Lust geen pap, tips?

Mijn dochter van bijna 9 maanden lust geen pap.
Pap in de fles betekent helemaal geen fles meer drinken ,mevrouwtje heeft mij wel door en pap uit een bordje werkt ook niet.
Ze lust gewoon geen pap maar brood geven duur erg lang, ze vind het wel lekker.
Tip van het cb was om eerst brood te geven en dan de fles erachter aan zodat ze niet te dun wordt. (ze is een klein meisje), maar dat werkt niet.
Wie heeft er tips zodat zij wel pap lust??
Ik gaf bambix pap vanaf 8 maanden,(heb vanaf 6 maanden ook geprobeerd).
ik hoop dat iemand mij tips kan geven???

groetjes fenne

Pap lustten die 2 van mij ook niet. Jessin at het echter wel met het fruithapje erdoor. Dit was een soort fruitmoes ( staat hier bij de winkel ook bij de babyvoeding, van nestle of zo ). Misschien dat het helpt. Zowiezo heb ik ze nooit een papfles gegeven, maar altijd pap met een lepeltje. Ik maakte ook een halve voeding pap( was gewoon te veel), geen hele en dan erna als ze honger hadden maar weer gewoon een gewone fles of desnoods een halve.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik geef britt s morgens ook altijd pap van een bordje.
de ene dag brinta en de andere dag pap mat een smaakje je heb er veel soorten van bv aardbij, banaan, peer daat is ze erg gek op en smaakt niet zo naar echte pap mischien een idee voor shania dat wel kunt het altijd proberen nou suxses met proberen.

groetjes christel en britt

Gewijzigd door - Asje op 07 Aug 2007 19:02:43

Is cornflakes met melk of yoghurt een alternatief? Even wachten tot het zacht geworden is natuurlijk.

Groetekes, Sje

pap met een smaakje ken ik alleen waarbij er kantenklare melk bij zit en mijn dochter heeft wel friso comfort nodig.(daar maakte ik de pap dan mee aan, van bambix)
is het een idee om wat suiker of een fruit(banaan) er dan doorheen te doen??
cornflakes is toch niet het zelfde als granen die er in de pap zitten??
ik wil pap geven om de broodmaaltijd te vervangen.
maar zijn er mensen die wel hun kindje brood geven ipv pap en hoe lang doen jullie dan over een brood maaltijd?en geven jullie dan ook nog de fles erbij?
ik ben bang dat zij te weinig binnenkrijgt want ze is al wat te dun voor haar leeftijd.
ze krijgt nu 2x op een dag fles van 180 cc met daar achteraan een half broodje aangeboden.
ze is echt geen grote eter en dat gaat meestal ook niet op!
ik hoor het graag!

Ik zou er eerder fruit dan suiker doorheen doen.

Als je er in elk geval maar geen honing door doet want dat mogen ze niet hebben voor het eerste jaar.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Aug 2007 21:31:18

Ik maakte pap van poedermelk - bambix rijstebloem en daar dus gewoon die fruitpuree erdoor.

britt krijgt als ontbijd een bord pap aangemaakt met 180 cc melk.
tussen de middag een plak brood met smeerkaas,smeerworst,appelstroop of jam met een beker yoghurt melk lust ze niet zo.
dan avondeten potje of met de pot mee en als toetje yoghurt.
tussendoor sapjes of roosvice.

Gewijzigd door - Asje op 07 Aug 2007 19:03:10

Heb even mijn berichtje hierboven veranderd. Had per ongeluk geschreven dat ik er eerder suiker van fruit doorheen zou doen maar dat bedoel ik vanzelfsprekend andersom: eerder fruit dan suiker. Sorry voor de verwarring.

Groetekes, Sje

Senna lust ook geen pap, zowel niet met de fles als met een lepel.
Ik geef Senna 's morgens eerst fles 180cc en dan eet ze 8 à 10 hapjes boterham.
Dit doe ik 's middags ook. Als ik haar stukjes brood geef, geef ik haar zelf een broodkorst in handen waar ze dan ook af en toe eens van hapt.
De fles pakt ze meestal helemaal of laat max 20cc staan. Ik moet 20 aug. naar het CB en hoor dan wel wat hun zeggen.

Senna woog met ruim 7 maanden ook maar 7520 en 69 1/2 cm lang, dus ook niet echt een zwaargewicht. Naar mijn idee groeit ze goed, dus ik vind het zo wel prima.
Haar schema ziet er nu als volgt uit:
7.30 fles 180cc+6schep en 1/3 boterham met beleg
10.30 à 11.00 fruithap (2/3 potje)
12.30 fles 180cc+6schep en 1/3 boterham met beleg
15.30 diksap met een nijntje of bambix koekje
17.00 potje groente (hele pot) + joghurt toe
19.30 210cc+7 schepjes (drinkt hier de laatste dagen maar 160 à 170 van, dus ik denk dat we straks terug kunnen naar echt 3 maaltijden per dag)

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groet Vanessa.

Gewijzigd door - mamievansenna op 08 Aug 2007 08:03:04

je kunt er ook roosvice door heen doen dan krijgt het ook een lekkere smaak en gezond ook nog.

Gewijzigd door - Asje op 09 Aug 2007 12:26:36

Britt… je moet even deze eerste code weghalen uit je banner
en dan nog het laatste stukje dan word de pagina niet zo breed hier op ikkeben en blijft je banner verder intact. Ik heb ze hier er al veranderd voor je, als je dat nu zo even in je profiel zet is het weer oke.

ok sorry heb ik net even gedaan bedankt hoor hahi ben niet zo´n ster met computers hoop dat hij nu goed is.