Lusanne is terug!

Ik zat te trillen in de auto naar mijn werk. Moest dit even kwijt. Wat een nachtmerrie voor haar ouders en wat een geluk dat ze terug is. Het lijkt mij afschuwelijk wat haar ouders en zij hebben moeten doorstaan. Ik moet er niet aan denken dat het ook mij kan gebeuren. Hopelijk gaat het goed met Lusanne.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=196088&c=13

Martha

Gewijzigd door - Marty op 28 Aug 2003 09:43:01

Ja, ik vond het ook verschrikkelijk toen ik hoorde dat ze ontvoerd was.
Heel eerlijk gezegd had ik na een dag of twee niet meer de hoop dat ze nog levend gevonden zou worden. Er zijn helaas zoveel kinderen op die manier verdwenen die gewoon nooit meer terug zijn gevonden (of vermoord teruggevonden).
Ongelooflijk fijn dat ze woensdagavond dat hotel binnen kwam lopen!!!
Wat moet dat een hel geweest zijn voor die ouders zeg: weten dat je kind ontvoerd is maar niet weten waar ze is en hoe het met haar gaat…
Ik vind het gewoon een doodeng idee dat zelfs een kind van 11 jaar toch over te halen is om bij een ander in de auto te stappen.
Ondanks dat ze weten dat ze niet met vreemden mee mogen zijn ze gewoon te goed van vertrouwen (die man overtuigde haar dat er iets mis was met haar fiets).
Eerlijk gezegd vindt ik het aan een kind ook moeilijk uit te leggen.
Je moet er op hameren dat ze niet met andere mensen mee mogen gaan, maar tegelijkertijd moet je ze ook niet mensenschuw maken daarmee. Dat ze gaan denken dat ALLE mensen slecht zijn enzo.

In ieder geval echt heeeeeeel fijn dat Lusanne weer terug is bij haar pappa en mamma!

Groetjes, Bianca

Het is soms niet eens een vreemde, maar een buurman of vriend van de familie of oom. Hoe bereid ik mijn kinderen daarop voor.
Ik zeg ze heel duidelijk wie hun komt ophalen en nu we zijn we net verhuisd naar een kindrijke buurt waar ze dus veel op straat spelen. Ze mogen van mij dus niet de straat uit en niet bij iemand naar binnen tenzij ik het weet. Misschien ben ik te paranoide, maar je weet het maar nooit.

Marty

Zal jordy altijd leren als je met iemand mee gaat komen zeggen! NOOIT snoepjes van vreemde aanpakken kom ze thuis maar halen, als iemand de weg vraagt, vraag het maar een volwassenen… hier op de scholen (allemaal) moet er gemeld worden wie de kinderen komen halen, en dus mogen ze pas weg als die gene er is! maar helaas hoe voorzichtig je ook bent pffffff wil er niet eens aan denken zo het niet overleven volgends mij

Liefs Tries

Das een goeie Tries! Mijn moeder heeft ons geleerd dat we altijd eerst moesten komen vertellen waar we naar toe gingen en met wie. Ook als een oom of tante dat vroeg, altijd eerst vertellen.
Je kunt een kind wel leren dat ze niet met vreemden mee mogen… maar met een koekje, snoepje, jonge hondjes of noem maar op is een kind al snel te lijmen.

Het blijft gewoon een heel eng idee, dat iemand je kind god weet wat zou willen doen.
En het ellendige is, je kunt er niet bovenop gaan zitten. Er komt een moment dat je ze wat vrijer moet laten. Ik ben blij dat dat moment nog niet is aangebroken voor ons.

Groetjes Miriam

Ja het is heel fijn dat ze weer terug is.Zoiets jaagt je de stuipen op het lijf.Maar waar ik me dan nog het meest aan erger is dat je door de media en politie altijd maar weer half wordt voorgelicht.Ik bedoel;Ik wist dat niet van die fiets,wat Bianca zei.Heeft bij ons niet in de krant gestaan bijv.En ook nu nog denk ik:de politie heeft tijdens de’ontvoering’ook contact gehad met die man.Hoe kan het dan dat ze nu nog niet weten wat het motief van hem was?Als ze wat meer openheid van zaken geven dan kan je het wat meer een plek geven.Ze is er volgens mij niet zomaar willekeurig uitgepikt,want dan had die man dat andere meisje ook wel meegenomen toch?
Nou ja ik maak me er weer veel te druk over.Ben in ieder geval wel blij dat ze levend terug is.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Dat begrijp ik dus ook niet: dat de politie een aantal malen telefonisch contact schijnt te hebben gehad met de ontvoerder maar dat ze verder NIKS weten over een motief of over de dader zelf.
Wie weet vinden ze hem nog.
Want blijkbaar loopt die engerd nog “los” rond!!!

Groetjes, Bianca