Luierbroekjes aan?

Eva is op dit moment erg geïnteresseerd in het po’tje en in de WC. Ze wil nu heel vaak op het potje zitten en wordt bijna boos als we haar er af halen en het niet is gelukt om er iets in te doen. Gisteren zat ze bij mijn ouders wel een minuut of tien op de potje, haar maillotje op de knietjes. Het zag er heel lief uit! Ze moet daarna weer haar luier aan en dat vind ik niet handig. Staand een luier om doen vind ik heel moeilijk en ze rent vaak alweer in haar blote billetjes door het huis als ze van de WC of het potje af is. Ik zou het wel handig vinden als ze van die luierbroekjes aan heeft en overweeg over te stappen op die broekjes i.p.v. een gewone luier (die zou ik dan bv alleen 's nachts aandoen). Die zijn alleen weer onhandiger als ze liggend verschoond moet worden en ze doet tot nu toe alles nog in haar broek. Wat is wijsheid en het meest praktisch met oefenen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Je kunt ook gewone luiers aangeven met een gewoon onderbroekje er overheen. Dan heeft ze voor het idee een echte grote-meisjes-onderbroek aan en mocht het misgaan dan is ze toch makkelijk te verschonen.

Groetekes, Sje

ik ben hier altijd snel begonnen met broekjes
ik vind ze erg handig
als ze er iets in hebben gedaan is het toch het zelfde verschonen als een luier
alleen dan dat je de billen moet optillen om de broek op te hijsen
of ze kunnen gaan staan als ze schoon zijn als je ze sindelijk wil proberen te maken is een broekje wel zo handig kan ze straks zelf op en neer doen als ze wil proberen

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Met Jada vond ik het super makkelijk om van die dikke badstof onderbroekjes te hebben. Weet niet of die in NL verkrijgbaar zijn; Die zijn extra dik en absorberen een klein plasje, in de wasmachine, (in ons geval dan met de hand, maar goed) en klaar!

Pampers heeft ook luiers die als een broekje aangaan, maar met verschonen liggend kun je de zijkanten losscheuren en zijn ze te verangen als een gewone luier. Handig om staand aan te doen. Wij hebben deze en de gewone luiers.

Nora fluctueert momenteel nogal in haar potjesgedrag, dus bij ons is het ook zoeken, laat het nu vooral aan haarzelf over. Na het potje geeft ze zelf aan dat ze haar luier weer om wil tegenwoordig en gaat dan al op de bank liggen. Ook handig!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

k heb met Nikki ook de broekjes gebruikt toen ze zindelijk begon te worden… ik vind ze erg handig en ze wilde toch al niet meer liggen tijdens het verschonen. Ik had dan weer “geluk” dat ze altijd echte drollen had (sorry ) en dat was dus ook makkelijk uitdoen en afvegen (bukken met de handjes op de grond)…

Zijn die luierbroekjes niet veel duurder? Lijkt me nl ook wel handig, nu Jurian het potje gevonden heeft. Heb hem alleen weer even weggezegd omdat meneer het perse in de kamer wilde en mama perse niet. En… hij heeft nog NOOIT iets gedaan op het potje dus even time out

De broekjes vind ik wel stoer en ze geven een kindje het idee al ‘groot’ te zijn. Ik heb ze hier liggen, gekocht in de aanbieding. Want ze zijn inderdaad duurder dan gewone luiers…Maar aangezien Eva nu echt vaak wil oefenen en zelfs boos wordt als we NIET oefenen (ideaal zo’n leergierig kind he, hahaha), ga ik ze eens proberen. Overigens heeft ze nog maar 1x ‘per ongeluk’ op het po’tje geplast, verder ook nog geen succes hier. Maar dat geeft niet, ze is hartstikke jong en we zetten er geen enkele druk op. Ik vind het al stoer van haar dat ze zelf aangeeft op de pot te willen, dat is een eerste begin!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Ik zat er van de week ook aan te denken, maar gezien ze op het kdv gewone luiers gebruiken wacht ik er nog even mee tot het zindelijk zijn wat meer wordt dan een gil en over mamma’s sok plassen.

Groetjes,

Michèle

ik weet geen bal nog van zindelijkheid training, heb er hier een die in haar potje gaat staan, en de wc reuze eng vind… maar bij de appie zijn nu alle luiers in de aanbieding ook de broekkies, dus inderdaad een moment om ze wat goedkoper te kunnen aanschaffen ? !