Luieruitslag

Onze kleine meid heeft sinds ruim een week luieruitslag. Nooit gehad maar nu ineens extra heftig. Ik heb al vanalles geprobeerd.
Extra dik sucocreme, extra dik zinkzalf van zwitzal, een paar keer in de blote kont in de box laten spelen en in een badje met zemelen.
Maar haar billetjes blijven redelijk rood, soms iets erger dan anders en er zijn 2 plekjes waar de huid weg is (zoals bij een schaafwond).
Heeft iemand nog een ideetje wat ik er aan kan doen, ik weet het even niet meer.

Alvast bedankt,
Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

Extra dik werkt juist tegen. Je pakt de huid dan in en er kan geen zuurstof meer bij komen. Dun laagje zou meer als genoeg moeten zijn.

Krijgt ze tandjes? Want dan kan dat het ook zijn. Daardoor kunnen de billen helemaal open gaan.
Of heb je andere luiers? Kan ook een oorzaak zijn.

Mocht het verder niet overgaan of heb je het idee dat het heftiger wordt kun je altijd de huisarts even bellen. Misschien is het een schimmelinfectie.

Succes.

Gr

Wat hier goed werkt bij luieruitslag is talkpoeder of als je dat niet in huis hebt maizena. Zo worden de plekken goed droog en heelt het veel sneller.
Sudocreme(altijd heel dun) gebruik ik ter preventie van luieruitslag maar als hij het dan onverhoopt toch heeft vind ik talkpoeder het beste werken. Meestal is het dan met een dag of 2 al een heel stuk minder. Verbeterd het niet dan idd even naar de huisarts.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Die van mij had het een paar weken geleden ook behoorlijk. We hebben dit aan de huisarts laten zien en door de hevige rode plekjes werd het een schimmel genoemd. Ik moest Daktarin dunnetjes op de huid smeren, 2x per dag, dus bijv. 's ochtends en 's avonds. Het werkte goed! Daktarin is overigens gewoon te koop bij de drogist. Maar misschien moet je het eerst aan je huisarts laten zien…Gewoon voor de zekerheid.

Inderdaad, juist niet extra dik smeren. Dan kan er geen zuurstof meer bij!

Wat je in elk geval NIET moet doen bij luieruitslag is rauw eiwit smeren. Die tip doet nog steeds de ronde en kan levensgevaarlijk zijn omdat nog niet duidelijk is of salmonella-infectie en/of vogelgriep via beschadigde huid overgedragen kan worden.

Groetekes, Sje

Pasta Lassar schijnt heel goed te werken. Is een hele dikke creme, die mijn moeder vroeger ook gebruikte! Tegenwoordig nog te verkrijgen bij een ouderwetse drogist.

dik smeren helpt inderdaad niet
beter dunner en wat vaker
vervelend die luieruitslag altijd zo sneu voor die kleintjes

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Bedankt voor jullie reactie,
ben alweer druk aan het smeren, maar nu dun

groetjes Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010