Mag baby 7.5 maand potje van 8 maanden?

Good Morning!

De titel zegt al genoeg. Dit is mijn “probleem”…

Tijs wordt de laatste 3 nachten ineens wakker rond 4 a vijf uur en heeft me een partij honger. Ik wil hem liever geen voeding in de nacht geven maar na een half uur huilen/water drinken geef ik hem een flesje die hij als een bezetene leegdrinkt. En om acht uur in de morgen drinkt hij zijn papfles ook met gemak leeg!! Overdag krijgt hij echt wel genoeg, denk ik!

08.00 uur fles opvolgmelk 180/6 met bambix groeipap 6 maanden
slapen
10.00 uur hele banaan gemengd met potje fruit
12.30 boterham met iets erop en beker opvolgmelk van 150 ml
slapen
15.00 uur tuitbeker diksap/thee met ligakoekje of soepstengel
17.00 uur groentehapje met magere yogurt zonder suiker na
wakker tot 18.45 uur, dan in bad en om
19.00/19.15 uur laatste fles met nutrilon goedenacht, 210/7 en 3 scheppen Nutrix.

Zou ik gewoon pap en potjes voor baby’s van 8 maanden moeten halen al?

Bedankt weer!

Sprongetjes schema, wellicht ligt hier de oorzaak.

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11990

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Dat zou inderdaad het geval kunnen zijn, aangezien hij er erg gevoelig voor is, voor die sprongetjes (heb het boek ook!)… Maarre, MAG hij eventueel de 8 maandenpotjes/koekjes, etc?

Liefs!

Ja hoor, volgens mij wel bij 7,5 maanden. De ene is hier iets sneller mee dan de ander. Het heeft met name ook te maken met de structuur van het eten. Vanaf 8 maanden is het minder gepureerd.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja, precies! Hij eet al best grof eten. Dus ik zal het eens proberen. Mss zitten er meer voedingsstoffen in, dat-ie dat toch nodig heeft… Thanks, Asje!

ik had het probleem ook met Puck totdat ik zelf eten ging maken, aardappels, vlees en groente. Probleem was opgelost. Ik heb het idee dat het potje te snle verteerd. Daarbij mag jet wel geven hoor wanneer je kindje 7,5 mnd is. En wllicht in de ochtend meer pap geven.

Ik ga vanaf vandaag weer zelf eten maken, idd. Dat scheelt volgens mij ook een boel!

gewoon proberen met 8mnd potjes.
Lieke vondt ze erg smerig met die stukjes en is sindsdien met ons mee gaan eten.

groetjes gytha

Hoi hoi
Ik heb niet zo veel potjes geven , meestal vers .
Maar toen we op vakantie waren wilde ik toch eigenlijk voor het gemak wel potjes fruit geven .
Tim had iedere keer savonds een spuitluier als hij smorgens een potje fruit op had .
Ik dacht dat het te maken had met het fijn gemalen van de potjes ( vers is toch iets grover).
Dus toen hij ook ongeveer 7,5 maand was heb ik hem een 8 maanden potje geven .
Niks aan gemerkt , behalve geen spuitluier .
Dus zou het gewoon proberen of lekker vers geven .
Succes
Groetjes Dorethe

Volgens mij maakt moet het geen probleem zijn.
Toen mijn zontje 7 maanden was gaf ik hem ook potjes vanaf 8 maanden.
In het begin waren de 1e 2 happen even wennen omdat de structuur veel groffer is maar daarna at hij alles tot de laatste hap op!

>> Mag baby 7.5 maand potje van 8 maanden? <<

Ja dat mag.
En zo tegen de 11 maanden gaat een 12 maanden potje ook prima.

M.

Ik heb hem vandaag een potje van 8 maanden gegeven! Helemaal OP!! Was even om te testen want ik maak het normaal zelf.

Maar vannacht rond 00.30 uur was-ie WEER wakker… Hebben hem echt 2 uur laten huilen/jengelen/kraaien, etc. Af en toe aai over de bol gegeven en water. Hielp niet. Dus fles gemaakt en daarna sliep-ie weer… Denk dat-ie even met zichtzelf in de knoei zit ofzo…

probeer een 3 keer 210/7 te geven…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Mar hij is al een tijdje geleden van 3 naar 2 flessen gegaan…

Hij krijgt nu in de ochtend en in de avond een papfles van 240/8. In de middag een beker met opvolgmelk met 150/5, dus hij krijgt al meer dan genoeg, lijkt mij zo…

Ik denk eerder dat het met een sprongetje te maken heeft, omdat hij er erg gevoelig voor is. Plus zij-boventanden komen door en hij is enorm verkouden. Opeenstapeling van… Vannacht sliep hij goed, ik had zijn bedje iets verhoogd aan het hoofdeind…

Bedankt voor de tips!