heb kleine/iets grotere stukjes, met of zonder boter, wel en niet dompelen, eerst stukje brood dan slok melk. Maar nee. Sinds vandaag doet hij zijn mondje niet eens meer open voor een stukje. Fruit, groente, pap en koekje geen enkel probleem. Maar brood, nee hoor. Ik krijg wel het idee dat hij de voedingsstoffen nodig heeft van brood. Kan/mag ik dan ook pap geven? En zo ja wat voor pap? Hij krijgt dan wel 3 papvoedingen op een dag. Lijkt me ook veel. Of hoe kan ik het anders nog proberen? Of is het een kwestie van wennen en volhouden?

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

Ik zou het even blijven proberen. Je kunt ook de avondpap laten vervallen en die dan 's-middags geven. De laatste fles gaat er toch een keer af.

Groetjes Natasja

Ik zou gewoon blijven proberen met brood.
Het liefst een plak van een dag oud brood. Dat plakt sowieso niet zo erg aan het gehemelte.
En ik smeerde altijd eerst jam op de boterham. Rozenbotteljam!!
De eerste paar dagen kregen ze een kwart boterham op, daarna een halve en uiteindelijk een hele. Pas toen ze goed boterhammetjes aten heb ik appelstroop, smeerkaas en smeerworst geintroduceerd.
En ik sneed eerst de boterhammetjes in 1 bij 1 cm en daarna iedere keer een beetje boter en jam erop. Misschien een tip

Beetje variëren met brood, misschien vindt 'ie het ene brood wel lekkerder dan he andere. Geen wit brood gaan geven, maar even uitproberen kan denk ik geen kwaad.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Bedankt voor de reactie’s alvast. Een kwestie volhouden dus. Ik doe al boter erop misschien er nog iets anders bij op dan. proberen kan altijd! Gebruik nu tarvo brood. dat is het lichtste bruin. nou ja aanhouder wint!

groetjes

Trotse mama van Jesper!!

Logisch natuurlijk dat hij niet meteen zit te smullen.
Ineens iets totaal anders in zijn mondje.
Ik zou het ook even volhouden.

Wat doet hij als je zelf een stukje in zijn handen geeft?

Vanwege KMA had ik hier eerst een bepaald soort brood wat ze niet wilde.
Nog geen half sneetje ging er op.
Toen ben ik overgegaan op ander brood, rechtstreeks van de bakker.
Nou, dat heb ik geweten haha. Na een paar dagen verdween er zo een hele boterham in haar buikje.

Dus ander soort brood wil ook weleens helpen.
Persoonlijk zou ik niet teveel trucen uit gaan halen.
Probeer hem eerst te laten wennen aan brood met wat boter.

Dat heb ik nog niet geprobeerd zelf een stukje geven. ga ik morgen meteen doen. bedankt! wij zelf eten licht volkoren. wil ook niet. vandaag was het brullen geblazen met brood. na de fles geprobeerd en 4 hele kleine stukjes deed hij wel een kwartier over.

groetjes danielle

Trotse mama van Jesper!!

Hoe oud is hij eigenlijk? Anders even een weekje niet en dan volgende week weer proberen.

Groetjes Natasja

fruit eet hij wel zeg je, probeer eens een beetje geprakte banaan of aardbei op zijn broodje te doen. Dan krijgt hij een vertrouwde smaak in een nieuw jasje en het kan prima op brood!
Niet zomaar opgeven hoor!

Lfs

Hij wordt volgende week 7 maanden. Hij krijgt wel potjes olvarit groente en fruit dis niet vers. Elke smaak gaat erin en hele potjes van 6 maanden. daarom snap ik het ook niet waarom brood dan niet lukt. kan dit dan ook op brood? Of mdan isschien jam in de smaak van peer. lievelingsfruit.

groetjes

Trotse mama van Jesper!!

Je kunt best wat fruit uit een potje op zijn boterham smeren hoor.
Misschien dat hij het dan door de bekende smaak wel eet.

Op een ander forum weet ik een jongetje dat pas met een jaar brood is gaan eten.
Die moest er steeds niks van hebben. Meestal probeerde ze het te geven als zij ook brood at en ineens met het jaar at ie zo heel haar boterham op…

Het lijkt erop dat we een manier hebben gevonden om brood te geven. Meneertje wil eerst een halve fles melk en als je dan een stukje brood in zijn handjes geef hapt die er een stuk van af. Best een groot stuk en dat vind ik dan weer eng, maar gewoon laten gaan? Hij slikt het wel door en kokt niet zeg maar. Vervolgens steeds een slokje melk tussendoor. Vandaag de helft van een helft broodje op. Dus sneetje brood doormidden gesneden en dan weer snijden. Zo krijg je 4 stukjes brood.

Groetjes

Trotse mama van Jesper!!

Nou het ging maar twee dagen goed op bovenstaand manier. Ben nu bijna vier weken verder en meneertje eet maar steeds 4 hele kleine stukjes nog niet eens de helft van de helft zeg maar. Als hij niet meer wil dan zet hij het op een brullen en wordt het een gevecht brood. Dit moet ook niet natuurlijk. Sinds twee weken laat hij ook steeds meer van zijn flessen staan. Per fles zo’n 40 cc. Hij krijgt er nog steeds 4 van 180/6.
's Morgens ontbijtpap fijne granen en nu 's middags ipv 's avonds rijstebloempap (dit komt omdat hij geen brood eet en 's avonds wilde hij de pap niet meer). Wat wel goed gaat is koekje, water (120cc), fruit en groente (beide potjes leeg). Zijn luiers (nr4.) moet ik nu wel weer wat strakker doen. Krijgt hij nu wel genoeg omdat hij ook geen brood wil? Hij komt overigens niet 's nachts voor eten. Slaapt gewoon door tot volgende ochtend 07.00 uur vanaf 19.30 uur. Zijn boventandjes zijn duidelijk zichtbaar en hier heeft hij ook last van. Kan dit het nu zijn waarom hij minder drinkt qua melk dan? Hij is wel gewoon vrolijk en actief. Ik weet het even niet meer en maak me een beetje zorgen.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!

Tandjes kunnen ze idd goed ziek van zijn of minder/anders door gaan eten. Wat brood betreft zou ik toch blijven volhouden. Ik heb hier ook heel wat strijd moeten leveren (nu nog!) om er een hele boterham in te krijgen. Omdat hij ook koekjes e.d. eet zou ik zeggen volhouden.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers