Lust bijna geen vers fruit

Colin is een hele goede eten, hij eet bijna alles. Alleen vers fruit wil niet zo. Tot nu toe alleen banaan en kiwi. Ik heb gisteren ananas geprobeerd en vandaag aardbeien, maar hij moet er niks van hebben en laat het zo uit zijn mond vallen. Ook peer en appel lust hij niet. Hij krijgt nu dus nog steeds vaak potjes of knijpfruit van zonnatura. Kan ik het beter nog pureren ofzo?
Ik blijf het wel proberen omdat het misschien wat langer duurt voordat hij het lust, maar ik vind het wel jammer dat hij zo weinig fruit lust omdat dat toch het gezondste tussendoortje is.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

Direct aan het begin van je verhaal dacht ik, pureren maar. En dat idee had je zelf ook, dus ik zou het maar wagen hoor. En dan steeds grover pureren en dan na een tijdje nog alleen maar wat prakken Of bijv. een appel raspen, Julian vindt dit heerlijk.
Als ik een hapje fruit op een vorkje aanbiedt, slaat ie dat nog wel eens af, maar als ik hem bijv. een schijfje peer of wat dan ook aanbiedt, zodat hij er vanaf kan happen, doet ie het ineens wel… misschien kun je zoiets proberen?
Lust hij uitgeperste sinasappelsap? Hier een topper!
Ananas kan ik me qua structuur wel weer voorstellen, tis best vlezig en niet makkelijk weg te krijgen. Zijn de aardbeien al wel lekker? Vaak nog van die Spaanse en die zijn echt minder lekker dan de Hollandse.

Suc6 ermee! Ben benieuwd hoe het zal gaan!

Lilypie Second Birthday tickers

Wel potjes en knijpfruit, maar niet vers?

Jaja… uit een potje is natuulijk veel makkelijker.
En dat heeft hij weer alle aandacht van mama…

Ik zeg: gewoon blijven volhouden, en niet steeds terug naar de potjes.
OK, eerst een of twee keer zelf pureren, en kijken hoe dat gaat.
En daarna gewoon in stukjes aanbieden.

M.

hoi,

uitgeperste sinaasappels, weet niet hoe oud je kindje is,

maar meehelpen vinden ze vaak al een succes, en dan drinken ze het zo
op, tenminste bij ons!
Ik heb ze natuurlijk al iets ouder, maar is hier wel succes verzekerd@!
Knijpzakjes is toch ook niks mis mee?
succes gr. mama van 2 kids

sorry zie je kindje is 15 maanden ws. nog net te klein om te helpen…
als ze ietsje ouder zijn kunnen ze het wel.
Groetjes,
mama van 2 kids

Knijpfruit is ook niks mis mee, maar alleen maar knijpfruit is een ander verhaal.
Mijn dochter is juist een grote fruit-eter! 's ochtends krijgt ze vers, en als ze van bed komt krijgt ze een knijpfruitje.
Ik zou ook zeggen, iet wat pureren, en dan steeds wat grover maken.

@marselendiana

Nee aandacht heeft het niks mee te maken, want hij eet liever zelf dan dat ik moet voeren. Hij krijgt zijn brood in een bakje en zijn banaan ook. Is hij ook even lekker een half uurtje mee bezig, kan ik even afwassen enzo.
Hij lust het gewoon echt niet. Het is ook geen aanstel, want hij is een hele goede eter. Wil alles proeven maar laat het uit zijn mons vallen als hij het niet lust.

Ik denk dat ik maar eens ga proberen te prakken/pureren. Kijken of dat iets is…

22-12-2009 colin geboren

Mijn neefje ifs 2,5 bijna en die lust ook niet echt vers fruit. Sinds kort eet hij een banaan uit de hand. Persoonlijk denk ik dat ze te lang hebben gewacht met het geven van vers fruit en het oefenen ermee, maar dat is niet aan mij. Maar
jouw zoontje is 15 maanden, dus een mooie leeftijd om met vers fruit te oefenen.

Hier hebben we er gelukkig nooit problemen mee gehad (groenten is een ander verhaal haha). Verse gepureerde mango vonden ze erg lekker, druiven waren al snel favoriet. Die halveerde ik dan zodat die niet in zijn geheel naar achter konden schieten als ze er op beten.
Ananas is idd stevig van structuur en aardbeien zijn ook erg uitgesproken van smaak.
Appel was hier ook lang geen favoriet, pas sinds enkele maanden vinden ze het lekker om een appel te eten en dan het liefst in zijn geheel en niet in stukjes.

Tjaah, ik zou het inderdaad ook gewoon voorschotelen, evt. een paar keer geprakt, maar zo snel mogelijk stukjes, dan gaat hij het vanzelf eten, als hij nieta anders krijgt.
Bij Seth hebben we dat ook gedaan, en hij eet nu vrijwel alles qua fruit (wat zeg ik… ik zoiu niet weten wat hij er niet van lust)

Liefs, Anne