nou, we zijn net terug uit het ziekenhuis. Moet eerlijk zeggen dat ik nu niet goed weet waar ik aan toe ben. In het ziekenhuis drong het niet zo tot me door en heb dus eigenlijk niet doorgevraagd, maar nu spoken er wel allerlei vragen door mijn hoofd. In eerste instantie zei de kinderarts dat haar gewrichten heel erg soepel waren, eigenlijk een beetje te soepel en dat ze daardoor dus een beetje hypermobiel is en daardoor wat onhandig, klungelig wordt en moeite heeft met evenwicht bewaren en haar benen niet helmaal juist weg zet. Ik zou over een half jaartje terug moeten komen om nog eens te kijken omdat de meeste kindjes die dit hebben vaak hieroverheen groeien en vanzelf weer goed gaan lopen. Aangezien ik zelf ook hele soepel gewrichten heb zal ze dit wel van mij hebben. Ik was dus al gerustgesteld dat het vanzelf goed ging komen en verder niks ernstigs was. Toch wilde de kinderarts voor de zekerheid nog even foto’s van haar heupen laten maken. Dit was zoals ik al eerder aangaf al 2x eerder gebeurd. Toen ze net een paar weken was en op 7 a 8 maanden. Dit ivm evt heupdisplasie (waar kindjes die spreidbroekjes voor aan krijgen) en nu wilde ze het voor alle zekerheid dus nogmaals doen. Kon meteen door naar radiologie en daarna ook meteen weer terug naar de kinderarts voor de uitslag. Dat vond ik wel super! Toen stelde ze haar mening een beetje bij. Het was duidelijk geen heupdisplasie, want de heupjes zaten netjes in de kom, maar ze kon op de foto’s wel zien dat de heupgewrichten te ver naar binnen stonden, dus naar voren gebogen zeg maar als je staat. Dit zie je vaak bij kindjes die veel in de ’ TV Zit’ zitten (met hun billen op de grond, tussen de benen in en dan de onderbenen naar de buitenkant gedraaid) nu vind ik niet dat mijn dochter overdreven vaak zo zit. Ze adviseerde mij dan ook om haar te stimuleren om wat vaker in kleermakerszit te zitten, of igg erop te letten dat ze eerder met de knieen naar buiten zit dan naar binnen om zo te kijken of dit zelf nog hersteld en ze er overheen groeit. Da’s makkelijk gezegd tegen een kind van nog geen 2, die snappen daar toch niks van! Verder moet ik van haar 27 okt nog langs de kinderneuroloog om uit te sluiten dat het iets met de spieren te maken heeft al dacht ze hier niet direct aan, maar puur om het uit te sluiten dus. Verder over een half jaar terug. Ze maken dan een scan om te kijken of de heupgewrichten dan weer in de goede positie zijn gegroeid. En wat als dat niet zo is? Nu thuis ben ik dus nogal verward. Te soepele gewrichten waardoor ze vaan wankel en onstabiel lopen, maar op de foto is ook te zien dat haar heupgewrichten te ver naar binnen staan. dit zou komen door een bepaalde zit waar ze eigenlijk nooit in zit. en nu toch naar de kinderneuroloog om iets met de spieren uit te sluiten. Ik weet even niet meer wat ik hier allemaal van moet maken en of het nou uit zichzelf goed gaat komen ja of nee.
mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 10 Oct 2011 13:26:33
Gewijzigd door - mama1980 op 10 Oct 2011 13:42:08