Maar eventjes in de box willen

Dion altijd vrolijk maar wil vaak maar een kwartier in box liggen soms langer soms korter. Hij begint dan te jammeren. Ik laat hem vaak eventjes jammeren omdat ik niet wil dat als hij jammerd moeders er gelijk staat want dan is het heel gemakkelijk he. Heel soms gaat het over en vermaakt hij zich nog wel eventjes maar meestal wil hij dan op schoot. Op zich vind ik dat niet erg maar het is ook belangrijk dat ze zich zelf kunnen vermaken en niet altlijd vermaakt hoeven te worden. Ik weet dat dat ws verzelf beter wordt naarmate ze ouder worden. Het is echt een gezeligheids mannetje.
Wie herkend dit en heeft mss tips.

Onze oudste kon zichzelf ook niet vermaken. Die wilde elk kwartier wat anders. Kwartiertje box, kwartiertje wipstoeltje + babygym, kwartiertje bij mama, kwartiertje op het speelkleed, hazeslaapje, voeding, etc.

We voelden dat ze veel meer wilde dan ze kon. Ze zat bij wijze van spreken gevangen in een lichaampje waar ze niks aan had.

Gefrustreerde baby heet dat blijkbaar.

Tegen de tijd dat ze zelf wat beter uit de weg kon (dus toen ze ging kruipen) ging het beter en kon ze zichzelf prima vermaken. Nog steeds kan ze zichzelf ontzettend goed vermaken. Verder ervaren we haar als heel pienter en leergierig dus dat klopt dan ook bij het beeld wat we in de babytijd van haar hadden dat ze veel meer wilde dan ze kon.

Mogelijk is je kleine man ook zo’n zogenaamde gefrustreerde baby.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
ook Sarah wil niet zo lang in de box. Ze is nu 4 maanden. Als ik ervoor sta is het goed, maar als ik wegloop is het jammeren, jammeren, jammeren.
Ik heb gemerkt dat als ik haar op haar buikje leg ze een stuk langer rustig is. Ze kan al een tijdje haar hoofd goed omhoog houden en haar bovenlichaam hoog houden met haar armen.
Ook een spiegel voor d’r snoet vind ze erg boeiend.
Als dit allemaal niet helpt zet ik de wipstoel in de box en dan half zittend. Dat vindt ze bijna altijd leuk.
Groetjes, Boukje

@Sje
Ja zo doe ik dat ook box, wipstoel, kleed, schoot ed. Dion is aan de ene kant een heel rustig mannetje die lekker op schoot kan zitten kijken en lachen en aande de andere kant is hij ook heel bewegelijk met zijn lijfje en wil hij veel dingen doen en je ziet hem nu al echt kijken naar grote broer.
Maar Marijn was wel echt een baby die meer wou dan dat hij kon maar bleef er wel rustig onder (wel super bewegelijk). Marijn doet en kan dingen dat ik weleens denk zo knap hoor maar mss kunnen heel veel kinderen dat wel. Met anderhalf was hij aan de ministeck, rijgen (wel met grotere figuren) je moet hem echt dingen aanbieden waar hij moeite voor moet doen dat vindt boeiend en kan er ook een tijd mee bezig zijn.

@Boukje&Sarah
Dion slaapt ook op zijn buik dus in de box ligt hij veel op zijn rug. Maar net als bij Sarah zolang je maar bij de box staat is het goed. Nou ja houd jezelf ook bezig he.