Hallo! Nieuw op deze site en geniet nu al van al jullie verhalen. Heerlijk om over je kind in je eigen taal te kunnen praten en vragen stellen en die dan ook in eigen taal beantwoord te krijgen( grijnszzzz). Getrouwd met een fransman en woonend in Frankrijk heb ik het echt heerlijk hier in Toulouse en nog niet veel heimwee naar NL. Alleen is de taal soms lastig (ook al spreek ik het vloeiend), met name wat betreft medische zaken en kinderen.
Afijn, ik ben met Émilie begonnen met fruit en groenten hapjes (groenten is haar favoriet, met name boontjes, kennelijk is ze niet zo’n zoetekauw) maar alleen potjes. Vers vind ze het echt niet lekker (de smaak van vers is dan ook wat sterker dan de potjes, vind ik zelf.) Anyway, ik geef haar het volgende voedingschema:
07:30 Papfles van flesvoeding en rijstbloem (hetzelfde als Nutrix in NL)
11:00 Flesvoeding van 180 ml + 30 ml extra water (dus 6 schepjes voeding op 210 ml water. Ik verdun altijd met 30 ml extra water ivm lichte vorm van constipatie)(ze drinkt hem bijna nooit leeg)
13:00 Groentenhapje en desserthapje (als ik daarna nog een fles geef drinkt ze daar bijna niets meer van, dus die ga ik nu echt achterwegen laten)
16:30 Fruithapje en flesvoeding 180 ml + 30 ml (die ze soms wel en soms niet leeg drinkt.)
19:30 Papfles van 210 ml + 30 ml voeding met groenten rijstebloem (soort nutrix)
Daarna slaapt ze vanaf kwart voor acht tot 's morgens 7 uur.
Ze groeit er goed op dus ik neem aan dat dit een goed voedingschema is. Ook het feit dat ze nu alleen nog maar potjes wil maak ik me ook niet echt druk om, ik denk dat ze zodra ze eenmaal met de pot mee kan eten vanzelf mijn kookkunsten zal gaan waarderen. Maar toch een vraag aan jullie, is dit een goed voedingschema of kan ik beter dingen weg laten of juist toevoegen of anders doen?
Groetjes uit toulouse!
Anouschka en Émilie