Lust nog steeds geen water of iets anders dan melk

hallo dames, ik vroeg me af of het ooit goed komt met het drinken van iets anders dan melk. Meric hier heeft nog nooit water gedronken of iets van een diksap/roosvicee…lauwwarm of koud maakt niets uit.

soms geef ik hem een liga koekje om erop te sabbelen en heb dan de neiging om dan wat water of een sapje in zijn tuitbeker te doen zodat hij een paar slokjes er achteraan neemt, maar hij vertikt het om het op te drinken. het ligt niet aan de beker voorheen ook een bibifles geprobeerd hij zuigt er wel aan maar spuugt het er dan weer uit…trekt ook een raar gezichtje erbij…

gaat dit ooit goed komen of moet ik iets anders proberen? graag jullie advies hiervoor want die hebben jullie vast wel!

Lilypie First Birthday tickers

Senne drinkt nog steeds niets anders en is nu ruim 10 maanden… soms een slok water of roosvicee maar dat is meer omdat het moet van mama

Op een gegeven moment wordt de melk toch steeds minder dus moeten ze toch iets anders. Ik sprak vanmorgen het cb nog maar ze zei dat het echt niet abnormaal is…

Ik wacht dus ook nog even af.

Succes!
Groetjes, Sas

Groetjes van Sascha en Senne

persoonlijk vind ik meric nog een beetje jong voor wat anders. In rpincipe raden ze het voor 6 maanden ook af om bij voeding te geven. En daar hoort diksap ook bij.
Daarnaast raden ze het wel aan om vanaf 6 maanden met een tuitbeker te beginen, maar ik zie dat hij nog geen 6 maanden is. Daarnaast, je kleintje moet er ook nog klaar voor zijn he, Bo was dat toen niet, die was dat pas met 11 maanden. Tot die tijd heeft hij gewoon zijn drinken via een flesje gehad.
VErgeet niet dat hij nog veel flessen krijgt, en daar zijn vocht behoefte uit haalt. Hij heeft dus ook gewoon geen dorst. Tegen de tijd dat de flessen minder worden (bv 3 op een dag) dan gaan ze wat meer van dat andere spul drinken. Dat had Bo tenminste wel.

liefs woezel

Als bv mama krijg ik zelfs het advies tot één jaar helemaal niets anders aan drinken te geven dan borstvoeding. Verder wel bijvoeding natuurlijk. Ze hebben helemaal geen ander drinken nodig. Dit advies is ook om ervoor te zorgen dat je productie op peil blijft als je langer wilt doorvoeden. Je kunt je voorstellen dat wanneer je naast vast voedsel ipv borstvoeding ook nog eens drinken gaat aanbieden dat je productie snel zal afnemen. Maar wat ik nou wil zeggen
Dat ze ander drinken niet nódig hebben voordat ze een jaar zijn.
groetjes,
Wendy

ok dus het is niet nodig. Meric zit al op 3 flessen vandaar ook een beetje dat ik me zorgen maak. hij is over 2 dagen 6 maanden oud dus vandaar dat we er iets makkelijker mee omgaan…ik forceer hem verder ook niet als hij het niet wilt dan laat ik het zo. dan over een maandje nog eens proberen. het is gewoon het gevoel dat hij al zo weinig drinkt weet natuurlijk wel dat er in bijvoeding ook voldoende vocht in zit. maar toch maak ik me zorgen. nergens voor nodig dus. goed om jullie ervaringen te lezen zo hoef ik me geen zorgen hierover meer te maken. maar heb er straks wel weer moeite mee als hij brood mag eten dan geven jullie toch ook wat te drinken of geven jullie dat niet?? en op zonnige dagen? laatst was het ontzettend warm toen heb ik het ook aangeboden en die dag heeft hij ook zo weinig van zijn melk gedronken steeds maar 60cc dat is zo weinig was zo bang dat hij zou uitdrogen op zulke momenten probeer je gewoon van alles…vandaar denk ik

Hou zijn plasluiers in de gaten. Zolang hij 6 goede plasluiers heeft per dag (24 uur)dan krijgt hij genoeg vocht binnen. Dat is wat bij als bv mama’s leren omdat wij niet kunnen zien hoeveel melk de babietjes daadwerkelijk binnen krijgen. Mocht hij nou te weinig gaan plassen. Minder dan wat jij normaliter gewend bent dan zou hij te weinig vocht binnen kunnen krijgen. Anders geen zorgen maken!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 02 Jun 2010 09:46:36

Jada heeft tot 1,5 jaar borstvoeding gehad en tot 6 maanden helemaal geen eten of drinken behalve de borst. Toen rond 6 maanden begonnen met wat fruit, was niet zo’n succes en eigenlijk pas rond 8 maanden echt drinken, wel eens een slokje hier en daar vanaf 6 maanden, maar echt eten en drinken eigenlijk pas vanaf 8 maanden. Tja elk kind ontwikkelt zich anders, maar als hij volledig borstvoeding krijgt raden ze hier aan tot 6 maanden niet bijvoeden. Succes met je keuzes iig!

Heey

Je kan altijd proberen als het warm is om een koekje (Liga) te prakken met water of sap erdoor. Het wordt dan wat natter en dan krijgt hij wel vocht binnen. Ook leert hij dan de smaak kennen en kun je op een gegeven moment overgaan naar warm sap.

Groetjes Criena

Heey mama Selma,

ik zie dat jou kleine ook 6 mnd is. Nou lees ik dat hij drinkt uit een tuitbeker? Lukt hem dat al? Mijn kleine is net 6 mnd. geweest maar drinkt tot nu toe ook niets anders dan melk uit een flesje. Ik heb wel een water geprobeert maar dan verslikt hij zich (ik verdik de melk met nutriton). Mijn CB zegt dat ze verder niets nodig hebben, alleen als je het gevoel hebt dat ze te weinig vocht binnen krijgen kun je water proberen. Nou en hier lukt water alleen van een lepeltje!!! Dus ook hier zie ik het nog niet zo snel gebeuren dat hij wat anders gaat drinken.

Succes!

Léony

@Leony: ja hij drinkt wel uit een tuitbeker dus drinken doet hij wel mar een paar slokjes trekt dan een raar gezichtje en spuugt de helft eruit. maar het lukt hem wel. ik heb die van nuby met een soort non-spil speen eraan. dus niet echt een tuitbeker zou ik maar zeggen. een echte tuitbeker heb ik nog niet geprobeerd. ik heb overigens ook een tijdje met de lepel gegeven dat drinkt hij wel op. water ofzo. verder hebben wij ook het probleem met verslikken gehad en wij gebruiken nu nog steeds nutriton door zijn voeding heen maar ze leren het wel hoor. gewoon blijven aanbieden zonder nutriton (water, roosvice ofso) dan zul je merken dat je weinig behoefte hebt aan nutriton. en die van nuby is ook makkelijker drinken is niet zo een groot gat. ik had voorheen de bibi fles met 3 standen speen maar dat ging ook vlug met standje 1. dus niet aan te raden. ook kun je nutriton door alles mengen ook door water etc. maar het is niet smakelijk dus weet niet of je dat lukt?