Luieruitslag Lisa

Hoi hoi,

het was zo ver, weer een keer met Lisa naar de huisarts… ze had heel erg luieruitslag en ik d8 dat dit door doorkomende tanden kwam… kan nog steeds wel zo zijn, maar duurt dan wel erg lang… ik doe vanmiddag haar luier open en is het gewoon helemaal open gegaan en aan het bloeden, ik had zo’n medelijden met mijn meisje!!! Ik had al van alles geprobeerd, vaseline, sudocreme, maïzena, zinkzalf… nu heeft ze ws een schimmeltje en mag ik 1x per dag speciale creme smeren en verder moet ik zinkolie smeren… glibberig goedje, maar als het daar beter mee gaat… ik hoop dat het snel weg is , ik vind het zo zielig voor mijn meisje…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Ah arm schaapje, het is ook niks als ze ukken wat hebben. Morgan ligt nu opgebrand in der bedje. Zie topic 1-4.

Groetjes,

Michèle

Wat zielig. Hopelijk is het snel over!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

oooh meisie
wat naar voor lisa.
Toen rico luieruitslag had had ik maizena gebruikt omdat ik dat als tip kreeg. de dag erna lag het helemaal open.
in maizena zit gist. schimmels leven van gist, en luieruitslag is eigenlijk een soort schimmelinfectie (medische term luieruitslag, heb het dus niet over zomaar rode billen) met als gevolg: nog meer uitslag en open bultjes.

Wij kregen cetamagrol ofzoiets en dan moest ik eerst sudocreme smeren dun laagje en dat eroverheen. dat hielp niet.
toen kreeg ik daktarin. (miconazol) dat hielp toen wel goed.
de laatste keer dat ie luieruitslag had hielp dat niet.
kreeg toen ketoconazol (iets sterkere variant dan micanozol)
toen dat ook niet hielp kreeg hij miconazol met hydrocortison (hormonen) en dat wilde ik liever niet, en ineens hielp de ketoconazol wel toen ik het ipv 1x daags, 2x daags smeerde…nou dan liever 2x daags ookal was 1x daags aangeraden, dan een hormoonzalf smeren.

ik hoop dat jemeisje snel weer gave billetjes heeft, zonder die rot uitslag…want het is pijnlijk hoor

Even rectificatie: schimmels leven niet van gist. Schimmels en gisten zijn van hetzelfde soort.

Nog rectificatie: schimmelinfectie is niet de medische term voor luieruitslag. Luieruitslag kan, als het niet goed behandeld wordt of als een kindje niet goed op de gewone tips tegen luieruitslag reageert, wel een schimmelinfectie worden door de schimmel Candida die elke mens altijd bij zich draagt maar die niks doet zolang de zuurgraad van de huid niet aangetast wordt.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

ik heb miconazol gekregen en het schijnt wel te werken… maar ik denk dat de zinkolie nog beter zijn werk doet… de olie blijft ook zitten, ook al plast ze veel en de plekjes zijn al minder… het gaat langzaam, maar ze verdwijnen!!!

Grtz Von

Lilypie

Fijn dat het beter gaat. En dun smeren he?!

Groetekes, Sje

hier hetzelfde verhaal al een aantal dagen sudo gesmeerd maar leek niet te werken.
Gelukkig nog niet open ofzo maar het bleef rood zien.
Nu smeer ik miconazol creame en hoop dat het gaat helpen!
idd zinkolie moet je filter dun smeren anders heeft het geen effect

Groetjes Gytha

Voor alle spullekes op luieruitslag geldt dat het dun gesmeerd moet worden. Anders kan er geen zuurstof meer bij de geïrriteerde huid en dan geneest het slechter.

Groetekes, Sje

Idd, heel dun smeren, werd mij ook verteld bij de huisarts… het is nu na een paar dagen al duidelijk een heeeeeel stuk minder

Grtz Von

Lilypie

@Sje, dat vind ik vreemd, want “echte” luieruitslag is zowel door rico’s kinderarts zo uitgelegd, als door 2 verschillende huisartsen.

en over dat schimmels leven van gist heb ik idd verkeerd neergezet, het punt is omdat in maizena ook gist is (erin zit) dan houdt je het juist alleen maar in stand… dat is een beetje het punt wat ik wilde zeggen.

Kan best dat er gesproken wordt van luieruitslag en echte luieruitslag maar schimmelinfectie is niet de medische benaming voor luieruitslag.

Groetekes, Sje

ah oke, nou dan zullen ze het wel alle 4 verkeerd hebben gezegt, en nee niet ik verkeerd begrepen

Tuurlijk heb jij het niet verkeerd begrepen! Dat had ik ook helemaal niet verwacht!

Groetekes, Sje

muts

Muts? Ik hou ook van jou! Heel veel!

Groetekes, Sje