Luieruitslag

Zooo zielig! Jeske heeft een flinke luieruitslag (bij iedere luierwisseling huilen, huilen, huilen), een schimmelinfectie en ik tel minstens 6! aankomende tanden…
ik had al van de huisarts begrepen dat de luieruitslag en de infectie kan voortkomen uit het feit dat ze tanden begint te krijgen…

dus ik leg Jeske zoveel mogelijk met de billen bloot en ik smeer braaf haar smeersels voor de infectie en luieruitslag… Doe wat Chamodent op haar tandvlees en geef een koelbijtring… Pfff… Gelukkig eet ze nog goed…

Heeft verder nog iemand tips voor de luieruitslag? Ik vind het echt zo sneu… Ik huil bijna met Jeske mee elke keer als ik die rode billen zie…

zinkzalf helpt ook goed droogt het lekker snel in.
en blood leggen maar dat doe je al.

zielig zeg als alles tegelijk komt.

suc 6 groetjes gytha

Als je maar 1 ding onder geen enkele voorwaarde doet, en dat is rauw eiwit erop smeren! NOOIT DOEN!

Er is nog niet bewezen of Salmonella zijn gang kan gaan door rauw eiwit op geïrriteerde huid dus je loopt het risico dat je kind doodziek wordt alleen door dat rauwe eiwit op de billetjes.

Vogelgriep, precies hetzelfde verhaal. Ook niet bewezen of besmetting plaats kan vinden door rauw eiwit op geïrriteerde huid.

Dus zegt het voort, zegt het voort: nooit rauw eiwit gebruiken bij luieruitslag!

Groetekes, Sje

De gouden tip bij luieruitslag schijnt te zijn: poederen met maizena. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik hoor er alleen maar enthousiaste reacties op.

Groetekes, Sje

Wat zielig zeg voor Jeske!
Ja, maizena werkt echt! Eerst een beetje sudocreme en dan maizena. Dit droogt de huid uit en daardoor blijven de plekken van de luieruitslag van haar billetjes niet vochtig. Regelmatig dan haar luier verwisselen zodat de huid veel kan ademen. Succes ermee!!!
Groetjes Bibi

is maizena of heeft maizena dan niet het zelfde efect als baby poeder of mag dat tegenwoordig niet meer.

[/url]

Billencreme van Weleda. Echt heel erg goed. Als je dat iedere keer op de billen smeert hebben ze nooit meer zere billen!!!

of effe langs de huisarts gaan… kan ook een schimmeltje zijn en dan werken alle huismiddeltjes echt niet… dan moet je zo’n schimmelcreme erop doen en daarover heen dikke laag zink of sudocreme

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ik heb inderdaad al een schimmelcreme die ik 2 keer per dag moet smeren…
Die tip van maizena had ik nog nooit van gehoord…
Dat kan ik wel eens een keer proberen… Wat betreft het rauw eiwit… Dat lijkt me ook buiten die ziektes een ongelooflijk zooitje om op de billen te smeren…

Gelukkig is de roodheid vandaag een stuk minder… Gisteren en eergisteren was het huilen, huilen, huilen bij het verwisselen van de luier… En dat terwijl ze normaal ligt te ‘zingen’ bij het wisselen…

Als het over een paar dagen niet nog minder is, gaan we maar nog een keertje naar de huisarts…
Maar ik denk ook dat het grootste leed geleden zou zijn als eindelijk die tandjes
doorkomen… Ik voel sowieso al 6 bobbels… Dus wie weet hoe lang het gaat dur en…

In ieder geval bedankt voor de tips…

Paula