Maffende man

Grrr, ik zit me hier te irriteren…Waarom? Nou…mijn vriend werkt 40 uur en doet daarnaast veel met de kindjes. Ik werk 20 uur, doe ook heel veel met de kindjes én neem er het hele huishouden bij, inclusief boodschappen doen, met ze naar de fysio gaan etc. Dat vind ik allemaal prima, ik kan dat ook gewoon goed in mijn eentje aan. Maar ik moet elke nacht uit bed om Max eten te geven en mijn vriend staat dan 's ochtends met de kinderen op. Dat is onze deal, ik sta 's nachts op omdat hij anders niet meer in slaap kan komen en hij geeft de kindjes dan 's ochtends eten. Het is gewoon op een hele normale tijd, rond half 8. Ook in het weekend. Ik mag dan slapen tot half 9 ofzo, doordeweek sta ik gewoon op tijd mee op.

Maar dat in het weekend om half 8 opstaan kost hem toch moeite…Maar ik ben natuurlijk gekke Henkie niet, ik ga niet EN de nachtvoedingen doen EN 's ochtends met de kindjes opstaan zodat HIJ kan blijven liggen. Ik vind dat we allebei iets moeten opofferen…Dat vindt hij ook, maar dan is hij op zondagmiddag zo moe dat ‘hij even moet gaan rusten’. En ik ondertussen maar het hele huis schoonmaken…want dat doen de kabouters niet. Nu ligt iedereen hier dus te maffen en IK zit me te ergeren omdat ik het gevoel heb dat ik op zondag alles alleen moet doen. Ik erger me eraan dat mijn vriend midden op de dag opeens gaat liggen pitten, omdat hij moe is. Het is een vent van 35! Hallooooo!

Hij doet erg veel hoor, volgt nog een studie enzo en doet veel aan het huis, maar toch…Hij kijkt op zaterdagavond tot laat een film en zeurt dan dat hij vroeg op moet. En dan trekt hij het 's middags niet meer…Ik had graag iets leuks willen doen, maar tegen de tijd dat iedereen hier wakker is, is het zowat donker. Bah. En de wasmachine loeit…Ik denk: ik ga nu even Ikkebennen, maar ik voel echt zo’n irritatie in mijn lijf zitten. Ik hou gewoon niet van mannen die op de bank gaan liggen! GRRRR.

Moest het even kwijt hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik snap het ook niet, wij buffelen maar door en het ‘sterke’ geslacht is moe en moet even rusten. Weet hij hoe jij daarover denkt of is het een stille irritatie?

Maarre…als hij op de bank ligt ga je nu toch gewoon even stofzuigen? Moet tenslotte ook gebeuren

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja, wij vrouwen bikkelen gewoon door ja! En mannen zijn ‘moe’ of ‘ziek, zwak en misselijk’! Alsof ik nooit eens lang zou willen slapen…Maar dat gaat met kinderen nu eenmaal niet…En ja…hij weet het dat ik me erger, maar dan zegt 'ie: ‘Maar schat, ik ga niet slapen, ik doe alleen even mijn ogen dicht!’ En ik zag hem net toen ik bij Max ging kijken door een spleetje in de deur: in coma! Ik vind vrouwen wat dat betreft het sterke geslacht, wij kunnen echt veel meer dan mannen!

Mijn vader lag vroeger na het werk ook altijd een half uur op de bank…daarna ging hij studeren ofzo. Ik heb mijn moeder echt NEVER NOOIT op die bank gezien, alleen om de Libelle te lezen! Mijn vriend mag van mij hier niet op de bank, want dan ademt hij te hard (hahahahahaha) en ik vind dat zo’n maf gezicht als mensen dan naar binnen kijken! Zelf lag ik wel op de bank (met de luxaflex dicht) toen ik hoogzwanger was, maar verder doe ik dat nooit! Mannen! AAAAAH!

Vind ik ook hoor rainbow, vrouwen zijn gewoon het sterke geslacht
Hou dat gewoon maar in je achterhoofd

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
Ik vind vrouwen wat dat betreft het sterke geslacht, wij kunnen echt veel meer dan mannen!

