Mag ik mijn baby al baby paracetamol geven?

Als het gaat om het welzijn van mijn kind, geef ik liever geld uit aan een doosje 60mg-zetpillen waar ik er maar 1 of 2 van gebruik dan dat ik met 120mg zetpillen ga lopen knutselen. Moet er niet aan denken dat er alsnog iets mis gaat omdat zo’n geknutselde halve zetpil toch een te hoge dosis blijkt te hebben omdat de machine de boel niet goed gemengd heeft.

Zo’n doosje 60mg zetpillen loopt ook niet in de tientjes. Dat is iets van 2 euro misschien. Dat geld gooi ik graag in het putje hoor als ik dan wel de garantie heb dat ik mijn kind de juiste dosering kan geven. En in zo’n doosje 60mg, zitten als het goed is maar weinig pillen. 6 ofzo. Dat zijn nooit doosjes van 20.

Heel riskant dat halveren van zetpillen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Sep 2008 16:14:53

sje

heb het eens nagevraagd bij onze apotheek het is echt veelste riskant om die zetp doormidden te snijden koop liever die van 60 mg.

en ze werken echt wel

Afgezien van 't feit dat je zetpillen nou mag halveren of niet… (hier werd 't ook geadviseerd, 't is alleen niet nodig geweest), zou ik zeggen, of adviseren liever, om niet bij verhoging (tot38/38,5 gr) maar pas bij koorts een zetpil te geven.

Als ze echt last hebben van de verkoudheid (minder drinken), ja oké, maar anders… ik zou ook niet te pas en te onpas een zetpil toedienen hoor. Ze worden niet voor niets verkouden (anti-stoffen opbouwen!).

Beterschap met de kleine in ieder geval!

quote:
sje

heb het eens nagevraagd bij onze apotheek het is echt veelste riskant om die zetp doormidden te snijden koop liever die van 60 mg.

en ze werken echt wel

@Lieke, bedoelde je mij met dit berichtje of eigenlijk iemand anders? Want ik ben het met je eens hoor dat het te riskant is!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Sep 2008 20:23:42

@Marlala, antistoffen bouwen ze toch wel op, of je nou een zetpil geeft of niet. Als je een zetpil geeft om koorts weg te nemen, wil dat niet zeggen dat het lichaam geen antistoffen meer opbouwt tegen het betreffende virus. Dat gaat gewoon op dezelfde manier door als wanneer je het kindje koorts laat hebben.

Dus minder antistoffen als je paracetamol geeft, klopt niet.

Groetekes, Sje

Heb ik ook niet gezegd , snorry als 't zo over kwam, want dat weet ik wel dat 't zo is

ja sje ik bedoelde jou

Oh, maar zo staat het er net alsof ik een fan ben van doorsnijden van die dingen en dat ik vind dat ze niet werken.

Groetekes, Sje

nee had het er bij moeten zetten dat het riskant was dat ik het metje eens was ben er met de kop niet bij al een paar dagen sje

groetjes angelique

Oh kijk, dat is duidelijker! En nu gauw je kop gaan zoeken jij!

Groetekes, Sje

quote:
Toen Jayson zn prikkies kreeg heb ik hem een halve zetpil van 120 gegeven. Door het midden gesneden (in de lengte) met een warm aardappelschilmesje. Zo gepiept Apotheek zei dat de zetpil van 60 niet echt goed werkte (hadden zeklachten over gehad). en cb zei dat Jayson na 3 maanden 120 mag hebben, dus zonde om een doosje van 60 te kopen en daar maar 1 of 2 pillen uit te halen. Het werkte wel trouwens!!

Groetjessss Evelien
Moeder van Jayson (30-06-08)

Zoals bovenstaand bericht heb ik dezelfde ervaring. Na twee dagen hangerig, snotterig, slecht slapen, verhoging, kortom echt ziek heb ik Robin deze halve paracetamol gegeven. Hij was de volgende dag weer helemaal het mannetje. Het leek mij dat de apothekers wel weten welke adviezen ze geven. Als je dit advies krijgt kan je toch ook niet meer van experimenten spreken?? Maar ja ik heb er ook niet voor geleerd. Wel merk ik dat hier hele stellige meningen in zijn. Mijn ervaring is dat het goed heeft geholpen en over 2 weekjes mag Robin een hele 120 mg als hij die nodig heeft.

Miep-Stein

op de eerste dag na de bevalling in ziekenhuis heb ik van de doktor zelf paracetamollen zetpil gekregen voor het geval dat …
dus paracetamol 60 mg mag wel

en na 2 weken moest ik het aan mijn kind geven een zetpil
en nu hij is 7 weken oud en heeft al een pakje (10stuks) op

hij heeft een buikgriep en gaat niet lekker dus soms 1perdag soms 2per dag
en 4 dagen terug ben ik met spoed naar ziekenhuis gegaan, en de kinderarts die zei dat het paracetamol van 60 mg mag wel
groetjes kushtrim

Hier ook 60 mg gebruikt en mijn baby is nu bijna 9 weken. Ik heb ze de afgelopen weken (op advies van huisarts) een keer of twee gebruikt bij buikkrampjes wanneer ze echt niet rustig te krijgen was. Ik zal ze ook niet zomaar geven, maar als het nodig is, prima. Ben zojuist bij CB geweest voor haar eerste vacc. en als ze nu koorts krijgt mag ik 120mg geven. Ze zeiden dat 60mg achterhaald was??? Maar goed, daar weet ik het fijne ook niet van. Beetje warrig wordt je soms van die CB’s.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers