Maaiende handjes

…dood- en doodop ligt Julia nu in bed. Vandaag hebben we weer geprobeerd om haar uit de Pacco te laten, maar dan slaapt ze hooguit een uur en raakt ze oververmoeid. Nu ligt ze in de Pacco met 1 arm eruit…en ze sliep binnen 3 tellen. Ze maait nog steeds met haar armpjes en handjes. Ik dacht dat die reflexen na een maand of 3 minder zouden worden. Bij haar is dat niet zo…Ik maak me een beetje zorgen of dat wel normaal is? Ze kan ook niet met haar handjes onder de dekens blijven, die ploppen meteen weer naar boven…Haar handjes zijn net molenwiekjes…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jeetje wat vervelend joh. Ik wou dat ik iets wist. Ja die kindival maar ja daar hebben we het al over gehad.

Groetjes,

Michèle

Ploppende handjes heeft elke baby volgens mij. Hoe koud het ook is, ze liggen met de handjes boven de dekens uit. Dus wat dat betreft is Julia niet anders dan andere baby’s. Die maaiende handjes is inderdaad een ander verhaal. Ik heb geen ervaring met inbakeren en afbouwen daarvan, dus ik heb geen gouden tip voor je.

Alle sterkte met je beweeglijke dametje.

Groetekes, Sje

Ja, vervelend dat ze zo onrustig is. Ze ademt ook vaak snel als ze in bedje ligt, echt zo van hu-hu-hu-hu, net een hondje. Gelukkig moet ik dinsdag naar de cb-arts en dan leg ik het wel voor. Ik maak me toch wat zorgen, doordat ze zo onrustig is en daardoor heel moe en niet uitgeslapen. Soms speelt ze lekker wild, maar vandaag was het ook een zielig hoopje mens. Ze was te moe om maar een speeltje vast te houden…Ik wil haar zo graag helpen! Ik wil misschien toch eens die Kindival proberen, alleen als ze heel onrustig is. Nu slaapt ze als een os…maar ja, wel in haar geliefde Pacco…

Tot welke maat bestaat die Pacco? Anders zou ik vast gaan zoeken voor als ze op haar 18e nog ingebakerd wil worden!

Groetekes, Sje

Je hebt de Commodo vanaf 7 kilo, maar die is heel groot en die koop ik niet, want ja, anders moet ik straks inderdaad een Pacco fabriceren van 1.70 meter! Hahaha, komt ze met een jongen thuis, komt íe haar slaapkamer binnen, ligt ze in haar mega-Pacco!

Deze mama zit nu te typen terwijl haar meisje heerlijk in dromenland is en ze gaat een welverdiend bakkie thee drinken.

Maar eh…is dat maaien nou normaal of niet met 6 maanden???

Rainbow, wij hebben hier precies hetzelfde. Dani ligt ook nog steeds ingebakerd, maar toen we hem in een slaapzakje probeerde staken zijn handjes ook gelijk boven de dekentjes. Op zich is dat niet een probleem, maar hij gaat er inderdaad ook mee bewegen en houdt zich zelf daardoor wakker of als hij tussentijds wakker wordt (wat volgens mij normaal is bij baby’s) dan valt hij niet meer inslaap of blijft heel onrustig.

Ik dacht ook dat wanneer ze de handjes wat meer onder controle kregen dat dat onrustige er wel vanaf zou zijn. Hier dus ook niet!

Ik heb dus zelf eigenlijk ook geen oplossing, wilde je alleen even laten weten dat Julia zeker niet de enige is en ik dus erg met je meeleef!!

Zijn jullie met Julia weleens bij een osteopaat geweest? Ik ben daar een aantal keer met Dani geweest ivm zijn voorkeurshouding en onrustigheid. Met de voorkeurshouding heeft dit wel geholpen. Onrustigheid kan ik nog niet echt zeggen, ook omdat Dani nog steeds ingebakerd ligt. Ik ga bij 4 maanden weer opnieuw proberen.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan ze al omrollen Rainbow?

Ik zat namelijk zo te denken: ze komt op een leeftijd (of is dat misschien al) dat ze heel haar bedje door gaat rollen tijdens haar slaap dus over niet al te lange tijd zal die Pacco haar toch in de weg gaan zitten. Als ze nog niet om kan rollen, weet ze zich mogelijk geen raad zodra ze die Pacco niet aan heeft. Ze zit als het waren tussen wal en schip wat automatisch bewegen betreft.

Als ze wel om zou kunnen rollen door de dag heen, lukt haar dat 's nachts ook makkelijker. Mogelijk dat ze dan stopt met dat maaien omdat ze zich dan meer raad weet met de bewegingsvrijheid die ze heeft tijdens het slapen als ze die Pacco niet aan heeft.

Begrijp je hoe ik het bedoel?

Groetekes, Sje

Jajaja Sje, ik snap je…een beetje! Ze rolt nog niet, doet wel verwoede pogingen. Misschien stopt het maaien inderdaad als ze kan rollen? Hoewel eh…ik zit dit wel te typen, maar als ik erover nadenk snap ik de logica eigenlijk helemaal niet! Leg effe uit in ‘mama heeft weinig geslapen en is moe-taal’ wil je?

