Mag baby gewone thee?

Ik weet het niet meer, de een zegt van wel, de ander weer van niet. Ook in de boeken zijn hierover de meningen verdeeld. mag een baby nu gewone thee drinken of niet? Of mogen dit alleen speciale babythee of bepaalde kruidenthee-en zijn?

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

ja klopt, maar hier beetje een probleem met drinken, ze wil niks! Zie eerder topic hierover. Iemand zei me toen thee te proberen, vandaar

mama1980

[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

je mag volgens mij thee geven als je het met een beetje melk vermengd want melk schijnt de theeiene af te breken

before you judge me, try hard to love me

Bel voor de zekerheid het consultatiebureau eventjes. Dan weet je het zeker!

Dit heb ik bij het laatste bezoek aan het cb gevraagd en zij zeiden dat je gewoon thee mag geven. Geen probleem, dus dat heb ik dan ook al eens gedaan, omdat onze dochter ook absoluut geen water drinkt!

Groetjes Jeuly

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nou, da’s ook lekker tegenstrijdig dan, heb idd vandaag ook het CB gebeld en hier zeggen ze dat je alleen rooibos, venkel of camille thee mag geven, absoluut nog geen gewone thee ivm theine! Dit werkt nl hetzelfde als caffeine.

mama1980

[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Nou ja, dan weet ik het ook niet meer, vind het dan wel heel slecht van de cb’s. Zij zouden toch eenduidige adviezen moeten geven, maar heb inderdaad op dit forum al vaker gemerkt dat ze tegenstrijdige adviezen geven. Bij mij was het ook nog de arts die het vertelde! Als je daar dan al niet meer van op aan kunt!

gr, Jeuly

@ Jeuly, nou moet ik wel zeggen dat ik in belgie naar het cb ga, misschien hebben ze daar toch weer andere richtlijnen. Aan de andere kant, als thee slecht is voor een belgisch kindje is dat het voor een nederlands kindje toch ook lijkt me?!

mama1980

Ja daar zeg je wat. Het kan best zo zijn dat die richtlijnen anders zijn in Belgie en Nederland. En jullie thee zal toch echt wel hetzelfde zijn
Nou ja dan voor de zekerheid maar geen gewone thee meer

Groetjes Jeuly

Wij gaven Jasper ook al vroeg (slappe) thee, hij is namelijk lekker gezond, en ik wilde daarom niet steeds allerlei suikers geven zoals in rocevicee of diksap). We gaven meestal rooibos, of soms groene thee. Dat ging prima. Ik heb ook begrepen dat de andere theesoorten i.v.m. theine niet geschikt zijn voor baby’s.
Wij hebben venkelthee gebruikt in perioden dat Jasper veel darmkrampen had, maar het CB raadde dat weer af omdat het de darmen ‘stil’ zou leggen???
Geen idee of dat klopt maar dat heb ik dus uiteindelijk maar niet meer gebruikt.

Je zou ook eens kunnen proberen om sap/rocevice o.i.d een beetje warm te maken, soms willen kindjes het dan wel drinken.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@mama van jasper, ik heb alles al geprobeerd. warm, lauw , koud, uit fles of verschillende soorten bekers. Niets wil ze. Zodra er iets anders in zit dan melk, slaat ze de fles/beker meteen weer weg. Radeloos word ik ervan… ze moet toch ooit van de opvolgmelk af en eigenlijk met 9 a 10 maanden moet er alweer 1 af…

mama1980

mama1980 ik begrijp je zorgen omtrent het drinken van je baby heel erg goed. ik moet je helaas vertellen dat dit even tijd nodig heeft…zoals ik al eerder had aangegeven hebben wij bij Meric ook 2 maanden moeten wachten tot hij iets anders dan melk accepteerde. hij drinkt pas een week of twee diksap voorheen was dit echt niet mogelijk…over thee kan ik weinig zeggen geef hem alleen water en diksap momenteel maar ik zou zeggen blijf het gewoon aanbieden meid en het komt echt wel een keer goed…en blijf gewoon hetzelfde geven steeds dit helpt wennen voor je kleine ipv elke keer wat anders te geven…probeer nu voornamelijk uit een fles te geven en het liefst met een klein gaatje want ze schrikken ervan als er teveel uit komt en dan geleidelijk over stappen naar een beker zo hebben wij het hier ook gedaan en moet eerlijk zeggen dat Meric nog steeds niet durft met een 3-standen speen zijn melk te drinken als er teveel uit komt dan trekt hij zijn hoofdje weg hoor dus ik denk dat je daar mis. iets mee kan?

@ mamaselma, bedankt voor de tip! alleen drinkt mijn 8,5 mnd oude dochter nogsteeds uit een speen fase 2, voor babies vanaf 3 maanden, dus nog kleiner gaat bijna niet. Idd als ik die vanaf 6 maanden pak, fase 3, dan heeft ze haar fles binnen 5 minuten leeg en verslikt ze zich slok na slok. Een gulzige drinkster dus , wat haar melk betreft alleen dan

mama1980

Meric drinkt ook nog steeds met een fase 2 speen hoor die verslikt zich ook bij fase 3. heb je fase 1 al geprobeerd met gewoon water of een sapje?

Volgens mij heeft iedere baby tijd nodig om wat anders te leren drinken dan melk. Had Bo ook. Ik deed het volgende. Wanneer het tijd werd voor de fruithap, dan kreeg hij eerst een flesje diksap. Die hoefde helemaal niet op ofzo, maar in ieder geval een paar slokjes. En omdat het al een tijdje terug was dat hij al wat had gehad, wist ik zeker dat hij het in ieder geval zou proberen. Als ik het na zijn fruithapje zou doen, wist k zeker dat hij het niet meer wilde omdat zijn buikje al vol zat. Dus op de momenten dat ze diksap zouden te horen drinken (dus bij het fruit en koekje) eerst de diksap proberen en dan het hapje/koekje/ Het duurt even, maar op die manier is het bij mij wel gelukt. Misschien lukt het bij jou ook wel op deze manier.

liefs woezel

Muriel zijn we net wat begonnen met thee te geven. Wij drinken zelf alleen maar kruiden thee en cafeine vrije thee. Ik neem zelf aan dat dat geen kwaad kan voor zo’n kleintje.