Luiers verschonen

Op dit moment verschoon ik na elke fles Morgan haar luier. Ik deed het eerst ervoor, maar dat koste me een beetje veel luiers gezien mevrouw tijdens of net na een fles gaat zitten kleien.

Maar nu was laatst mijn neefje hier en die is 11 maanden. En hij kreeg gewoon zijn boterham en fruitje en daarna nog een fles maar zijn broek werd niet verschoond. En bij mijn andere neefje (13 maanden) wordt dat ook niet met een voeding of zo gedaan.

Hoe zit dat?? Hoef je dat op een gegeven moment niet meer zo strak na een voeding te doen en zo ja vanaf wanneer. Ik vind het niet erg om te verschonen, maar ik vroeg het me gewoon af. Ik kan Morgan namelijk bij wijze van de hele dag in een plasluier laten liggen, maar als ze heeft liggen kleien moet ie meteen verschoond worden.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Moeilijke vraag hoor… Ik denk dat dat baby afhankelijk is. Gewoon doen wat jij denkt dat bij jou baby past lijkt me.

Het verschonen bij onze dochter (9 mnd) is nu op wat regelmatigere tijden dan iin het begin maar soms heb je nou eenmaal net een luier verschoont en dan zit ie gelijk weer vol.

Hahaha, in kleien is Julia ook erg goed! Ik verschoonde haar ook altijd voor het voeden, maar dan boerde ze niet en hup, dan voelde ik allemaal scheetjes met de bijbehorende trrrrr…poepjes. Dan moest ik haar weer verschonen en dat kost inderdaad veel Pampers. Nu kijk ik een beetje naar haar en beslis ik wat ik doe. Als ze wakker wordt, krijgt ze eerst de fles en dan een luier (dus na het wassen). Soms doe ik het ook andersom, eerst een luier en dan eten. Als ze honger heeft, trekt ze het namelijk niet om eerst nog verschoond te moeten worden, maar dan loop je het risico dat de luier weer vol gekleid wordt! Tussendoor poept mevrouw ook vrij veel (op dit moment is papa haar aan het verschonen) en natuurlijk verschoon ik haar dan meteen, want ze is diva genoeg om niet in haar poep te willen liggen en ze gaat dan dus meteen huilen. Soms gebeurt er dan weer niks na het voeden…het is zo verschillend! Maar ja, we zullen de komende jaren nog veel Pampers verslijten en ik koop meteen in als in de aanbieding zijn. Dan mag Julia lekker kleien van mij!

Trotse mama

Ha ha ha volgens mij lijken die meiden van ons wel een beetje op elkaar rainbow. We moeten ze eens naast elkaar leggen. Morgan kleit gelukkig maar 1 tot 2 keer per dag. Alleen 's morgens verschoon ik haar meteen want dan heeft ze een nachtluier die wel heel zwaar is. Dan maar twee keer verschonen als het moet. Maar verder meteen. Op de creche hebben ze haar ook al door. Vorige keer poepte ze in haar slaap. Ze hebben moeten rennen want ze krijste alle andere kindjes wakker ha ha ha. Ja onze dames kunnen er wat van. En wat je zegt lang leven de luier aanbiedingen…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij wisselen de luier gewoon als het nodig is.
Dat wil niet zeggen dat we een plasluier de hele dag laten zitten,
maar na een plasje hoeft de luier echt niet meteen gewisseld te worden.
Die luiers van tegenwoordig nemen zoveel op dat ze er echt geen last van hebben. Poepluier natuurlijk wel zo snel mogelijk wisselen.
(alleen al omdat het zo’n troep kan worden als je m te lang laat zitten…)

M.

Wij wisselen ook alleen de luier als het nodig is. Meestal heeft Janniek 's ochtends als ze uit haar bedje komt gepoept. Ik verschoon haar dan, daarna pas weer (of ze moet weer gekleid hebben) na haar ochtendslaapje (ongeveer 11.00 uur). 's Middags krijgt ze nog twee keer een schone luier en een schone luier voor het slapen gaan. Gemiddeld kost het mij dus maar 5 luiers op een dag. Haar billetjes zien er goed uit, dus ze zit niet te lang in de nattigheid.

Toen Janniek nog erg klein was verschoonde ik haar vaker, ze plaste en poepte toen ook meer, omdat ze alleen de fles dronk. Bovendien was het huidje gevoeliger.

Groetjes,

jantje