Luieruitslag?

Ruben is totaal niet kleinzerig of huilerig, als hij valt dan staat hij op en zegt o jee en loopt verder.

Maar vanavond, begon hij ineens te krijzen, hij was echt helemaal over zijn toeren en riep maar au…au…au PIJN.
Dus ik dacht zullen we nu beleven, dit ben ik niet van hem gewent.
Toen ik hem eenmaal een beetje gekalmeert had, was het alweer bedtijd.

En doe zijn kleren uit om hem te wassen en de pyama aan te trekken.
Trekt meneertje zelf zijn luier af en smijt dat ding een toch eind weg.
en gilt weer au…au…au , kruipt me helemaal aan, en begint weer te huilen.
Zo zielig

Nu heeft hij eigenlijk nooit echt luieruitslag gehad, maar zijn billetjes en zakje zijn schraal, vuurrood en de huid voelt warm aan, en is iets wat opgezet.
Maar verder is de huid niet open gebarsten.
nu heb ik alleen sudocreme in huis, dus daar heb ik een dikke laag van opgesmeert, en heb hem een zet pilletje voor de nacht meegegeven. (gelukkig ging zoals altijd zonder protest op bed, en slaap nu)

Maar denk niet dat sudocreme echt gaat helpen de huid is zo rood.
heeft iemand nog tips? om de huid wat te laten afkloelen, klameren?

Groetjes Marianne mama vanRuben

Poederen met maizena is een gouden tip
Verder heeft Sudocrème bij onze meiden altijd erg goed geholpen. Ook al waren de billetjes zo rood, na een nachtje met Sudocrème was het al een heel eind weg.

Overigens helpt dik smeren met Sudocrème niet meer dan dun smeren. Dun smeren is juist veel beter omdat er dan ook nog zuurstof bij de plek kan. Dus geen superdikke laag erop.

Een crème die ook erg goed helpt en lekker uitsmeert is Bepanthen. Die zit in een tube en is gewoon bij de apotheek te koop.

Wat je in elk geval NOOIT moet doen is insmeren met rauw eiwit. Dat is een tip die nogal eens gegeven wordt en die stamt uit grootmoeders tijd. Om die reden ben ik destijds lid geworden van Ikkeben. De tip stond hier ergens gegeven en ik wil uit alle macht proberen om de tip uit te roeien.

Reden? Er is nog niet bewezen dat salmonella-besmetting plaats kan vinden via de beschadigde huid. En je moet er toch niet aan denken dat je kindje onnodig ernstig ziek wordt door zoiets achterhaalds als rauw eiwit op die billetjes. Er zijn tegenwoordig hartstikke goede middelen tegen luieruitslag dus waarom gaan zitten experimenteren met de inhoud van je koelkast.

Wat het allerbeste helpt is lekker in de blote billetjes laten rondlopen maar als ze nog niet zindelijk zijn dan valt dat niet mee.

Het allerbeste met de kleine man!

Groetekes, Sje

hallo,
ik herken dit van mijn mannetje ik kwam erachter dat hij kiezen kreeg en daaroor luieruitslag kreeg veel smeren en regelmatig een schone luier en zonodig lekker zonder luier laten lopen.
sterkte

thx sje.
dat van de maizena had ik nog niet eerder gehoord.
dus dat er gewoon op poederen en dan de luier om?

Ja, gewoon poederen, luier om en klaar!

Groetekes, Sje

nou ik ben dus zo een eiwit smeerder
perfect binnen no time is het weg
echt huis tuin en keuken middel en ik zweer er bij
toen was dat nog niet tersprake van samonella!!!
maar goed dat ik dat toen niet wist!!!
heb het ook menig moeder aan geraden en ze waren me super
dankbaar
maar denk niet dat ik het nu nog zou doen
jammer want het werkt echt super goed

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Maizena is echt geweldig!
Bij Nicky veel gebruikt.
Groetjes Maaike

De uitslag was vanmorgen ietsje minder.
Maar heb nog even in zijn mondje gekeken en inderdaad.
de laatse 4 kiezen zijn in aantocht, 2 daarvan zijn de puntjes door.

Niet meer doen Nancy met dat eiwit!

Voor vogelgriep geldt hetzelfde verhaal. Daarvan is ook nog niet bewezen dat het op die manier overgebracht kan worden.

Help me mee met het uitroeien van die eiwit-tip! Waarschuw alle kersverse moeders om je heen!

Groetekes, Sje

ga ik zeker doen sje
die mannen van mij zijn er nog erg mee geholpen (wist niet beter)
maar als die kleine meid uitslag krijgt ,verzin ik wel iets anders!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Toppertje ben je!

Groetekes, Sje

Wij doen eerst eosine (knalrode maar ook verkrijgbaarin kleurloze vorm ) aan zijn billetjes en daar een laag inotyol over.

Tip die ik onlangs kreeg: doe nooit rode eosine aan het gezichtje, sommige kindjes hun pigmenten kunnen daar niet tegen en dan krijgen ze bruine vlekjes in de plek, daarom heb ik ook kleurloze in huis.