Mijn zoon Alex is nu 5,5 maand en heeft sinds een paar weken erg last van luieruitslag. Hebben jullie tips?
Luier uitslag
Allereerst, welkom op de site.
Poederen met maizena is de gouden tip!
Wat je zeker NIET moet doen is insmeren met rauw eiwit. Dit tip wordt nogal eens gegeven maar die is stevig achterhaald en mogelijk erg gevaarlijk. Er is namelijk nog niet bewezen of salmonella-infectie of vogelgriep-infectie plaats kan vinden via de huid. Dus NOOIT doen!
Groetekes, Sje
Sudocreme werkt ook. Daar zit zink in dus houd het zacht. Na mijn bevalling had ik door het lange bedliggen zeg maar een soort luieruitslag (keizersnee) en werkte heel goed en ik lag flink open. Dochterlief heeft ondanks het tranen drama er (nog) geen last van.
Groetjes,
Michèle
sje geeft de goede tip hier ook maizena gebruikt
sudocreme niet doen want dan blijven de billetje kapot vooral als ze echt goed kaopt zijn
Oh dat wist ik niet. Bij mij (klinkt dat raar zeg een mamma met luier uitslag) was he zo genezen. Wat ik al zei Morgan heeft ondanks de tanden geen uitslag. Maar misschien komt dat ook omdat ze alles bij elkaar schreeuwt als ze gepoept heeft en stante pe verschoond moet worden.
Groetjes,
Michèle
even met de billen blood laten liggen met en dikke handdoek eronder dan droogt het ook in en komt er even lucht bij.
en ze vinden het heerlijk tenminsten britt wel die loopt het liefst de helle dag naakt rond hihih.
[/url]
en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008
britt kan ok maar als ze echt goed kapot zijn kunje ze echt niet de hele tijd zo laten liggen en door het plassen blijft het zeer doen
sudo of zinkzalf werkt hier super en even met de bliiltjes bloot, zodat het niet kan broeien i de pamper.
groetjes Gytha

quote:
Allereerst, welkom op de site.Poederen met maizena is de gouden tip!
Wat je zeker NIET moet doen is insmeren met rauw eiwit. Dit tip wordt nogal eens gegeven maar die is stevig achterhaald en mogelijk erg gevaarlijk. Er is namelijk nog niet bewezen of salmonella-infectie of vogelgriep-infectie plaats kan vinden via de huid. Dus NOOIT doen!
Groetekes, Sje
Dames, hartelijk dank voor jullie tips! Maizena staat op het boodschappenlijstje, bedankt
gebruik hier ook sudocreme maar… mijn idee wordt het erger ipv minder…droogt teveel uit lijkt het wel… heel schraal / rood…
ook de maizena maar op het lijstje gezet
ze zeggen dat …(weet echt effe niet hoe het heet) maar tegen borstkloven smeer je het… ook erg goed werkt!
Bepanthenzalf (weet niet of ik het goed schrijf)helpt ook goed. Verkrijgbaar bij drogist. Heb ik veel gebruikt toen Nina vaak luieruitslag had.groetjes chantal
Chantal

bepathenzalf die bedoel ik… bedankt meiden! maar die schijnt voor alle wondje een wonder middel te zijn! dus daar ga ik het eerst bij zoeken… heb ik zoveel positiefs over gehoord!
Die bepathenzalf had destijds mijn kraamverzorgster mij aanbevolen. Helpt inderdaad ook goed tegen wondjes! Groetjes Chantal
Chantal

Dat is toevallig zeg! Ik heb net bij de apotheek bepathenzalf gehaald. Quinty heeft al weken zo’n enorme uitslag, is gewoon zielig! Af en toe moet ze er van huilen, met het verschonen. Vooral na een poep-luier…
Ik verschoon haar al vaker, dep voorzichtig met een nat washandjes en droog het al deppend met een katoenen doek. Dan Sudo er op, maar dit helpt niet meer…Van de huisarts Hydrocortison gekregen, helpt ook niet. Volgens de dame achter de balie moest bepathenzalf helpen. Nou lees ik het hier ook Ben benieuwd!
Hoe doe je dat trouwens met Maizena? Gaat dat niet klonteren als het nat wordt? Het klinkt wel vriendelijker voor de huid, dan al die smeerseltjes.