Mag naar zwemles maar verstandig?

Hoi,

Zoals jullie weten heeft onze dochter het een klein beetje moeilijk met het volhouden van hele dagen school. In overleg met de juffrouw hebben we nu besloten dat ze alleen de ochtende naar school gaat en dat we na de herftvak. het opnieuw gaan proberen het huilen en overstuur raken bij het slapen gaan is hierdoor afgenomen tot normale portie’s en al vaak niet meer.
Nu hebben we haar bewust vorig jaar al opgegeven voor zwemmen. Wachtlijsten zijn hier best lang en ik dacht aangezien water een enorme aantrekkingskracht heeft op d’r hoe eerder een diploma hoe beter, als je niet roept bandjes dan springt ze het liefst gelijk in het diepen en het liefst ligt ze dan uren in het water.
Tot mijn verbasing mag ze nu dus al komen proefzwemmen.
De artsen zijn er niet op tegen de fysio is er alleen maar voor omdat dit beter voor haar is en ze zo ook meer spier kweek wat weer gunstig is voor haar gewicht een eetlust ( als we het voor elkaar hadden kunnen krijgen bij de verzekering had ze waterfysio gehad) en hij ziet ook geen problemen kwa kan ze het volhouden.
Nu is deze les op zaterdag morgen een half uur lang om 9.30 uur. Het is vroeg ze kan s’middags gewoon naar bed wat ze nu niet doet daar ze door de week nu elke dag nog gaat.
Maar ik twijfel wordt het niet te veel voor haar. Komen we misschien terug bij af. Wel heeft ze vorig jaar op gym gezeten en fysio daarnaast maar toen ging ze maar drie ochtende naar de psz en dat was goed te doen. Ik heb al gesproken met het zwembad ze kunnen haar weer op de lijst zetten maar wanneer er dan plaats is kunnen ze niet aangeven ligt aan de hoeveelheid kindjes die doorgroeien en voor afzwemmen mogen gaan.
Wat zouden jullie doen?

groetjes

lon106

Ik zou het proberen. Als je niet gaat kun je altijd nog stoppen, maar dan weet je dat het niet gaat. Wat je al zegt ze is een waterratje dus als ze een diploma halen kan is dat mooi meegenomen. En red ze het niet weet je dat ook meteen.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het ook proberen. Gaat het goed, dan gaat het goed en is dat alleen maar fijn. En anders alsnog stoppen. Nu blijft het gissen. Besluit je het niet te doen, blijf je toch altijd twijfel houden over of het misschien tóch wel goed gegaan zou zijn.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou het ook proberen, zeker als ze zo gemotiveerd is. Onze jongste had ik opgegeven voor November omdat hij nu na de vakantie op de basisschool begon en meteen ook hele dagen. Maar ze deelden hem eerder in en hij kon beginnen meteen in de eerste week dat ook de school begon. Ook nog op woensdag van half 6 tot kwart over 6. We zijn gaan proberen ook omdat hij zelf graag wilde en het gaat super goed. Ik moet er wel even rekening mee houden dat hij het op woensdag middag even een beetje rustig aan doet, lekker even met een filmpje voor de tv of zo. Voor een klein tukje krijg ik hem niet zo gek hahaha. Maar ik sta er van te kijken dat het hem zo goed af gaat, maar we letten er wel ook goed op. Moe ( en dat geld niet alleen voor de zwemles maar ook voor school ) is hier meteen even een rust middag/moment pakken.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Mriek je hebt wel gelijk als we het niet proberen blijft misschien die twijfel.
Dus nijg nu ook om het inderdaad maar te gaan proberen. We moeten hier wel per drie maanden betalen maar ga wel even onderhandelen dat we het eerst 4 lessen aanzien en dat ik daarna voor drie maanden betaal.

Niet geprobeert is ook niet weten en misschien omdat het s’morgens is gaat het juist wel goed.

bedankt vast

groetjes

lon106

Ik hoop dat het goed uitpakt natuurlijk, helemaal omdat ze het water zo leuk vindt. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou het ook zeker proberen. Als je het niet doet blijf je idd de twijfel houden en dan duurt het ook misschien weer heel lang voordat ze kan. Gewoon proberen en als het niet lukt stoppen. Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en als het dan niet lukt dan is het jammer en ga je het gewoon later weer met haar proberen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

HOi,

Knoop doorgehakt. We gaan morgen proefzwemmen ze kijkt er erg naar uit. Ze zou ze wel even laten zien dat ze niet bang is. Althans in die trant zie ze het.
Ik heb nog een keer met de administratie en badmeester gesproken uitgelegd waarom we twijfelen en ze vonden het oke om eerst voor een mand te betalen en dan voor drie. Deden ze wel vaker bij kindjes die erge watervrees hebben om zo te kijken of het toch in een maand wennen beter gaat zeg maar. Dus dat is ook geen obstakel meer.

Ik zal morgen wel even posten hoe ze het vond en wat de uitslag is.

groetjes

lon106

Veel plezier morgen en hopelijk gaat het allemaal goed!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Nou ze is geweest. Een van ons moest mee het water al vond zij dat niet zo leuk en nodig. Maar binnen vijf minuten was het al bekeken. Ze kan met echt zwemles beginnen hoeft dus niet in watervrees groepje wat ik eerlijk gezegd ook niet verwachte. Ze had energie te over. Alleen zagen ze wel dat ze een beetje heel enthousiast was. Maar dat zal volgende week wel wat minder zijn. Ze was gewoon blj dat we gingen zwemmen. Ze begint in een klein groepje van zes kinderen en twee juffen in een later stadium gaat ze door naar een andere goep en daar zitten maximaal 12 kinderen in ook met twee juffen. Dus ben er toch wel gerust op dat het goed gaat komen.

Ze ging ook rustig slapen ook een pluspuntje.

groetjes

lon106

Wat fijn dat het zo goed ging!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed om te horen dat het zo goed ging.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers