Ik was benieuwd of jullie de Luuf weer hebben moeten gebruiken de laatste tijd vanaf dat jullie ukkie 3 jaar is geworden. Gebruiken jullie dan nog steeds de baby variant? of de Kind variant? want ik denk dat ik deze nog 1 keer kan smeren en dan is het op en ik twijfel eigenlijk of ik dan die Luuf Kind moet gebruiken of dat baby luuf nog goed genoeg werkt voor deze leeftijd? (rico zegt alleen lekker warm tijdens het smeren verder niet of het helpt
Luuf Baby of Luuf Kind?
Hier was hij ook op en heb laatst voor Dylano gewoon de vicks gebruikt die ik ook gebruik. Is vanaf 2 of 3 jaar. Hij mocht hem in ieder geval al gebruiken dus denk dat die vanaf 2 jaar is.
Liefs Michelle
ja ik weet ivm menthol dat je uit moet kijken als je astma / bronchitus hebt, ik kan zelf niet tegen vicks ivm mijn bronchitus. met de stof Kamfer is dat trouwens bij kinderen vaker het geval, dit zit wel in baby luuf en ook in kind luuf MAAR ik weet dus niet of de menthol en de Kamfer elkaar versterker icm bronchitus /luchtweg klachten… vandaar zeg maar.
maar zou baby luuf dan ook echt niet meer voldoende werken als ze 3 jaar en ouder zijn?
omdat ik niet benieuwd ben wat de apotheek vind, maar ik was benieuwd wat jullie gebruikte
Ik ben toch helemaal niet zo van de luuf… maar als er een luuf vanaf 3 jaar is, en dat is Rico, zou ik lekker die doen!
De babyluuf zal iets milder zijn, en op den duur niet meer werken! En zo’n potje kun je best een tijdje mee! Zonde als ie straks z’n werk niet meer doet, en je weer een nieuwe kunt gaan kopen!
Dus met het oog op de beurs… Luuf Kind
Manderijn
@Manderijn: wat doe jij dan als je kindje verkouden is en heel erg moet hoesten? want het is opzich geen medicijn ofzoiets he het verwarmd gewoon de spieren en door de natuurlijke producten (menthol is toch iets natuurlijks?) gaan de luchtwegen wat open…
Ik gebruik ook nooit Luuf. Heb juist gehoord dat het de longen alleen maar extra prikkelt om te gaan hoesten, wat het hoestprobleem juist in stand kan houden.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
De laatste keer dat ik bij mijn dochter Luuf heb gebruikt, heeft ze 5 dagen in het ziekenhuis gelegen! Dat was waarschijnlijk anders ook wel gebeurt hoor, maar dit werkte versnellend! Pseudo-kroep. Zo vreselijk eng… De dokter is 's avonds in haar eigen tijd nog even langs geweest, en heeft haar toen doorgestuurd naar het ziekenhuis! Ze zei me dat Luuf bij sommige kinderen dus ook averechts kan werken!
Ik heb eigenlijk rond deze tijd van het jaar standaard de boeken onder het bed, ben voorbereid met neusspray, en hoestdrank!
Manderijn
@Mriek: ja ik dacht eerst dat dat alleen was als er menthol in zat en dat is niet bij de baby variant, maar in de baby luuf zit wel kamfer dus dat kan ook averechts werken. Rico hoest dan wel maar hij heeft een hoestdrankje erbij.
verder het nut van luuf, ja ik bedoel als ik last heb vind ik iets warms op mijn spieren wel fijn, ik merkte dat rico er wel iets van opknapte en minder spierpijn had. want dat zegt ie dan ook he: heb spierpijn.
@Manderijn: jee wat heftig zeg! jee… maarre huh boeken onder het bed?! hihi
Ja dat ze met het hoofdje wat hoger liggen, gaat het snot niet zo vast zitten!
Manderijn
Hoestdrank is voor kinderen ook niet goed volgens de kinderarts die Dylano laatst had. Ze moeten hoesten om de bacterieen kwijt te kunnen?? Ze zeggen ook allemaal wat anders had er nog nooit van gehoord
Liefs Michelle
ja maar je moet wel het slijm op kunnen hoeste miremady want anders raken ze weer benauwd, ik heb gewoon dat spul van VSM. gebruik ook niks anders dan dat.
@Manderijn: ohja zo natuurlijk haha ik dacht een of ander bijgeloof dat boeken de verkoudheid weghalen
Geen luuf maar een uitje door midden naast het bedje!!
Hoestdrankje (prospan) en neusspray
quote:
Luuf baby werkt hier ook prima bij hogere leeftijden. (Zelfs bij 37 :D )M.
hahahaha, mooi om te weten