hoi!
Mijn dochter van 4,5 maanden heeft 38,6… Mag ik haar in de wandelwagen mee naar buiten nemen of is dit niet verstandig? We moeten vanmiddag langs de huisarts en twijfel of ik met de auto ga of met de wandelwagen (20min wandelen).
Groetjes
Mag een baby met lichte koorts naar buiten?
Ja, hoor! Dat mag gewoon.
Niet dikker aankleden dan normaal, want dan kan ze de warmte niet kwijt.
Liefs, Anne
idd niet te warm aankleden. mijne doet al een tijdje geen jas aan gewoon met de kleren hup in de voetenzak zo erg zweet hij! weet niet hoe het bij jou meisje is? doe daar wel voorzichtig mee zou ik zeggen. mutsje zou ik wel adviseren aangezien ze heel veel temp. verliezen van het hoofd…en een kort stukje wandelen is.
Is 38,6 lichte koorts? Normale temp. moet toch tussen 36,5 en 37,5 zijn? Ik zou persoonlijk niet naar buiten gaan maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk. Groetjes Annemiek
ja maar tussen 36,5 en 37,5 is ook geen koorts Annemiek pas daarboven is het koorts soms noemen ze het zelfs verhoging en ja 38,6 is licht want het is pas zwaar als het boven de 39 zit. tenminste zover ik het weet kan 38,6 geen kwaad
Heb maar ff de huisarts gebeld; tussen de 37,5 en 38,5 is het verhoging, daarboven is het koorts. Bij jonge kinderen/baby’s mag je de temp vanaf 38 koorts noemen.
Maar bedankt voor de reacties, ik ga lekker met de wandelwagen (was overigens volgens de huisarts geen probleem onder de 39), kom ik zelf ook nog buiten.
Groetjes Nancy
Daarom zei ik ook: normale temperatuur is tussen 36,5 en 37,5… Ik dacht dat 38,6 wel behoorlijk was maar ik heb er ook geen verstand van. Mirthe is bij 38,8 al behoorlijk van slag en suf dus ik dacht dat het dan wel hoog is.
Groetjes!
K vind overigens een goede peiler; hoe is je kindje eronder?
Is hij/zij nog gewoon levendig en vrolijk, wat je dus wel vaak ziet, kun je gewoon je dingetjes doen. Dus ook naar buiten…
Hangt ze / hij erbij als een vaatdoek dan rustig an.
Zo doe ik het altijd…