AMEN!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Oeh ja ik kan nu niks zeggen eigenlijk want Mervin gaat altijd even plat met morgan op zondagmiddag. Bij ons gaat het wel iets anders natuurlijk. Mer staat als hij vrij is of laat begint om 7.00 op. Als hij vroege dienst heeft dan is het 5.00 (di, wo, do en za) dan is hij behalve op zaterdag om 14.00 uiterlijk thuis en doet het huishouden en op zaterdag is hij om 19.00 thuis. Op zoandag is hij ook meestal 7.00 wakker en neemt dan als ze al wakker is morgan mee naar beneden en ik kan dan als ik wil (zoals vanmorgen) nog even slapen. Heel soms is het andersom maar dan heeft ie het nodig. En dan als morgan gaat slapen dan slaapt hij ook nog even 1.5 a 2 uurtjes. En daarna gaan we wat leuks doen. Maar ja ik kan niks zeggen want me huis is gedaan en hij is inderdaad altijd vroeg op. Overigens liggen wij er meestal 21.30/ 22.00 al in. Laatst was het 23.30 en das echt laat voor ons.

Maar ik snap jou frusti helemaa hoor rainbow. Zo was mijn ex ook en ik werkte 40 uur, oke geen kindjes maar ik was altijd aan het werk of aan het poetsen en hij deed echt niks. Ja het bed bevuilen.

Groetjes,

Michèle

Ik snap je echt helemaal hoor! Ik lig me ook elke zondag te irriteren omdat manlief ligt te slapen op de bank. Ofwel is hij weg, voetbal kijken. Daar kan hij dan wél voor wakker blijven.
Maar ik kan er langs de andere kant ook wel inkomen hoor. M’n man werkt de ene week minstens 72 uur, de andere week ongeveer 62 uur. Daarnaast doet hij thuis ook de verbouwingen, al liggen die nu even stil wegens écht geen tijd.
Ikzelf werk 40 uur per week en doe daarnaast ook het huishouden. M’n man doet echt niks in huis. In de zomer doet hij wel de tuin. En één keer per maand laat ik hem wel eens poetsen, maar dan op een “mannenmanier”.
Ik relativeer dus altijd even als hij op de bank ligt, maar dat neemt niet weg dat ik het helemaal niet leuk vind dat ik op zondag op m’n ukkie sta af te wassen, terwijl hij ligt te snurken.

Ooooooo, ik denk dat ik even wat moet rechtzetten hier hoor! Het is absoluut NIET zo dat mijn vriend niks doet in huis! En dat ik alles moet doen en hij ligt te maffen! Nee, ik zou het heel vervelend vinden als dat van hem wordt gedacht! Hij doet niet veel in het huishouden en maakt wel veel troep, dat wel, maar hij klust hier natuurlijk wel heel veel en altijd bezig! Het is geen lapzwans! En hij heeft een superdrukke baan. terwijl hij wel zijn benen onder zijn kont vandaan loopt voor de kindjes. Hij staat altijd voor ze klaar! Ik bedoel meer dat het vandaag dus heel erg saai was, omdat iedereen lag te maffen en ik heel veel in huis had gedaan. Niet dat het ALTIJD zo is! Hahaha, als dat zo was, was ik allang van mijn vent af, daar zou ik echt niet tegen kunnen. Nee, hij is juist heel actief, maar dus wel snel uit zijn doen als hij weer even weinig heeft geslapen. En ook zielig als hij ziek is…Dat wel!

Ik moet mijn mannetje wel even verdedigen dus hoor! Hij is echt totaal NIET lui, integendeel. Maar half 8 op op zondag, tja…dat is dan wel zwaar voor hem. We zijn overigens nog wel gewoon even wat gaan drinken met z’n viertjes in de stad en daarna heeft hij pannenkoeken gebakken. Dus al met al toch een leuke dag!

Ik had uit je bericht ook niet gemaakt dat hij lui is hoor! Want mijn man is zeker ook niet lui. Dan werk je niet 70 uur per week denk ik

Als ik tot 22u moet werken, moet m’n man ook Noa gaan halen op het kdv om 17u en zorgt hij die week dus voor haar 's avonds. Dus het is niet dat hij niets doet met de kinderen ook niet. Al kan hij soms beter z’n best doen op gebied van maaltijden voor Noa, maar da’s een ander verhaal
Maar door al dat werken, is hij in het weekend wel moe en dat zinnetje " ik doe gewoon even m’n ogen toe" is hier ook een hit!

@ Rainbow ik weet dat ie niet lui is meid, maar als jij gewoon een volle nacht slaapt dan moet half acht niet te vroeg zijn toch??? Meid ik zou blij zijn als het weer eens half acht zou zijn hier…

Groetjes,

Michèle

Ik kan me je frustratie best even voorstellen. Zondag vind ik namelijk zelf ook altijd een heerlijke dag om lekker met zijn drietjes (of in jullie geval viertjes) leuke dingen te doen. Of in ieder geval als je kindjes slapen even met je partner te zijn. En niet dat iedereen slaapt en jij alleen dingen in huis aan het doen bent. Gelukkig is dit niet iedere week zo, want anders zou ik er toch goed met hem over praten.

Groetjes,
Sandra