Luka en jenthe allebei weer door de keuring zijn?

Ja ja, vandaag was het weer keuringsdag bij het CB!

Luka is nu 87,5 cm lang en weegt ‘maar’ 11 kilo. Zijn lengte ligt voor op schema, maar zijn gewicht achter… Hij mag nu dus alles eten wat hij wil, we hoeven vrijwel geen nee te zeggen.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat we hem volstoppen met koekies, chips en weet ik veel wat voor rotzooi. Maar als hij 2 appels wil of 3 boterhammen mag dat. En ook moet hij chocomel en Yoki gaan drinken om aan te komen.
En de grap is: hij lust niet graag Yoki en Chocomel, dus dat word wat!
Hij gaat lekker aan de kwark en vla, dat vind hij heerlijk!
Volgende maand moet hij weer komen wegen, samen met Jenthe.

Jenthe is nu 63 cm en weegt 5690 gram, zij is dus ook lang en dun.
Als ze 4 maanden maanden is mag ze beginnen met fruit en zo, ook om alvast te beginnen met aankomen.
Ze heeft ook prikjes gehad, en die gingen super! Ze was na 2 minuten huilen alweer naar alles aan het lachen!

Ik ben zelf vrij stevig gebouwd, zeg maar gewoon dik. Ik dus alle moeite doen om Luka niet teveel tussendoortjes en zo te geven zodat hij niet dik word, heb ik daar juist slecht aan gedaan! Dat hebben ze bij het CB niet gezegd hoor, maar zo zie ik dat nu een beetje…

Maar goed, beter zo dan dat hij af moet vallen! Lijkt me veel moeilijker…

Lilypie First Birthday tickers

Ik las het net op hyves. Beter dit dan dat ze te dik zouden zijn, denk ik? Ik ben benieuwd hoe het gaat met het ‘bijvoeden’

Groetjes,
M

Wat fijn dat alles goed is met allebei. Persoonlijk zou ik ze niet ineens vol gaan stoppen met van alles en nog wat om aan te komen. Als jij weet dat ze goed eten dan is het toch prima. De een komt sneller aan dan de ander. En voor je het weet willen ze alleen nog maar yoki ipv melk en ben je weer bezig de kilo’s eraf te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Dus je mag Jenthe gewoon lekker laten slapen savonds? Er was toch sprake dat je haar misschien wakker zou moeten maken voor een voeding?

Wel grappig dat jij zo’n lange meid hebt. Mijn ventje is ook lang voor zijn leeftijd (66 cm), maar weegt met 3 mnd bijna 8 kilo!!

Vind het trouwens heel goed dat je Luka niet teveel tussendoortjes geeft. Ik ben ook niet van de tussendoortjes, heb 2 flinke kinderen (dochter is 21 mnd en 15 kilo) maar ze is met een tarwekoekje of rijstewafel misschien net zo blij als een spekje. Hier dus genoeg “commentaar” van het CB op het gewicht van mijn kinderen maar maak me daar niet druk om. Ik stop ze niet vol en zowel papa als ik hebben een normaal postuur, dus zal vast goedkomen…

wat super dat ze weer door de cb keuring heen zijn gekomen!! En niet druk maken om het gewicht en de gezonde tussendoortjes die je gaf, dat zou iedere ouder gedaan hebben. Nu weet je dat ze aanleg hebben om dun te zijn, dus gewoon lekker laten eten, idd, bv 3 boterhammen als ze dat willen, en grappig, bo lust ook geen yoki en chocomel!! hahahahaha

Bo is 17 kg en zit qua lengte wel boven de 1 meter, volgens mij was hij laatst 1 meter 3 , maar dat hebben we zelf opgemeten, dus kan ook al gauw een cm minder zijn. Als nog een lange kerel. De vorige keer bij het bureau woog hij 16,9 kg, en was hij 98 cm. Hij was zeker niet te dik, maar voor zijn lengte was hij toch wel een kg te zwaar, en hij mocht nog maar 2 glaasje diksap en de rest water of thee, en idd zo min mogelijk slechte tussendoortjes. Eerste keer dat ik commentaar kreeg!! Bleek dat Bo vlak voor zijn groeispurt zat, hij is in middels 4 a 5 cm gegroeid, en is maar een ons bijgekomen! Dus alles is weer perfect in verhouding!!
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, is dat lengte en gewicht soms appart van elkaar in hoeveelheid groeien, dus dat ze eerst wat zwaarder worden en dan opeens in de lengte gaan groeien. Als je net in die periode gaat meten en wegen, is het resultaat dus anders dan wanneer je wat later had gemoeten. Zo kunnen ze ook eerst in de lengte groeien, en even later in gewicht. Tja, ik heb me er bij neer gelegd dat er altijd wel wat te zeuren is, en zolang het ongeveer gemiddeld is,m of je doet er alles aan om het goede te doen, dan is het goed !!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

fijn dat alles goed is met hun!
maar over Luka he, hij lust geen yoki maar misschien wel milk en fruit of yomild? Rico is daar heel erg dol op terwijl hij ook geen yogidrinker is!

Rico (dat zie je niet op de foto’s omdat rico breed gebouwd is) heeft ook een lager gewicht dan zijn lengte. want met zijn gewicht zit hij onder het gemiddelde en met zijn lengte 1 puntje erboven. het is alleen niet te zien aan m, maar ik heb ook liever dat het gewicht iets minder is dan teveel. zeker omdat je zoveel hoort over obesitas bij kids… lijkt me echt erg!

Fijn dat alles goed was! En ook ik zou ze zeker niet ineens vol gaan proppen. Zo lang ze maar gezond zijn en inderdaad beter te licht dan te zwaar lijkt me
Inderdaad iets meer geven, maar niet veeel meer
Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@ Zwelgje: Jenthe 's avonds wakker maken was geen optie, dan werd ze gewoon echt niet wakker! Dus nu moeten we haar om 6.00 uur de fles geven, dat doet mijn man dan voor hij naar zijn werk gaat. Kan ik lekker blijven liggen als ik vrij ben of avonddienst heb!
De eerste drie dagen gig dat om 6.00 uur wakker maken ook moeizaam, ze slaapt onwijs diep. Maar sinds een week gaat dat super, en komt ze dus op 5 voedingen van 170 ml per dag.

@Inge: Optimel lust hij ook niet, op jouw advies heeft mijn man vandaag YoFruit gehaald. Dat gaan we morgen proberen…

Verder maken we er idd geen punt van hoor, hij heeft ook net zijn groeispurt gehad. Hij zit inmiddels in maat 92 en ook zijn voeten zijn weer gegroeid.
Verder is hij nu nog steeds stront verkouden en voelt zich niet lekker. Dus eet hij ook niet veel, maar ook dat komt wel weer goed!

Thanx voor jullie reacties allemaal!