Macaroni invriezen?

He meiden,
Weet iemand of je macaroni kunt invriezen? Heb net een hele pan gekookt met het idee deze in porties in te vriezen net als met de aardappels en opeens bedenk ik mij dat ik ooit heb gehoord dat dat niet mag? Rijst mag wel trouwens maar macaroni? Help?
groetjes,
Wendy

Heb je de groenten er al bij zitten of nog niet? Als je alleen de macaroni hebt, dan kun je die invriezen, alleen moet je het bij het ontdooien weer even in kokend water doen.

Lilypie First Birthday tickers

Als wij eten over hebben gooien wij het altijd weg. Behalve macaroni, bami of nasi. Dat vries ik wel in en daar zitten groentes en vlees doorheen. Heb nog nooit gehoord dat dit niet kan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ook hier word de kant en klare macroni ingevroren.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de reacties! Ik heb het er op gewaagd en de macaroni ingevroren. We zullen wel zien…nog tips over het ontdooien/bereiden nadat het ingevroren is geweest? Ik las ergens dat je de macaroni dan eerst weer moet koken??
groetjes,
Wendy

ik heb het voor damian nog nooit gedaan maar als wij macaroni aten en dat invroren dan haalde ik het de ochtend ervoor uit de vriezer en deed ik het 's avonds 2 min in de magnetron was het ook gelijk weer lekker warm. heb het nog nooit opnieuw gekookt

ik vroeg het me ook af. In de blender gaat trouwens goed, maar dan wel samen met de saus. Rijst heb ik geprobeerd in de blender, maar werd net lijm en ontdooien werd ook niks, dus dat doe ik niet meer. Moet zeggen dat ik ook meestal alleen de groenten invries en de aardappel ed altijd de dag zelf maak.

22-12-2009 colin geboren

Hier ook 's morgens eruit en 's avonds even in de magnetron.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Belangrijk is dat als je het dan weer ontdooit heb dat je het daarna toch even heel erg heet maak (voor het eten) zodat alle bacteriën dood zijn… ?! Zoiets heb ik weleens gehoord.

ja daarom smorgens eruit en savonds met eten 2 of 3 min in de megnetron dan kan je het 2 min niet pakken omdat je je handen verbrand dus neem wel aan dat het dan heet genoeg is haha

ik ben van de Turkse afkomst en wij maken wel eens “Manti” dat is macaroni in driehoekvorm (zelf gemaakt met deeg) waar stukjes gehakt in zitten. Meestal word dit door een aantal dames op 1 dag gemaakt zo een 5 kilo en dat doen ze dan in boterhamzakjes en vriezen ze het in. dit omdat het veel werk is om het te maken. het word altijd uit de vriezer gehaald en in kokend water gegooid voor ongeveer 7 a 8 minuten, als er die dag gegeten wordt. dus je mag het zeker wel invriezen. maar ik zie het nut niet om gewone macaroni in te vriezen. op de dag zelf klaar maken is toch hetzelfde als dat je het uit de vriezer haalt en weer opnieuw moet koken. zo is het met aardappels of rijst niet. die hoef je niet opnieuw te koken dus dan is het de moeite ook niet waard denk ik. en hoe lang duurt het nou om macaroni te koken?

Lilypie First Birthday tickers

Even een vraagje over die macaroni…
Hoe bereiden jullie die? Voor mezelf (en mn man) maak ik dat altijd met een zakje van knorr macaronimix. Maar voor de kleine maar zonder kruiden doen toch? Gewoon macaronischelpjes, groente en gehakt/tartaar?

[/url]

Jep geen kruiden toevoegen gewoon lekker puur geven!
groetjes,
Wendy

Met 7 maanden gaf ik Tim idd nog geen zakje van Knor er doorheen. Gewoon macaroniboogjes, groente en gehakt en van tomaten maakte ik een rood sausje.
Vanaf 11 maanden at hij de macaroni zoals wij die altijd eten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker