Luieruitslag

Onze zoon heeft sinds een aantal dagen (weer) enorm rode billen. Niet tussen de billen, maar op de billen naar zijn balzak toe en iets meer naar de liezen toe. Nu heeft hij dan begin vorige maand ook gehad toen hij een tandje kreeg. Ik heb het idee dat hij nu weer een tandje krijgt, dus zal het daarmee te maken hebben. MAAR: de vorige keer smeerde ik er heel dun Bepanthen op en was het met een paar dagen stukken minder. Nu lijkt het nog niet minder te worden. Heeft iemand nog andere (betere) tips? Zinkzalf of talkpoeder van Zwitsal bijvoorbeeld? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat het weer beter wordt? Hij krijgt nu zijn 7e tandje, maar heeft bij de eerste 5 geen last gehad.

Graag hoor ik tips van jullie!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Klinkt heel raar maar maizena. Damian heeft luieruitslag gehad tot bloedens toe door hevige diaree. Smeren kon echt niet omdat het teveel pijn deed dus toen werd ons op het kdv geadviseerd om maizena te strooien. Het was in 2 dagen helemaal weg

Maizena is inmiddels blijkbaar achterhaald omdat het gist bevat en schimmelinfecties in de hand kan werken.

Wat je in elk geval ook NIET moet doen is smeren met rauw eiwit. Er is nog steeds niet bekend of ziekten als vogelgriep of salmonella-infectie overgebracht kunnen worden via beschadigde huid. Dus niet smeren met rauw eiwit.

Als het met Bepanthen niet minder wordt kan het zijn dat er sprake is van een schimmelinfectie en moet je via de huisarts een antimycoticum (antischimmel-geneesmiddel) vragen. Bij die hele kleintjes nooit zelf gaan smeren met een antimycoticum (zo te koop bij de drogist namelijk), maar altijd eerst huisarts naar laten kijken.

Als inderdaad blijkt dat het om een schimmelinfectie gaat en je krijgt zo’n crème van de huisarts dan moet je zodra de uitslag weg is een dag of 4-5 door blijven smeren om de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) ook helemaal onderhuids weg te krijgen.

Groetekes, Sje

Ok dat wist ik niet. Als ik dat had geweten had ik het zelf namelijk ook nooit gebruikt. laatste keer dus geweest.

Erik had laatst heel erge luieruitslag en het deed hem zelfs heel erg pijn als ik de Sudocreme erop wilde smeren. Dus heb de billenspray van Zarqa gekocht (toen hij kleiner was ook wel eens gebruikt). Dat koop je bij de drogist en spray je dus op de uitslag. Je hoeft het niet in te smeren, dus dat scheelt een hoop pijn. Misschien een idee?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik nu geen doekjes meer, maar maak zijn billen schoon met een washandje met lauw water. En ik kan nog wel smeren, dus dat scheelt. Ik kijk het vandaag en morgen nog even aan en anders ga ik voor het weekend nog naar de huisarts om het te laten zien (als er nog niets verbeterd is in die dagen).

Die spray is inderdaad ook een optie, ga eens kijken in de winkel!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik wil de nog even inhaken op die spray. Die is heel handig en werkt goed, maar ik heb dus al gehad dat het pompje verstopt raakte en dan kan je er dus niks meer mee… Hier werkte zinkOLIE van Dr. Schwaab heel goed…

@Yavahn, ik weet wat je bedoelt. Wij hebben dat pompje ook een keer verstopt gehad. Weet je waardoor dat kwam? Dat dat ding regelmatig lag in plaats van stond. Nu we erop letten dat hij steeds netjes staat is 'ie niet meer verstopt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers