Luka een aapje is?

Luka heeft gisteravond zijn papa behoorlijk laten schrikken!

Papa hoorde plotseling Luka door de babyfoon:" Uit, uit!" roepen en een hoop gerommel. Dus hij maar even gaan kijken en wil de deur van Luka’s kamer open doen, maar dat ging niet! Er bleek een aapje genaamd Luka voor te zitten!
Was meneer uit zijn ledikant geklommen…

Ik moest werken, dus word op mijn werk gebeld door papa. Of hij nog naar de dokter moest of zo, hij heeft een bult op zijn hoofd… Ik vond het niet zo nodig, Luka was verder gewoon zijn vrolijke zelf. Hij trok de telefoon uit papa’s handen en begon door de telefoon te roepen:“Mama, mama, uit!” ?Dus ik zeg tegen Luka dat hij papa niet meer zo mocht laten schrikken en lekker moest gaan slapen. Zijn antwoord:" Nee, nie doen. Nu pele (=spelen) papa!" Hij wilde dus gaan spelen met papa…
Hij is wel gewon gaan slapen daarna en vanochtend bleef hij gewoon in zijn ledikant, maar we gaan toch maar een peuterbed aanschaffen. Bij dit ledikant kunnen de spijltjes er niet uit…

Vond het wel erg grappig!

Lilypie First Birthday tickers

Zo zeg, da’s even schrikken. Dat wordt inderdaad tijd voor een groter bed.

Groetjes,
M

@Bakmama: Luka slaapt al vanaf dat hij3 maanden is in een slaapzak omdat hij deken steeds wegtrapt. En dan 's nachts nog weleens wakker werd omdat hij het koud had. Hij is nu met slaapzak en al uit zijn bed geklommen…
Ik heb hem nu gezegd dat hij niet uit mag klimmen en mama of papa moet roepen, hij zei heel netjes:"Ja mama"Ben benieuwd of hij zich daaraan houd…

We hebben al een heel mooi autobed gezien, aangezien hij helemaal gek is op auto’s leek ons dat wel leuk. Dus maar weer even tijd uitrekken om te gaan kopen!

Echt eng lijkt me dat, maar wel schattig dat hij met papa wou spelen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Goudvisje: we vinden het ook erg eng. Hij heeft het sinds die avond nog 2x gedaan. Gistermiddag kwam ik binnen en toen zag ik hem net over de rand heen gaan en vanochtend was mijn man ook net op tijd…
Het tegen hem zeggen dat het niet mag lijkt niet te helpen…
Maar Dinsdag komt zijn nieuwe bed! Dus dan hoeven daar niet meer bang voor te zijn, dan moeten we ervoor zorgen dat hij in zijn bed blijft…

@MarMama, hem misschien een nieuw bed beloven als hij de komende dagen keurig in bed blijft liggen?

Groetjes,
M

@Mriek: kan het altijd proberen! Maar ik geloof dat hij dat 's ochtends alweer vergeten is…
Net had hij zijn knuffel uit gegooid, horen we door de babyfoon:“Takkie pak, Takkie pak!” en ja hoor, daarna hoeren we een boem en huilen…
Nu een bult op zijn hoofd en is hij erg geschrokken, dus hopen dat hij dit niet vergeet! Dan zal hij het niet meer doen…

Jeetje, hij houdt wel vol hè?! Matrasje op de grond, is dat geen idee?

Groetjes,
M

Oeh wat een engerd zeg! Sylvie heeft dat nu dus 1 keer gedaan, dat ze helemaal over de rand ging hangen en vervolgens viel. Maar gelukkig stond ik erbij en kon ik nog net haar voetjes vast pakken. (Anders had ze misschien wel haar nekje kunnen breken ) Ze is gelukkig zelf zo erg geschrokken dat ze het nu niet meer doet. Maar voordat de ellende hier ook weer gaat beginnen willen wij Sylvie ook zeker weten in haar nieuwe bedje hebben.
Brrrr wat dat betreft vind ik een ledikantje dan maar eng… Het is zo hoog als ze vallen…
Gelukkig heb je morgen het nieuwe bed in huis! En nu maar hopen dat hij dit keer ECHT geleerd heeft van zijn val

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Mriek: het matrasje op de grond hoeft niet, hij is zo geschrokken van het uit bed vallen. Hij wilde vanavond met moeite zijn bed in… Hij begon te huilen en zei:" Boem nee, boem nee!" Dus rustig verteld dat hij als hij gewoon zou gaan liggen dat hij dan niet zou vallen. Na een half uur wilde hij toch wel gaan liggen en tot nu toe ligt hij nog steeds…

Morgen zijn we ervan af!

Sneu dat hij er zo van geschrokken is, maar wel beter voor die ene nacht nog.

Groetjes,
M

Jeetje wat eng!!! Lisa doet het (nog) niet… die doet het andersom! Die klimt, als ze boven aan het spelen is, in haar ledikant (dan valt ze gelukkig ook veilig )!!! Ze wil dan een boekje lezen in haar bed! Maar binnenkort wel een groot bed voor d’r want voor je het weet klimt ze er dus wel uit…

Wel potverdorie!
Was het bed niet binnen en blijkt het ook niet meer leverbaar! }
Hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen en zien?

Kortom: we hebben dus nog geen bed voor Luka en zijn dus snel op zoek naar een ander…
Maar hij klimt nu niet meer zijn bed uit, hij is echt geschrokken van het vallen. Jammer dat het zo moest, maar ben wel blij dat hij nu blijft liggen…