Luieruitslag en de rest

Hallo allemaal,
Ik heb net rode-billetjes-zalf van dr. Vogel gehaald, omdat Mirthe vreselijke luieruitslag heeft…
MAAR… Volgens mij komt het echt door de tandjes. Normaal wil ze heel graag mijn vinger in haar mond om op te kauwen, ik geef haar dan altijd een speeltje, maar nu wilde ik even in haar mond kijken en ze duwde mijn hand weg. Volgens mij doet het haar pijn! (net als de luieruitslag overigens!!!) Het is me even gelukt en volgens mij zag ik aan de voorkant onderin (dus niet bovenop het tandvlees) wat wits!!! Twee streepjes!!! Ik ben er nog nooit zo van overtuigd geweest, hahaha, maar dat dacht ik twee maand geleden ook al!
Herkennen jullie dit? Die twee witte streepjes aan de voorkant van de kaak in het tandvlees? Ik dacht altijd dat je het kon zien aan een puntje die erdoor kwam… Maar ja… zover is het nog niet… Hoe lang zal het nu nog duren?
Als er iets zichtbaar is, gaat het dan meestal wel snel of moet mijn meisje nog lang pijn hebben?
Zullen ze alletwee tegelijk doorkomen? Ik ben ook begonnen met het geven van Chamodent, hopelijk verzacht dat de pijn echt, zoals ze beloven!
Tja, en ik ben wat aan het smeren en druppelen, want ze krijgt nu ook Bisolvon omdat ze allemaal slijm in haar luchtpijp heeft zitten en dat krijgt ze niet weg, dus ze hoest wat af… Eigenlijk is ze dus op het moment (weer) niet helemaal fit…
Sneu hoor, ze doet wel haar best om vreselijk vrolijk te zijn!

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe (15-11-2001)

Mirthe haar eigen webplekkie: http://vrienden.clubs.nl/mirthe

Oh, ja… Onder haar onderlip zitten allemaal kleine rode bultjes… Heeft dit ook met de eventueel doorkomende tanden te maken?

Veel liefs, Chantal

Hoi,

Als de tandjes doorkomen zie je inderdaad eerst witte streepjes. Maar bultjes op de lip, dat zegt mij persoonlijk niets.

Wat je naast de chamodent op de zere plekjes kunt smeren is Dentinox. Dit doe je op het moment dat je denkt dat het echt zeer doet, het verdoofd namelijk een beetje. Als je het voor de grap eens op je eigen tong smeert dan voel je het.

Verder kun je een bijtring kopen met een soort gel of water erin. Die leg je in de koelkast en als ze daar dan op gaan kauwen als ie koud vinden ze dat soms ook wel lekker.

Succes

Groetjes Marielle

Hoi Chantal,

Zielig he als ze tandjes krijgen, zover ik van iedereen hoor (incl skye) gaat het zodra je witte streepjes ziet erg snel.
De bultjes zeggen mij ook niks, misschien zou je het even aan de dokter kunnen vragen.
De dentinox waar Marielle het over had werkt bij Skye erg goed wanneer hij pijn heeft.
Hij krijgt nu nml ook weer een tandje door bovenin.

Dikke kus voor Mirthe want het is nu eenmaal heel zielig, dat de tandjes maar snel door mogen komen!

Liefs, Kim en sucses

Kim

Ik heb ook Dentinox gebruikt bij Lucas, de chamodent deed helemaal niets bij hem. De Dentinox werkt echt, heb inderdaad ook eens wat op mijn tong gedaan en je voelt dat goed! Het moet dus wel werken bij die kleintjes. Lucas had ook verschrikkelijk rode billetjes, ik gebruikte zinkzalf van zwitsal. Deed ik er 's avonds voor het naar bed gaan op en 's morgens was alles weg. Werkte echt goed, hij had gewoon dikke rode plakken op zijn billen en in een nacht weg!
Tandjes blijft een vervelend verhaal, sterkte ermee.

Groetjes Miriam

Oh ja, ik weet niet of je de tip kent maar bij kapotte billen wil Maizena nog wel eens helpen.

Groetjes Marielle

Ja, ik ken de tip wel… Alleen ik weet niet wat maizena is… wie kan me dat vertellen???

Veel liefs, Chantal

kun je gewoon kopen in de supermarkt daar maak je bv een papje mee voor de bloemkool

Tries

Hahahahaha, Chantal… ik kom net op het PB en wat lees ik daar???

Je hebt duidelijk niet op de huishoudschool gezeten!!!

Maakt niet uit hoor, een mens kan niet alles weten maar ik vond het wel grappig…

Nou inmiddels weet je geloof ik wel wat maizena is en dat je het in de supermarkt kunt kopen (het wordt normaal trouwens gebruikt als bindmiddel voor sauzen ed.).

Maarrrr… het helpt dus goed bij kapotte billen. Daarnaast is het ideaal voor “smetplekjes” bijvoorbeeld onder de kin, oksels en achter de oortjes. Evianne heeft nogal wat plooien die ik niet goed droog krijg. Na het badderen droog ik haar af met een hydrofiel luier en daarna strooi ik maizena in de plooien. Om te voorkomen dat haar kleertjes helemaal wit worden veeg ik dat er daarna weer af met een droge hydrofiel luier. De plooitjes zijn dan helemaal droog en smetten niet.

Trouwens als het mooi weer is kun je je meisje ook met blote billen aan de lucht laten drogen…

Succes (enne… ik zal je niet meer uitlachen… )

Groetjes Marielle

Nou Marielle, ik heb wel op de huishoudschool gezeten maar daar heb ik nix over maizena geleerd. Alleen maar nasi en sneetje hawai.
Trouwens ik gebruik altijd allesbinder (voor de sauzen dan niet voor de billetjes) hihihi
Heb het zelf nog niet geprobeerd op de billetjes, de maizena dan, toch eens doen.

Groetjes allemaal en nog een hele fijne zondag
Miriam

Hahaha, nee ik heb op de HAVO gezeten en daar heb ik dit woord zelfs niet in een dictee gehad…
Stom, he??? Ik hoorde het al heel vaak, maar wist nooit wat het was… Nu dus wel… Thanks allemaal!!! Ik ga het maar eens uit proberen…

Enne… Talkpoeder, is dat niet wat??? Werkt dat ook niet drogend en tegen het smetten???

liefs, Chantal

Veel liefs, Chantal