Maagzuur

hoi nou mijn kleine meid heeft al van af dat ze 6 weken is last van maagzuur.
ik naar de dokter ach zei de doker dat gaat van zelf wel over ze heeft gewoon last van haar reflux en als ze ouder wordt gaat het wel weg. nou na 4 weken was het nog niet weg dus ik weer de dokter bellen heb ik zetpillen gekregen die hielpen voor geen meter. nou is ze 16 weken oud en heeft er nog steeds last van en het wordt zo erg dat ze de fles niet meer wil drinken. ik weer naar de dokter hij blijft vol houden dat het vanzelf over gaat maar hij ging het toch overleggen met de kinderarts ik zou gebelt worden over hoe en wat ik ben maandag heen geweest en het is nu woensdag en nog niet gehoort wordt er gek van en die kleine meid heeft er zo`n last van.

hebben meer van jullie hier ervaring mee en zo ja hoe zijn jullie er meer omgegaan?

groetjes

Er is wel een kans dat de kinderarts je hiervoor een drankje meegeeft. Ik weet even niet meer hoe dat heet, maar onze zoon heeft het ook gehad. Succes en hopelijk mag je gauw op afspraak bij de kinderarts!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Antagel is een drank tegen maagzuur. Bij mij hielp het heel erg goed tijdens de zwangerschappen. Ik weet niet of er een kinderdosering van bestaat.

Groetekes, Sje

Hoi onze dochter heeft ook reflux en heeft hiervoor losec gekregen om het maagzuur af te remmen en een mogelijk slokdarminfectie tegen te gaan.
Blijf echt op je strepen staan en laat je doorsturen naar een kinderarts in het ziekenhuis. Zij hebben er veel meer verstand van.

Wij zijn blij dat we hebben doorgezet en onze dochter is nu vrolijk een heel verschil met hiervoor!!!

Hoi,

Heb je inmiddels al wat van je huisarts gehoord?
Ik zal zeker door zeuren om worden doorgestuurd naar de kinderarts.
Mijn dochtertje heeft ook een lange tijd last gehad van maagzuur en kreeg daarvoor gaviscon en losec. Dat heeft een lange tijd goed geholpen.

Je moet ook oppassen dat de slokdarm niet word aangetast door al dat zuur.

Laat dit goed nakijken!!

Groetjes Sandra

Ons zoontje heeft hiervoor ook losec gekregen. Hij is nu 1 jaar en krijgt dit al sinds hij 6 weken oud is. Ook belangrijk is om de voeding te verdikken met bijvoorbeeld nutriton. Hierdoor wordt de voeding sneller dik in de maag dat helpt weer tegen de maagzuur. Sinds wij dit iedere keer in zijn voeding hebben gedaan (samen met de losec te geven 's ochtends) hebben wij ook een ander kind gekregen.
Sta inderdaad op je strepen hoor! jij kent je kind beter dan wie dan ook!
gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

hoi ik ben gewoon helemaal niets gehoort van de dokter ik ben ook heel boos en heb een andere ha aan gevraagt daar ga ik morgen heen om me in te schrijven.
ik heb het cb een brief laten schrijven dus hoop dat er snel wat aangedaan kan worden voor dat het te laat is. ik geef al johanesbroodpitmeel er door heen

bedankt voor jullie reacties

hoi hoe is het afgelopen met de nieuwe huisarts? heb je al medicijnen gekregen voor je dochtertje?
nu krijgt lucas al een tijdje geen verdikking meer in zijn voedingen en gaat het goed. De reflux heeft hij nog altijd maar de medicijnen helpen er goed tegen.

Gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

hoi ik moet 8 maart naar de kinderarts heb al gebelt of het niet eerder kan maar nee hoor ze vinden het niet zo dringent. een nieuwe huisarts is moeilijk te vinden ze nemen je niet snel aan maar ben nog op zoek.
ik hoop dat ze 8 maart er wat tegen doen want het blijft het zelfde.

lekker dat je kleine zo goed doet zeg.

groetjes

Balen dat ze je gewoon niet serieus nemen…
Hou vol en succes,

Liefs Wendy

Pascal,
Nou daar ben je lekker mee zeg ! Dat ze je gewoon wegsturen is tot daar aan toe, maar dat je dan pas 8 maart terecht kan, belachelijk ! Het is zowieso niet normaal dat je dokter je zo wegstuurt ! Ik zou zeker overstappen naar een andere huisarts, want het is niet normaal. Je blijft je dan maar zorgen maken en misschien is het met een andere voeding of een medicijn wel op te lossen.
Laat je niet wegsturen en ga gewoon weer ! Zit je dokter alleen in een praktijk of zitten daar meerdere huisartsen bij elkaar ? Misschien dat je dan bij een van de andere huisartsen terecht kan !
Succes ermee en laat je horen hoe het afloopt ?
Liefs Natasja

dank jullie wel voor je steun. het is zeker zwaar je weet dat er iets mis is en dat het zo verholpen kan zijn en dat ik dan een lekker gezellig kindje kan hebben. ze is nu vaak aan het huilen omdat ze er last van heeft het is gewoon zielig voor haar en dat alleen omdat mijn huisarts het niet erg vindt en mij ziet als een overbezorgde moeder maar goed hoop dat 8 maart iets goeds oplevert en dat ze er wat tegen krijgt meer dan wachten kan ik niet doen nu. maar ik laat jullie zeker weten hoe het allemaal verder gaat.
groetjes

Joh! ga naar een andere dokter! wat een onbeschofte boer. Onze Jolien heeft reflux en krijgt daarvoor zantac en gaviscon. We zijn ook naar de osteopaat aan het gaan en hier is dat probleem alvast onder controle. ze moet wel heeeel traag eten maar dat heb ik er graag voor over (lekker meer knuffeltijd bij mama ). en door de gaviscon is de stoelgang heel vast.maar ze krijst nu tenminste niet meer van de pijn na elk flesje.

Raising kids is part joy and part guerilla warfare.