Maaien met de armpjes, steeds wakker

Al sinds zijn geboorte is Joep erg aan het maaien met zijn armen. Hij wrijft erg in zijn gezicht en wrijft dan zijn speentje er uit met als gevolg dat hij weer wakker is.
De eerste maanden had ik hem inbakerd en na verloop van tijd ben ik een gewoon slaapzakje gaan proberen waar ik dan zijn armpjes instopte. (even tussen haakjes; het slaapzakje is niet te groot dus hij dan er niet in schieten, ook heeft Joep een lekker bol koppie dus dat kan echt niet). Dat ging heel goed tot dat…
Hij slim en sterk genoeg is geworden om zijn armpjes er weer uit te wurmen…
Gevolg een gefrustreerd kind dat wil slapen maar zichzelf wakker houdt (en een gefrustreerde moeder die wil slapen maar wakker gehouden wordt, vader slaapt als een roos natuurlijk).
Ik stop telkens zijn armpjes terug en doe het dekentje zo strak mogelijk om hem heen, helpt niet!
Ik wil eigelijk niet weer gaan inbakeren omdat Joep volgende week al 6 maanden is.
Heeft iemand een idee hoe mijn manneke weer lekker rustig kan gaan slapen?

Hoi Anja,

Wij hadden dit in het begin bij Anne, ook veel maaien met de armen
en deken van zich af slaan.
Anne is niet ingebakerd geweest.
Toen hebben we haar een poosje alleen in de slaapzak gelegd zonder deken.
Nu wordt het wat frisser en dan zou je de kachel een beetje aan
kunnen doen en die deken/laken weglaten.
Ik zou de speen ook niet meer indoen.
Daar wordt Joep toch wakker van?
Wij doen de speen bij Anne alleen in als ze tussendoor een keer
wakker wordt.
Zij slaapt nl. niet uitzich zelf verder.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 22 week

Hoi,

Ook onze Puck was onrustig. Hebben haar toen in een bakerzak laten slapen. Vanaf dag 1 geweldig!!! Na 7 maanden hebben we haar pas in een gewone slaapzak laten slapen.

Kijk maar op www.bakerzak.nl

Succes

Groet Loes

Hallo!
Wat vervelend zeg! Misschien kun je een slaapzak kopen met dikke mouwen, dan kan hij zn armen wat minder makkelijk buigen en dan raakt hij moeilijker zn gezicht en wordt dus ook minder snel wakker.
Hopelijk helpt het!
Groetjes, Anne-Marie mama van Madelief