Mag mijn peuter scampi's eten?

Hallo

Mijn dochtertje is nu 16 maanden, en we vragen ons af of ze al scampi’s mag eten. Ik vind er niets terug op internet.
Heeft iemand daar een antwoord op?

Groetjes
Katrien

Lilypie

Tuurlijk! Als ze maar goed gaar zijn.

Groetekes, Sje

Vanaf hun 1e jaar mogen ze alles eten, dus gewoon lekker alles mee laten eten.

Idd wat Sje zegt opletten dat het goed gaar is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Goed om te weten want vroeg me dit ook pas af! En rauwe vis, dat mag nog niet? Sorry maar vraag dit ook maar meteen even Minke wilde pas een hapje haring ( van de viskraam) en wist niet of ze dat nou mocht…

Rauwe vis zou ik nog niet doen op die leeftijd. Zelfs onze meiden krijgen dat nog niet. Hoewel gerookte zalm wel een optie is (althans, dat kregen ze bij ons ook op die leeftijd al zo af en toe een stukje).

Groetekes, Sje

Ja hoor, lekker scampie laten eten. Hoe meer ze leren eten op deze leeftijd hoe beter. Maar natuurlijk wel met mate want rauwe producten is een ander verhaal. In princiepe kan bv rauwe vis geen kwaad, mits je 100% zeker weet dat deze kakelvers is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hmm ja idd dus haring nog maar even niet voor de zekerheid… gerookte zalm had ik al een ergens gelezen mag wel omdat door het rookproces de bacterien doodgaan dus dat mogen ze dan weer wel vanaf 1 jaar stond er bij. ( ouders van nu geloof ik)
groetjes!

En toch bestaan over gerookte zalm ook misverstanden. Zo mag dat bijv. niet tijdens de zwangerschap omdat het nog te rauw is.

Zoute haring mag wel tijdens de zwangerschap. Dat is zo vers dat bacteriën daar minder kans in gekregen hebben dan in gerookte zalm. Gerookte zalm ligt al langer verpakt voordat het gebruikt wordt.

Dit heeft ooit in de Allerhande gestaan geloof ik.

Groetekes, Sje

Zo veel snelle reacties! Bedankt. Gaan we vanavond lekkere pasta met scampi’s eten. Aangezien dat ze ongeveer alles eet wat ze voorgeschoteld krijgt, zal dit ook wel geen probleem zijn.

Lilypie

Zorg wel dat je ze klein snijdt he?! Zijn best grote brokken voor zo’n klein mondje.

Groetekes, Sje

Nee ik eet idd geen gerookte zalm nu die voorverpakt is maar volgens de verloskundige is verse rauwe vis juist heel goed en gezond tijdens je zwangerschap, mits van een goede verse winkel ( bv japanner) dus net als bij Minke eet ik nu vaak sushi, vind dat heerlijk nu ik zwanger ben. Maar goed wat je zegt, het is altijd goed opletten.

@Linette: en ik de sushi maar ontwijken tijdens mn zwangerschap, terwijl ik er zo’n trek in had! Twee dagen na mn bevalling heb ik het heeeel uitgebreid ingehaald! weet ik voor een eventuele volgende zwangerschap!

dank…

liefs liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha ik wist ook dat het mocht (sushi) maar ik heb een vent die het niet lust… toch maar weer eens met mams gaan lunchen of zo

Groetjes,

Michèle

Toen ik zwanger was van onze 2e, had ik zooooo`n zin in hollandse nieuwe en deze ook lekker genomen. Inderdaad heel gezond, mits je dus zeker weet dat het super vers is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!