Maak me zorgen om het gewicht van mijn zoontje

Hallo allemaal.

Ik moet volgende maand naar het cb toe, dan is mijn zoontje 14 maanden.
Ik maak nu al zorgen wat ze nu weer te zeuren hebben, ze hebben het elke x over zijn gewicht hij is dus te zwaar!!!
Hij weegt op dit moment 13.4 kilo en is 82 cm lang.
Hij kruipt nu volop en loopt overal aan langs.
Zijn er nog meer ouders die zware kindjes hebben of die zich herkennen in dit verhaaltje.

groetjes sylvia

hoi.

Sem is de hele dag bezig, spelen in de box, kruipen door de hele kamer, hij loopt overal aan langs , hij is ook super snel, voor je het weet staat ie al weer achter je.

ik geef hem als tussen doortje een soep stengel of een liga en zijn drinken bestaat uit roosvicee en dan flink verdund met water, zit bijna geen smaak aan.

s’morgens krijgt hij een boterham met light jam of slankie of iets anders want hij lust tot nu toe alles.

s’middags ook een boterham met een beker melk(halfvol)
en sávonds eet hij met ons mee.

Voor hij naar bed gaat krijgt hij nog wel een fles warme melk, of moet ik hem die nu afnemen.

maak ik me nu onterecht zorgen??

groetjes sylvia

Ow meid maak je niet zo druk joh
Justin was een zware baby en hij word nu 2 in okt en is denk ik 13 kilo
Als je kindje verder lekker gezond is en actief laat het CB dan mar zeuren hoor
Die zeuren toch al snel vind ik
Gewoon doen wat je moedergevoel je ingeeft en daar op vertrouwen meid
En Na het eerste jaar komen ze ook niet zo veel meer aan dus denk echt dat je je niet te druk moet maken en gewoon heerlijk genieten van je zoontje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Nou volgens mij valt het wel mee hoor, Milan was ook altijd een flinkerd, nu nog
Ik heb eens in z’n CB boekje gekeken, toen Milan 11 maanden was woog hij 12 kilo dus met 14 maanden zal hij ongeveer gelijk zijn geweest met jou zoontje, niet druk om maken hoor, lekker toch zo’n stevig manneke.
Ik heb nooit commentaar gehad, hij heeft altijd bovenin de curve gezeten, zelfs een tijdje erboven.
Nu is ie inmiddels 4 jaar en weegt 20 kilo, en hij is écht niet dik ofzo, en het voordeel wat ik ervan zie is dat hij veel kan hebben, en niet vaak ziek is, mijn dochter daarentegen was altijd een sprietje, nu nog steeds, en er hoeft maar wat te heersen of zij heeft het ook…

Lekker laten kletsen hoor!

Groetjes Nathalie & Co

maak je geen zorgen geef je kleine gewoon wat hij nodig heeft.

bij mij zeurde ze ook maar nu staat luna even stil en zit precies weer goed.
soms gaat het wat sneller en soms wat langzaamer.

het belangrijkste is dat jouw kindje gelukkig is en jij moet hem opvoeden en niet het cb.

groetjes

Onze Britt is een meisje dat kun je denk ik niet verglijken he.
Zij is nu 81 cm en weegt 11,4 kilo ze zit ook boven het gemidelde met gewicht en lengte trek me er niets van aan laat mooi groeien toch
vindt dat wel mooi een paar steffige billen ze loopt ook langs de tafel ook nog niet los dacht dat ze laat was maar zie hier dat het wel mee valt.
nou groetjes maar weer

[/url]

Mijn oudste zoon is ook altijd een flinke knul geweest,
zo was hij emt 6 maandjes oud al 12 kilo en 86 cm lang.
met 1 jaar was hij 93 cm en 14 kilo zwaar.
Nu is hij inmiddels 7 jaar en is een lange slanke knul.
Mijn jongste vandaag 6 weken is nu 6 kilo en 60 cm lang.
Die is ook erg flink.
maar netjes bij zijn lengte.

het gaat er allemaal vanzelf weer af naar mate ze ouder worden.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

quote:
Hallo allemaal.

Ik moet volgende maand naar het cb toe, dan is mijn zoontje 14 maanden.
Ik maak nu al zorgen wat ze nu weer te zeuren hebben, ze hebben het elke x over zijn gewicht hij is dus te zwaar!!!
Hij weegt op dit moment 13.4 kilo en is 82 cm lang.
Hij kruipt nu volop en loopt overal aan langs.
Zijn er nog meer ouders die zware kindjes hebben of die zich herkennen in dit verhaaltje.

groetjes sylvia

??? Ik wilde al reageren op het verhaaltje, maar dit is een topic uit 2007 dat opeens naar voren is gehaald zonder reactie??? Foutje?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Haha idd.

Maar ik vond het wel meevallen hoor,mijn zoontje was met 12 maanden 87,2 cm bij 15 kilo.

Nu inmiddels 29 maanden en 1m07 en 21,7 kilo.

Komt wel steeds beter in proportie.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Maak je niet druk. De een is wat zwaarder en de ander wat lichter.
Uiteindelijk hebben ze wat zwaardere en lichte kindjes nodig gehad om het gemiddelde uit te rekenen!!

En wat denk je nou dat je hier aan kunt doen? 2 weken geen eten geven? Naar de sportschool sturen? Dacht niet dat dat een optie is. Dus trek je er niks van aan. Dat ‘mollige’ gaat er straks gewoon vanaf.

Kindjes die aan de lichte kant zijn worden ook niet volgepropt met eten om bij te komen. En kleine kindjes worden niet aan hun beentjes opgehangen om wat langer te worden, of lange kindjes in een te klein bed gestopt.
Kinderachtig misschien, maar wat ik hier mee wil zeggen is dat je er weinig aan kunt doen. Een kind op deze leeftijd op ‘dieet’ zetten is ongezond (tenzij het kind extreem zwaar is maar dat is jouw zoontje nog lang niet!)

Wat ik om me heen hoor, heeft het CB ‘altijd wel wat te zeuren’. Doe waarbij je je goed voeld! En als je hem die laatste fles warme melk savonds wilt geven, geef hem die dan gewoon Hier hebben ze tot ruim 2jaar die laatste fles warme melk gehad.