Saro, wat dat betreft lijken Dani en Julia op elkaar. Ik heb echt precies hetzelfde. Als Julia eenmaal wakker is, kan ze niet slapen door dat gewapper van haar handjes. Ze slaat dan ook de speen uit en dan is het helemaal drama. Sterker nog, ze haalt de speen nu zelf uit haar mond, maar kan 'm niet terug doen en dan heeft ze hulp nodig…We hebben de slaapzak ook geprobeerd zonder succes. Ik had de Puckababy Mini gekocht, maar die was zo groot dat ze helemaal gek werd en door de vele ruimte eerder in paniek raakte dan dat ze rustig werd. Terug naar de winkel dus. Ik zou zo graag zien dat ze gewoon de rust vindt om te slapen, want ze WIL wel. Met 1 armpje eruit gaat trouwens prima, kan Dani dat ook al? Vervelend dat Dani ook nog problemen heeft met uitbakeren, maar aan de andere kant wel fijn dat we elkaar dan een beetje kunnen oppeppen! Mocht ik de gouden tip hebben, dan laat ik het meteen weten. Voor nu nog maar even proberen met 1 arm los…

Nou kijk, ze rolt dus nog niet om. Dat zou die maaiende handjes kunnen verklaren.

Als ze in staat is om overdag goed om te rollen, dan is ze ook in staat om tijdens haar slaap goed om te rollen. Heb je hem tot nu toe?

Oh, even kijken hoe ik de logica nu het beste duidelijk kan maken.

Zodra je haar nu zonder die Pacco laat slapen, wil ze wel heel graag gebruik maken van de bewegingsvrijheid die ze ineens heeft maar ze weet niet hoe ze dat moet doen omdat ze nog niet om kan rollen. Dus gaat ze met die handjes liggen maaien want dat is het enige wat ze dan wel kan bedenken wat bewegen tijdens het slapen betreft. De overgang is te groot van vrijwel niet kunnen bewegen tot alle bewegingsvrijheid krijgen.

Snap je het nog?

Als ze nou in staat was om al goed om te rollen, en je zou haar dan zonder die Pacco in bed leggen, dan weet ze beter wat ze met haar bewegingsvrijheid kan doen: lekker het hele bed door banjeren!

Maar nu lukt dat banjeren haar nog niet.

Is de logica zo wat duidelijker? Eerlijk zeggen anders probeer ik het nog een keer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Mar 2009 20:14:28

Juf Sje, helemaal duidelijk zo! Maar eh…dat banjeren doet ze wel hoor, tot bovenin haar bedje en helemaal scheef! Ook in de Pacco! Hoe zit het dan met het verhaal juf? Wel fijn jouw uitleg trouwens…misschien eindelijk een verklaring voor het maaien!

Pittige tante dat ze zelfs met die Pacco heel haar bed door gaat. Haha!

Geen gouden tips verder, maar ik ben wel benieuwd of dat maaien van die handjes stopt zodra ze goed om kan rollen. Dan klopt de uitleg van Juf Esther alsnog!

Nee, zonder gekheid, het zou best de verklaring kunnen zijn die je zoekt. Ik zit hier ook maar zo logisch mogelijk te brainstormen (voor zover brains aanwezig want ik ben blond. )

Groetekes, Sje

Een armpje hebben we 1 keer geprobeerd, maar was toen geen succes. Het blijft inderdaad lastig. Ik heb wel het gevoel dat Dani zelf de doeken steeds vervelender gaat vinden. Hij wil zoveel ontdekken en volgens mij heeft hij zelf al het gevoel dat die doeken hem daar een beetje in tegenhouden. Maar goed tot nu slaapt hij er nog wel beter door. Als hij niet slaapt (en dus uit de doeken is) heeft hij alle tijd om op ontdekkingsreis te gaan

Het lijkt me alleen nog lastiger als ze ineens de hele tijd lopen te banjeren in bed, zeker als ze was onrustiger zijn. Het lijkt mij dat ze daardoor nog veel meer uit hun slaap gehouden worden. Nu is het alleen nog de armpjes die zou maaien, maar als ze straks ook kunnen draaien etc…

Rainbow, ik denk dat we elkaar inderdaad maar goed op de hoogte moeten houden. En elke tip is mooi meegenomen!!
Succes he meid

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi rainbow,
onze Ema heeft hetzelfde probleem!!! ze maait zich ook suf. Ze slaapt ook niet langer dan een uur zonder zichzelf wakker te “slaan”. Ik heb nooit een speciale inbekerdoek gebruikt, maar een luierdoek gebruikt waar haar armpjes mee “vast” liggen. Probeer haar wel eens wat meer ruimte te geven, door 1 arm los te laten maar dat is geen succes. Ze is nu bijna 6 maanden en vraag me ook af of dit ooit ophoudt… kan het nu nog niet zeggen, maar zal voor hun 18de toch wel over zijn>? hihi hoop t wel!!!

succes! laat even weten wat t CB zegt.

groetjes

rico begint nu ook te maaien, sinds een dag of 2, maar hij is ook echt heel boos al 2 dagen en gaat dan mijmeren ; lipjes naar binnen en HMMM MMMMMMMMMM HMMM!! en dan maaien, en rubsen als een dolle stier…nouja rico is zoiezo een wildebras maar nu met sprong is ie niet te houden,
ook de wikkeldoek om zn dekbedje helpt niet meer. trapt alles eraf, ook met slaapzakje…ach komt wel nog volgende keer doe ik een valium door zn groente hap grapje

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker