Lymfeklier opgezet na tbc-prik?!

Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 14 maanden heeft in april van dit jaar een prik tegen tbc gekregen, Dit omdat zijn vader uit t buitenland komt.
Nu, 6 mnd later, heeft hij een lymfeklier die is opgezet zo groot als een grote knikker, Het zit er nu een maand en is niet kleiner geworden.
De arts van het ggd (gesp in tbc) gaf vandaag aan dat hij bijna zeker weet dt het niets erg is (ik heb natuurlijk de ergste scenarios in mn hoofd). Maardat het een reactie is op die prik. 1 op de 1000 kindjes heeft dit. Maarde arts in het ziekenhuis vond het te groot en adviseerd een punctie.

Komt dit jullie bekend voor? Misschien iemamd met ervaring?
Ik weet namelijk niet goed hoelang ik dit moet aankijken voor we toch voor zekerheid moeten gan. Maar aangezien dat een punctie betekend hoop ik natuurlik dat het snel kleiner wordt…

Gr Jessica, mama van Jayden.

als je niet vertrowud altijd naar de ha gaan die kunnen je denk ik meer vetellen dan wij hier van een afstandje

alle sterkte ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Onze kleine kreeg met 2 maanden diezelfde prik (verplicht hier), maar ze heeft verder geen last gehad van de lymfeklier. Ongeveer 5 weken na de prik, begon er allemaal pus uit het wondje te komen, en was het goed rood. Dit duurde 3 maanden! volgens de arts was dat heel normaal en mocht ik er niet aanzitten. Het is nu nog rood. Het ergste vind ik dat ze voor altijd een litteken er aan over zal houden.
Sterkte ermee!..en inderdaad gewoon naar de ha gaan, als je het niet vertrouwd.
Groetjes, Danielle

[img]http://b1.lilypie.com/S4Ikm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Thnx vd reacties!
Bij de ha zijn we begonnen en uiteindelijk hier terecht gekomen.
We hebben nu besloten medicijnen te gebruiken die het virus sneller helpt te doden vd prik. Hierdoor zal de lymfeklier ook sneller weer klein moeten worden.
Wij vertrouwen nu meer in der arts vd ggd dan die van het ziekenhuis, aangezien hij echt gespecisaliseerd is in tbc. We shall see! Hopelijk neemt het ook echt af, anders moeten we alsnog vd zekerheid laten prikken…

Gr Jessica

Gewijzigd door - Jesjay op 07 Oct 2008 10:14:04

hoi Jesjay

Ik heb niet dezelfde ervaring, gelukkig, ik zou ook best bezorgd zijn.

Maar mijn zoontje van 5 maand heeft al een paar keer opgezette lymfeklieren gehad. Bij het cb zeiden ze dat baby’s bij elke klein verkoudheidje of griepje… (overal waar het weerstandsysteem gaat werken) last kunnen krijgen van opgezette klieren.

Ze zeiden dat als je erover heen gaat met je vinger, en het “wegschiet tussen je vingers” , er niks aan de hand is.

Succes

Luna