Luieruitslag door voeding? VERVOLGVRAAG

Hoi

onze zoon heeft eens in de zoveel tijd van de een op de andere dag last van luieruitslag. Nu heb ik het idee dat het te maken heeft met bepaalde voedingsmiddelen. Maar ik heb nog geen idee welke. Herkent iemand dit? En zo ja, bij welke voedingsmiddelen? Ik heb het even in de gaten gehouden, maar hij heeft zaterdag aardappelen/bruine bonen/gehakt gehad en zondag een potje van olvarit (stoofpotje). Maandag was het dus zover en gisteren en vandaag dus nog steeds. Ik mag er helemaal niet aankomen en billenspray spuiten wordt krijsen (hoewel ik dat wel doe, want anders geneest het nooit).

Groetjes,
Petra

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/p6Ckp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/9twap2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mooie_zoon2010 op 28 Oct 2011 13:20:36

Bruine bonen kunnen de boosdoener weleens zijn. Net als het stoofpotje (uien).

Voeding als bruine bonen, koolsoorten, ui-soorten (bijv. ook prei) hebben een sterke werking op de darmen en de ontlasting daarvan kan nog weleens scherp zijn. Niet scherp in de zin van harde puntjes, maar in de zin van irriterend.

En zeker als-ie dan 2 dagen na elkaar van die voedingsmiddelen krijgt, kan het extra irriteren in de ontlasting.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Oct 2011 13:19:41

als het varkensgehakt was (of dus gemengd) kan het daar van komen, Rico kan daar in ieder geval niet heel goed tegen, en van bruine bonen gaat rico veel poepen en dan krijgt hij het dus ook. misschien daar wel van. of tandjes?

Het was in dit geval rundergehakt, maar de bruine bonen en stoofpotje kan inderdaad de boosdoener zijn. Hij had ook 4 hele grote poepluiers die dag en gisteren was het 's middags wel redelijk geheeld, maar toen hij wéér een poepluier had, was het weer mis. Vandaag dus ook helemaal (nog steeds) mis. Het zijn echt gewoon 2 wondjes geworden. Maar geen bruine bonen meer geven de eerste tijd dan! Bedankt voor jullie snelle reacties!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Bij mijn zoontje mocht ik ook nooit zalf of sprayen.
Maizena strooide ik er dan op. Dit prikt niet en het geneest heel snel.
Iig bij mijn zoontje. Misschien tipje

De maizena-tip is achterhaald. Daar zit gist in en dat kan de uitslag juist verergeren.

Groetekes, Sje

Bij ons werkt eigenlijk niet één bepaald middel. Ik wissel meestal af tussen bepanthen, sudocreme en billenspray en dan werkt het wel. Ik krijg het idee dat zijn lichaam heel snel aan ene bepaald zalfje went, zodat het daarna niet meer helpt.

Maizena had ik inderdaad al gehoord dat dat achterhaald was.

Ik vroeg me af of het überhaupt door (alle) potjesvoeding kan komen? Zitten daar bepaalde stoffen in die in verse voeding niet zitten?

Onze zoon had 2 weekenden geleden op zaterdag en zondag een potje gehad. Dit gebeurt normaal bijna nooit, en maandag had hij een rode kont. Helemaal kapot. Dat was na 1 week ongeveer weer genezen en afgelopen donderdag heeft hij weer een potje gehad (peutermenu van olvarit) en vandaag weer een dunne luier en rode kont. Zou het toeval zijn of kan het met de potjes te maken hebben? Ik geef hem dus geen potjes meer (hij kreeg het alleen als wij iets aten wat hij nog niet eet, pittig of zo).

Graag hoor ik jullie ervaringen

Of het aan die potjes ligt weet ik niet zo goed kunnen, kijk het anders ff aan zonder potjes.
Wat hier goed hielp bij luieruitslag was om er talkpoeder op te doen. vond ik beter werken dan sudo oid en zo hoef je het dus ook niet steeds aan te raken wat gewoon erg vervelend is voor die kleine moppies.

Groetjes Ramona

Talkpoeder kan inderdaad ook nog een optie zijn. Ik hoop dat het in ieder geval niet meer helemaal kapot gaat, nu is het alleen nog rood. Dus nog steeds goed nadrogen en dan talkpoeder “gooien”, haha.
Dank voor je tips.

Hij krijgt de komende tijd inderdaad geen potjes meer, kijken of het toeval is of dat het echt aan de potjes ligt!

Sudo gebruikte ik aleen ter voorkoming van luieruitslag maar als hij die per ongeluk wel een keertje had dan gebruikte ik altijd talkpoeder. Meestal zie je dan dezelfde dag nog resultaat dat het indroogt zeg maar. Met alles wat je aan zalven hebt blijft het toch nog vochtig en dan heelt het naar mijn ervaring niet zo vlug. Idd zoals sje zegt geen maizena maar gewoon talkpoeder. werkt hetzelfde maar dan loop je niet het risico dat het door het gist erger word.
Is hij trouwens niet bezig met kiezen krijgen want dan was het hier altijd echt bal met luieruitslag.

Groetjes Ramona

Evelien (anderhalf jaar) heeft toen ze een paar maanden was eens luieruitslag gehad en toen kreeg ik de tip om bij iedere verschoning sudocreme te gebruiken. Dat hebben we gedaan en we doen dat eigenlijk nog steeds. Ze heeft sindsdien nooit meer luieruitslag gehad. Als ze op een dag een aantal poepluiers heeft, worden haar billen wel roder en dan smeer ik er 1 of 2 keer vaseline op. En dan is de huid al gauw niet rood meer. Een poepbroek meteen verschonen is ook het beste om te doen. Maar dat doe je eigenlijk sowieso wel, want vaak wordt de atmosfeer er ook niet beter van ! En we gebruiken Zwitsal sensitive billendoekjes.